۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین داشنجوی سقزی از پوست میوجات شامپو و خمیردندان ساخت
کد خبر: ۵۶۹۴۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

داشنجوی سقزی از پوست میوجات شامپو و خمیردندان ساخت

ندا صیادی، دانشجوی ترم چهارم رشته مهندسی شیمی دانشگاه پیام‌نور سقز موفق به ساخت شامپو, خمیر دندان و رنگ مو از پوست میوجات شده است.

داشنجوی سقزی از پوست میوجات شامپو و خمیردندان ساخت

به گزارش « صبح قزوین »، ندا صیادی، دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز سقز گفت: با توجه به اینکه در رشته مهندسی شیمی تحصیل می کنم و علاقه زیادی به کار با مواد دارم تصمیم گرفتم با تحقیق در مورد خواص میوه ها بر روی پوست و مو تحقیقاتم را شروع کنم و بعد از یکسال تحقیق و آزمایش موفق شدم که شامپو صد در صد طبیعی با استفاده از پوست سه میوه سیب، پرتقال و خیار تولید کنم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه پوست سیب خاصیت جلوگیری از شوره سر، پوست پرتقال خاصیت تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو و پوست خیار خاصیت نرمی مو را دارد از ترکیب پوست این سه میوه، شامپویی بدون استفاده از هیچ ماده شیمیایی تولید کردم البته این شامپو برای شستشوی صورت و بدن هم قابل استفاده است و ضرری ندارد.



دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز سقز تصریح کرد: از دیگر تولیدات من ساخت خمیر دندان با استفاده از پوست سفید موز و گل میخک و تولید رنگ مو از پوست انار و گردو است.



صیادی ادامه داد: تمام تحقیقات خود را در خانه شروع کردم و چون در سقز آزمایشگاه نداشتم برای اندازه گیری های علمی و ارزیابی تولیداتم به آزمایشگاه های پاتوبیولوژی تهران مراجعه می کردم و آنجا زیر نظر متخصصین پوست و مو جواب آمایش ها را بررسی و تحلیل می کردم و بی ضرر بودن آن را تایید کردند.



وی در مورد ثبت اختراع خود گفت: در دو جلسه ای که با اتاق فکر تهران در برج میلاد تهران داشتم استقبال های خوبی از طرحم شده است و محیط زیست به این دلیل که در طرحم از پوست میوه که ماده ای زاید در کارخانه های کمپوت سازی و آبمیوه گیری سازی است استفاده کردم و به نوعی بازیافت انجام داده ام استقبال خوبی کرده است و امید است در آخرین جلسه این اتاق فکر که قرار است هفته آینده برگزار شود بتوانم جواز ثبت اختراعم را دریافت کنم.


ندا صیادی تصریح کرد: رشیدزاده، مدیر گروه رشته مهندسی شیمی دانشگاه پیام نور مرکز سقز خیلی به من کمک کرد و مشاور راهنما من بودند.



وی در پایان گفت: برای آزمایش طرحم مجبور بودم مدام به تهران بروم و با هزینه شخصی آزمایش ها را انجام بدهم؛ اما هیچ ارگان و سازمانی در این حوزه طرحم را حمایت نکرد.

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان