۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین فیلم محمد رسول الله (ص) همزمان در ۱۴۳ سینمای ایران و جشنواره مونترال اکران می شود
کد خبر: ۵۷۷۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مجید مجیدی:

فیلم محمد رسول الله (ص) همزمان در ۱۴۳ سینمای ایران و جشنواره مونترال اکران می شود

کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) از اکران همزمان این فیلم در جشنواره مونترال کانادا و ۱۴۳ سالن سینمایی در ایران خبر داد.

فیلم محمد رسول الله (ص) همزمان در ۱۴۳ سینمای ایران و جشنواره مونترال اکران می شود
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین ، «مجید مجیدی» که در نشست خبری فیلم محمد رسول الله (ص) در محل لوکیشن این فیلم سخن می گفت، با بیان اینکه قصد داشتیم نشست خبری این فیلم را در مشهد مقدس برگزار کنیم، افزود: به دلیل آنکه از ابتدای ساخت فیلم قصد داشتیم آن را به امام هشتم تقدیم کنیم، دوست داشتیم این نشست در مشهد برگزار می شد که متاسفانه دوستان ما در آستان قدس رضوی همکاری لازم را با ما نداشتند.
وی در ادامه به چگونگی تصمیم برای ساخت این فیلم اشاره کرد و گفت: هشت سال پیش جشنواره ای در دانمارک، بزرگداشتی برای من در نظر گرفت که مصادف بود با توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، بنابراین تصمیم گرفتم در نامه ای محترمانه به دبیر آن جشنواره از آنها عذرخواهی کنم و توضیح دهم که نمی توانم در کشوری که به پیامبر ما توهین می شود، حضور یابم.
این کارگردان سینما ادامه داد: این اتفاق باعث شد سالها به این موضوع فکر کنم که چرا ما دائما در مقابل مجموعه توهینی که به مقدسات ما می شود فقط باید واکنش نشان دهیم و خودمان به معرفی فرهنگ ناب و درست جهان اسلام مبادرت نمی کنیم.
مجیدی با بیان اینکه کم کاریها سبب شد تا آنها یا از سر جهل و یا بر اساس یک برنامه ریزی که همان اسلام هراسی از آن نام می بریم، حریم هایی را علیه اسلام و پیامبر عظیم الشان (ص) بوجود بیاورند، گفت: امروز متاسفانه جهان اسلام شرایطی دارد که از دلارهای برخی کشورهای اسلامی، عراق، افغانستان، سوریه و یمن دچار جنگ شده اند.
مجیدی در ادامه با انتقاد از آثار بسیار کمی که درباره پیامبر (ص) ساخته شده است، گفت: 42 سال پیش فیلم «الرساله» درباره پیامبر ساخته شد و این دومین فیلم در این حوزه است درحالی که اگر فیلم های بیشتری در این خصوص ساخته شود می توانیم قرائت بهتری از اسلام و پیامبر در جهان داشته باشیم.
کاگردان فیلم رنگ خدا اظهار داشت: با این انگیزه ها، هفت سال پیش کار تولید فیلم محمد رسول الله (ص) را آغاز کردیم که با کمک بسیاری از سرمایه گذاران علاقه مند به ساحت پیامبر (ص) توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم.
مجیدی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره واکنش های جهان اسلام نسبت به این فیلم گفت: واقعا تلاش کرده ایم با نگاه وفاق در جهان اسلام این فیلم ساخته شود، به همین دلیل دوره ای از زندگی پیامبر را انتخاب کرده ایم که کمترین تفاوت قرائت درباره آن وجود دارد.
وی همچنین به انتقادهایی که برخی از کشورهای عربی و دانشگاه الازهر نسبت به این فیلم داشته اند، توضیح داد: به نظرم این دوستان کمی عجله کردند و بدون اینکه فیلم را ببینند به نشان دادن چهره پیامبر (ص) در فیلم اعتراض داشتند درحالیکه ما در فیلم محمد رسول الله (ص)، چهره پیامبر را به هیچ وجه نشان نداده ایم.
این کارگردان سینما در ادامه در پاسخ به پرسش ایرنا درباره ساخت قسمت های دوم و سوم این فیلم توضیح داد: باور ما بر این است که باید انرژی مضاعفی برای این کار داشته باشیم.
وی ادامه داد: هفت سالی است که بابت ساخت این فیلم انرژی گذاشته ایم و واقعیت اینکه توان ما تحلیل رفته است و باید با تجدید قوا به ساخت بخش های دیگر فکر کنیم.
کارگردان بچه های آسمان خاطرنشان کرد: همچنین منتظر هستیم تا این فیلم دیده شود و بعد از نقدها و نکاتی که درباره آن احتمالا در زمان اکران اعلام خواهد شد و با یک فاصله گذاری مناسب و همچنین داشتن توفیق به ساخت قسمت های دیگر بپردازیم.
مجیدی تاکید کرد: این شهرک با امکاناتی که ساخته شده، 30 سالی باقی خواهد ماند و باید فیلم هایی از این دست در آن تولید و ساخته شود.
این کارگردان سینما بیان داشت: بعد از اکران فیلم، لوکیشن نیز برای بازدید مردم آماده خواهد شد تا دانش آموزان و دانشجویان بیایند و از فضای آن برای شناخت دوران و شرایط زندگی پیامبر (ص) و فضای بستری آن استفاده کنند.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی خبرنگاری درباره فروش فیلم گفت: در کنار فضای معنوی فیلم، سعی کرده ایم از ابزار فنی بسیار حرفه ای در ساخت فیلم استفاده کنیم تا علاوه بر بهتر دیده شدن فیلم، در گیشه نیز فیلم موفق باشد.
مجیدی درباره استقبال بین المللی از فیلم محمد رسول الله(ص) نیز گفت: معتقدیم چهره رحمانی پیامبر(ص) مخصوص ایران و مسلمانان نیست، بلکه نگاه فطری پیامبر به ساحت انسان مخصوص تمام مردم دنیا است.
کارگردان فیلم بچه های آسمان اضافه کرد، پیامبر (ص) علاوه بر قرآن که معجزه ایشان است، نوع رفتارشان با مردم الگویی است که تمام مردم دنیا می توانند مخاطب آن باشند، بنابراین هر فردی با هر دین، آئین، و تفکری را می توان مخاطب این فیلم دانست.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تبلیغات این فیلم که در سطح شهر آغاز شده است، گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با شهردار تهران داشته ایم و عکس های این فیلم که هر کدام مانند تابلوی نقاشی بسیار زیبا هستند در سطح شهر نصب شده است.
وی در ادامه با انتقاد از برخی نگاه ها نسبت به کوتاه شدن 18 دقیقه ای فیلم در مقایسه با اکران آن در جشنواره گفت: در هالیوود فیلم های بسیاری ساخته می شوند که نسخه های چهار تا دو ساعته ای از آن وجود دارد، ما نیز ابتدا فیلم را نزدیک به 6 ساعت تهیه کرده ایم، که برای پخش سینمایی آن حدود 24 دقیقه از فیلم حذف و 6 دقیقه به آن اضافه شد که در مجموع 18 دقیقه از فیلم نسبت به اکران آن در جشنواره کاسته شده است.
این کارگردان سینما با بیان اینکه فیلم در حال حاضر دو ساعت و 58 دقیقه است، گفت: امیدوارم بعد از دو یا سه سال که پخش آن در ایران و جهان تمام شد بتوانیم سریال 8 قسمتی از آن تولید کنیم.
مجیدی همچنین درباره نمایش گسترده این فیلم در ایران گفت: متاسفم که بگویم ما قبل از انقلاب با جمعیت 30 میلیونی، 520 سینما داشته ایم اما اکنون با 80 میلیون جمعیت، تنها 300 سالن سینما داریم.
وی ادامه داد: در یک هزار و 300 شهری که در ایران وجود دارد، 800 شهر فاقد سینماست.
در ادامه این نشست «علیرضا شجاع نوری» بازیگر نقش «عبدالمطلب» با اشاره به اینکه بازی در فیلم محمد رسول الله (ص) یکی از شانس های زندگی من بوده است، گفت:هیچگاه بدون عشق در این فیلم بازی نکرده ام.
وی کار کردن با گروه حرفه ای فیلمسازی را از مزیت های این پروژه عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه هر روز چهار ساعت گریم و دو ساعت پاک کردن آن زمان می برد اما کمتر احساس خستگی می کردیم.
شجاع نوری ادامه داد: هر روز ساعت سه صبح از منزل به سمت لوکیشن می آمدم و از ساعت 5 صبح که به سر صحنه می رسیدم تا ساعت 9 صبح گریم من طول می کشید و در واقع من جز اولین کسانی بودم که وارد لوکیشن می شدم و آخرین نفر نیز از اینجا می رفتم.
شجاع نوری خاطر نشان کرد: امروز هم دلتنگ آن روزهای فیلم برداری هستم و خاطرات زیادی که آن دوران برای من داشت.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان