۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک/ ستاره دار شدن مهدهای شهری
کد خبر: ۵۷۷۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک/ ستاره دار شدن مهدهای شهری

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، از افزایش حداقل ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک خبر داد و گفت: اوایل هفته آینده این افزایش نهایی و اعلام می شود.

افزایش ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک/ ستاره دار شدن مهدهای شهری
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، حبیب الله مسعودی فرید در مورد کمیته تعیین شهریه مهدهای کودک، افزود: جلسات کارشناسی این کمیته با حضور کانون مهدهای کودک، کارشناسان و بخش بازرگانی مرتبط برگزار شد و در نهایت بر اساس تورم به طور متوسط حداقل ۱۵ تا ۱۵.۵ درصد شهریه ها افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از استانها ۲ الی ۳ درصد علاوه افزایش اعلام شده و بر اساس خدمات ارائه شده در مهدها، شهریه ها اضافه خواهد شد گفت: در مجموع، مهدهای کودک حق ندارند پیش از شهریه مصوب از خانواده ها مبلغ اضافه دریافت کنند و والدین می توانند در صورت بروز مشکل به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳ پیامک زده و مشکل خود را مطرح کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار مهد کودک در سراسر کشور فعال هستند، ادامه داد: بیش از ۸ هزار مهد کودک در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی و حاشیه نشین فعالیت می کنند.

به گفته فرید، تمامی مهدهای کودک واقع در مناطق شهری ستاره دار شده اند و درصد کمی از مهدهایی که ستاره ندارند تا پایان سال این برنامه برایشان اجرایی خواهد شد.

وی در مورد افزایش کیفیت مهدهای کودک نیز افزود: ارتقای سلامت مربیان، آموزش مربیان مهدهای کودک، آموزش و ارائه مفاهیم دینی و همچنین تدوین بسته های تخصصی آموزشی برای کودکان صفر تا ۳ سال از جمله اقداماتی است که در سال جاری اجرا خواهد شد.

فرید از اجرای طرح شنوایی سنجی برای کودکان زیر ۴ سال خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی امسال برای اولین بار اجرا می شود و همچنین طرح بینایی سنجی در تمامی مهدهای کودک اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، ۱۰ درصد از کودکان کشور در مهدهای کودک آموزش می بینند.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان