۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجرای دروس بازنگری شده علوم انسانی در دانشگاه ها از مهر ۹۴
کد خبر: ۵۷۷۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد:

اجرای دروس بازنگری شده علوم انسانی در دانشگاه ها از مهر ۹۴

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از مهر ۹۴ بخشی از برنامه ها که در شورای تحول اصلاح شده اند وارد مجموعه درسی دانشگاهی می شوند و به تدریج دیگر بخش ها نیز بعد از اصلاح وارد مجموع درسی خواهند شد.

اجرای دروس بازنگری شده علوم انسانی در دانشگاه ها از مهر ۹۴
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، مخبر دزفولی با ارایه گزارشی از فعالیت های شورای تحول علوم انسانی گفت: شورای تحول علوم انسانی به ریاست دکتر حداد عادل ایجاد شده است و افراد متخصص و صاحب تجربه از حوزه و دانشگاه عضو این شورا هستند و ۱۵ کارگروه ذیل این شورای تحول شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون چند برنامه بازنگری شده، این بازنگری ها باید حین حرکت انجام گیرد، نمی شود همه بخش ها را متوقف کرد و گفت، اکنون بازنگری انجام می شود؛ ضمن اینکه اصلاح و بازنگری به تدریج صورت می گیرد. در یک برنامه کوتاه مدت، آنچه که نیاز است در این مدت اصلاح شود، مورد توجه قرار گرفته و اصلاح می شود.

دبیرشورای تحول افزود: برخی برنامه ها میان مدت است که نیاز به تحولات پایه ای و طولانی تری دارند و یک سری تغییرات نیز بلند مدت است مانند تولید متن قوی علوم اسلامی که ما می‌دانیم اعضای شورای تحول علوم انسانی، با سفارشاتی که برای تولید متن مستدل دانشگاهی و علمی دارند، به دنبال این تغییرات نیز هستند.

وی افزود: بحث نقد نظریه های گوناگون و اصلاح این موارد نیز جزء موضوعات اولویت دار در شورای تحول علوم انسانی هستند، هماهنگی خوبی بین شورای تحول و وزارت علوم ایجاد شده است هر برنامه ای که شورای تحول در کارگروه‌های ۱۵ گانه مصوب می کند و به وزارت علوم ابلاغ می شود مراحل اجرایی آن در آن وزارت خانه انجام می شود.

مخبردزفولی افزود: از مهر ۹۴ بخشی از برنامه ها که در شورای تحول اصلاح و بازنگری شده اند، وارد مجموعه درسی دانشگاهی می شوند.

وی افزود: ما احتیاج داریم که در تحول علوم انسانی از کمک تمام دلسوزان دانشگاهی و حوزوی برای تغییر و تحول استفاده کنیم زیرا هویت دینی و ملی ما بسته به تحول علوم انسانی است، من مطمئن هستم که شورای تحول از نقد و پیشنهاد همکاران حوزوی و دانشگاهی با کمال میل استقبال خواهد کرد.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان