۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برگزاری نشست کتابخوان محدود به مرکز استان نیست/ اشاعه نگاه تخصصی به حوزه کتاب یکی از دغدغه‌های نهاد کتابخانه ها
کد خبر: ۵۶۲۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

برگزاری نشست کتابخوان محدود به مرکز استان نیست/ اشاعه نگاه تخصصی به حوزه کتاب یکی از دغدغه‌های نهاد کتابخانه ها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: سیاست کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری این نشست در همه نقاط استان است تا نشست کتابخوان محدود و محصور به شهر قزوین نشود.

برگزاری نشست کتابخوان محدود به مرکز استان نیست/ اشاعه نگاه تخصصی به حوزه کتاب یکی از دغدغه‌های نهاد کتابخانه ها
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، نخستین نشست کتابخوان استان قزوین در راستای اجرای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شب گذشته با حضورمدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این نشست اظهار کرد: نشست کتابخوان که به تدبیر دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شده و امروز ما در قزوین شاهد برگزاری هجدهمین نشست از مجموعه نشست‌های کشوری هستیم جریانی جدید در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.
وی افزود: آنچه مورد تاکید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است تداوم جریانی صحیح در حوزه معرفی کتب مناسب است چراکه نشست کتابخوان در واقع یک مرکز مشاوره در حوزه تخصصی کتاب است.
رمضانی تصریح کرد: در همه حوزه‌ها افرادی متخصص وجود دارد اما آنچه مورد غفلت قرار گرفته نبود محلی مناسب برای متخصصان عرصه کتاب جهت ارائه نظرات و دیدگاه‌های آنها به علاقمندان کتاب و کتابخوانی است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: نشست کتابخوان شرایطی را فراهم کرده تا نخبگان، فرهیختگان و متخصصان حوزه کتاب ایده و نظرات خود را در این قالب ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: این جریان جدید نیاز به تبیین و معرفی دارد و هر یک از کارشناسان و صاحب نظران رسالتی بر عهده دارند تا این جریان بتواند به اهداف خود نائل آید.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد: سیاست کتابخانه‌های عمومی استان برگزاری این نشست در همه نقاط استان است تا نشست کتابخوان محدود و محصور به شهر قزوین نشود.
وی اضافه کرد: با تدابیرهمکاران و رءسای کتابخانه‌ها در شهرستان‌های استان قزوین، نشست کتابخوان در شماره‌های آتی در اقصی نقاط استان برگزار می‌شود تا علاقمندان کتاب و کتابخوانی در همه نقاط استان از این ظرفیت بهره‌مند شوند.
رمضانی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در اداره کتابخانه‌ها اشاعه نگاه تخصصی به کتاب است و شاید یکی از چالش‌ها و اولویت‌ها در این حوزه، مکان و زمانی مشخص تعریف شده برای حوزه تخصصی کتاب در سطح استان است.
وی افزود: یکی از نخستین اقداماتی که در دستور کار قرار دادیم فراهم کردن محلی تخصصی و دائمی برای حوزه تخصصی کتاب بود که به لطف خدا تالار قلم قزوین به زودی به همت همکاران پرتلاش آغاز به کار خواهد کرد.
این مسئول در پایان گفت: این کار همت و تلاش علاقمندان به حوزه کتاب را می طلبد تا از این فضا به شکل مطلوبی استفاده کنند تا خروجی مطلوبی در حوزه کتاب شاهد باشیم.
گفتنی است، سلسله نشست‌های«کتا‍‌ب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتابخوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند.
انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان