۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عظمت مرحوم ابوترابی در ارزشگذاری به کرامت انسانی بود
کد خبر: ۵۵۸۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان حج و زیارت کشور:

عظمت مرحوم ابوترابی در ارزشگذاری به کرامت انسانی بود

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به ریشه تفکر مرحوم ابوترابی گفت: عظمت مرحوم ابوترابی در ارزشگذاری به کرامت انسانی و تشخیص راهکار مناسب در برخورد با مسائل مختلف بود.

 عظمت مرحوم ابوترابی در ارزشگذاری به کرامت انسانی بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در همایش ابر فیاض که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشور اظهار کرد: امروز به برکت هدایت حکیمانه رهبری، ایثار و مقاومت مردم توانستیم حقانیت خود را به دنیا ثابت کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: در حال حاضر ایران اسلامی از جایگاه ویژه ای در دنیا برخوردار است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش بزرگداشت یاد و خاطره سید آزادگان خاطرنشان کرد: هر ساله در چنین ایامی برنامه‌های مختلفی در سرتاسر کشور برگزار می‌شود اما مهم هدف برگزاری این همایش‌هاست؛ آیا منظور از مراسم ها بیان خاطرات از دوران اسارت است یا این‌که بیت مرحوم ابوترابی و یا خانواده آزادگان به این برنامه ها نیاز دارند.
اوحدی ادامه داد: باید گفت آزادگان که سال‌های اسارت خود را با عزت و سربلندی سپری کردند نیازی به برگزاری برنامه‌های این چنین ندارند؛ مگر اینکه هدف دستیابی به برشی عمیق‌تر نسبت به سیره و رفتار زندگی ازادگان به ویژه مرحوم ابوترابی باشد.
این مسئول تصریح کرد: باید عینک نوع نگاه خود را تغییر دهیم و شکل دیگری ببینیم تا بهره لازم را از همایش‌هایی چون همایش ابر فیاض ببریم.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور بیان کرد: در ارتباط با اسرا دو نگاه وجود دارد؛ یک نوع از برداشتی سطحی ناشی می‌شود و به اسرا به عنوان افرادی که دست و پا بسته و محروم از امکانات بودند نگاه می‌شود؛ در نتیجه با نگاهی ترحم انگیز با آنها رفتار می‌شود و فقط به رفع مشکلات مالی آزادگان اندیشیده می‌شود.
وی افزود: نگاه دوم نگاهی عمیق است همچون فرمایش مقام معظم رهبری که آزادگان ذخایر عظیم انقلاب هستند.
اوحدی ادامه داد: در دوران اسارت سه نوع نگاه وجود داشت، یک نوع در میان برخی اسرا بود که ما اسیر هستیم و حجت از ما برداشته شده؛ لذا باید از دستورات عراقیها تبعیت کرد دسته دوم دارای نگرشی تقابلی بودند و دسته سوم که برگرفته از تفکر سید آزادگان بود معتقد بودند باید در مورد مسائل مختلف در دنیای اسارت در ابتدا اندیشید و به دنبال راهکار مناسب بود.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: زمانی که نمایندگان صلیب سرخ برای ثبت نام اسرا به اردوگاه آمدن دسته اول پذیرفتند دسته دوم مقاومت کردند؛ اما دسته سوم باور داشتند باید با فکر و منطق و حفظ ارزش‌ها با نمایندگان صلیب سرخ به گفتگو نشست.
وی در پایان با اشاره به ریشه تفکر مرحوم ابوترابی گفت: عظمت مرحوم ابوترابی در ارزشگذاری به کرامت انسانی و تشخیص راهکار مناسب در برخورد با مسائل مختلف بود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان