۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین آش نخورده و دهان سوخته
کد خبر: ۵۷۷۸۱ نویسنده: منافیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یادداشت/

آش نخورده و دهان سوخته

حفظ آينده كشور و نظام در دستان معلمان آموزش وپرورش است.

آش نخورده و دهان سوخته
صبح قزوین ، با توجه به جايگاه آموزش و پرورش و معلمان درآينده كشور هر گونه هزينه در اين بخش در واقع سرمايه گذاري است. {مقام معظم رهبري}
بالاخره پس از مدتها انتظار، ثبت نام براي آزمون استخدام فرهنگيان شروع شد وبا ثبت نام يكصد و هشتاد هزار نفر داوطلب به پايان رسيد اما مواردي چند باعث رنجش خاطر و تشديد آلام بي شمار فرهنگيان عزيز خصوصا پيشكسوتان بازنشستگان شد. 
1-درمصاحبه هاي گوناگون و به مناسبتهاي مختلف وزير آموزش وپرورش به عنوان بالاترين مقام تصميم گيرنده وزارتخانه چندين بار از واژه اولويت استخدام با فرزندان فرهنگيان و بازنشستگان است استفاده كرد ولي با توجه به شرايط نفس گير ثبت نام {توصيه هاي كلي در مورد بومي بودن ، شرايط سني محدوديت شديد رشته تحصيلي و....} كمترين امكان براي ورود فرزندان اين قشر فراهم نشد.
2-بر خلاف تاكيدات مكرر در مصاحبه هاي مختلف، در فرم ثبت نام قيد شده بود که در صورت شرايط مساوي اولويت با فرزندان فرهنگيان مي باشد.
چند نمونه از فرمايشات آقاي وزير:
الف:وزیر در گردهمايي بزرگ فرهنگيان شهرستان رزن همدان: طبق دستورالعملهاي موجود، فرزندان فرهنگيان در اولويت استخدام قراردارند و اين اقدامي بود كه فرهنگيان سالها متقاضي آن بودند و در اين دولت محقق شد؟
بّ : وزیر در جمع فرهنگيان نطنز: در استخدام اين پنج هزار نفر،  فرزندان فرهنگيان در اولويت استخدام قرار دارند زيرا اعتقاد داريم فرزندان معلمان، با فرهنگ آموزش و پرورش آشناتر هستند.
ج :مصاحبه وزیر با خبر گزاري ايسنا :اين اقدام دو ثمر براي آموزش و پرورش دارد، ضمن تحقق يكي از خواسته هاي فرهنگيان با توجه به آشنايي فرزندان فرهنگيان با فرهنگ سازماني آموزش وپرورش، مي توانند معلم بهتري براي وزارتخانه نسبت به سايرين باشند.
د: وزیر در جمع معلمان نمونه گيلان: استخدام فرزندان فرهنگيان به نفع دستگاه تعليم و تربيت است چون فرهنگ حاكم برآموزش وپرورش را بهتر مي شناسند و همكاران بهتري براي آموزش وپرورش هستند.
3-بعد از چند سال، برگزاري آزمون استخدامي و گزينش تعداد 3250نفر از بين 180هزار نفر داوطلب براي 750منطقه آموزش وپرورش كشور، كلا به هر منطقه چند نفرتعلق مي گيرد و با شرط قيد شده در بند 2چند در صد احتمال هست كه شرايط مساوي پيش آيد و اولويت به فرزند فرهنگي برسد؟
4- اگر فرمايشات امام خميني {ره} و مقام معظم رهبري در مورد آموزش وپرورش مورد قبول است پس چرا اين خيل عظيم فرهنگي و اجتماعي كه در تمامي خانواده ها نمايندگاني به عنوان دانش آموز و مربياني بعنوان اولياي دانش آموز دارند و صادقانه و آبرومندانه با كمترين امكانات خدمت رساني مي كنندرا خواسته يا نا خواسته تحقير كرده وبا حيثيت آنها بازي مي شود؟
5- اين چه استخدام وچه مدل اولويت دادن به فرهنگيان است كه فقط در سر تيتر رسانه ها خودنمايي مي كند و در عمل خبري از آن نيست ؟ در صورتی كه در بعضي ادارات و سازمانها افراد پس از بازنشستگي مي توانند يكي از فرزندان خود را بكار بگمارند.
البته جاي تعجب است وقتي كه وزير در اختتاميه گرد همايي شوراي معاونان وزارتخانه و مديران كل آموزش و پرورش استانها می گوید امسال 38هزار فرهنگي بازنشسته مي شوند و هيچ نيرويي هم وارد سيستم آموزش و پرورش نمي شود چگونه مي خواهند جاي خالي علمي و فيزيكي آنها را با تعداد ناچيز آزمون ياد شده پر كنند؟
ضمنا وزير محترم در گرد همايي فرهنگيان رزن همدان گفت: در سال گذشته با صرفه جويي چند ميليارد ريالي توانستيم فوق العاده شغل معلمان ابتدايي را افزايش دهيم ؟{اين هم معني جديد صرفه جويي }
نكته آخر:وقتي از خانم آنگلا مركل صدر اعظم آلمان پرسيدند چرا حقوق پزشكان و مهندسين از معلمان كمتر است ؟ جواب داد انتظار داريد حقوقتان با كساني كه شما را تربيت كرده اند برابر باشد؟
خدايا چنان گن سر انجام كار تو خشنود باشي و ما رستگار      

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان