۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چاپ دوم کتاب «حسن رادیو» منتشر شد
کد خبر: ۵۶۵۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن؛

چاپ دوم کتاب «حسن رادیو» منتشر شد

همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، چاپ دوم کتاب «حسن رادیو»، به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرداری قزوین منتشر شد.

چاپ دوم کتاب «حسن رادیو» منتشر شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ،  چاپ دوم کتاب «حسن رادیو» به تیراژ 2 هزار جلد، با توجه به استقبال خوانندگان، از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرداری قزوین همزمان با بیست و پنجمین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، منتشر شد و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.
کتاب «حسن رادیو» توسط نشر حدیث امروز و به قلم حسن شکیب‌زاده، بخشی از خاطرات آزاده سرافراز حسن‌علی یزدانی می‌باشد که به خاطرات مرتبط با حجت‌الاسلام والمسلمین شهید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد می‌پردازد.
کتاب فوق نخستین بار در سال 93 منتشر شد، دارای 25 خاطره خواندنی است که خاطره‌ی منحصر به فرد آن، سرقت رادیو از پزشک عراقی اردوگاه است که رژیم پهلوی صدام به بهانه این رادیو قصد اعدام شهید ابوترابی را دارد.
در یکی از خاطرات این کتاب آمده است: حاج‌آقا ابوترابی، مرتب می‌گفت که به عراقی‌ها احترام بگذارید تا نسبت به بچه‌ها تعرض نکنند که موجب مجروحیت و یا اذیت و آزارشان بشود.
باغچه کوچکی توی اردوگاه درست کرده بودیم که داخلش برای اولین بار خیار کاشته بودیم، حاج‌آقا گفت چند تا از این خیارها برای عراقی‌ها ببرید. ما هم هر چی خیار قلمی و خوب بود چیدیم – که خوششان بیاید- و داخل یک ظرف ریخته و برای مسئولین عراقی‌ها بردیم.
خیارها را که دادیم، مسوول آسایشگاه را خواستند و او را فلک بسته، حسابی که کتکش زدند. به هنگام کتک زدن مرتب به او می‌گفتند: حالا خیارهای گنده و خوب را برای خودتان برمی‌دارید و این خیارهای کوچولو رابرای ما می‌آورید که آبروی ما را ببرید.
انتهای پیام/7003


منبع: روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان