۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خطا در نظام اسلامی نابخشودنی است
کد خبر: ۵۵۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت شال:

خطا در نظام اسلامی نابخشودنی است

موسوی شالی گفت: انتخابات ریاست جمهوری گناه یک جوان نیست که با یک توبه برگردد. خطا در نظام اسلامی گناه نابخشودنی است لذا تقوا در انتخابات خیلی مهم است.

خطا در نظام اسلامی نابخشودنی است
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام موسوی شالی امام جمعه موقت شال در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: ایامی که در پیش داریم بیش از پیش نیاز به تقوی دارد، چرا که هم ایام ماه رجب است و هم ایام آزمایش بزرگ الهی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهاست.
وی با تاکید به داشتن تقوای الهی در بین کاندیداها و مردم ابراز داشت: اگر کاندیداها تقوی داشته باشند شعار دور از واقع نخواهند داد و به عدالت رفتار خواهد کرد.
وقتی کاندیدایی تقوای الهی داشته باشد کاندید دیگر را تخریب نمی کند و به اختلافات دامن نمی زند.
وی با اشاره به سخنان امام راحل در حل اختلافات بین مسئولین تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری گناه یک جوان نیست که با یک توبه برگردد.
خطا در نظام اسلامی گناه نابخشودنی است لذا تقوا در انتخابات خیلی مهم است.
امام جمعه موقت شال با اشاره به تعدد کاندیداها و سخت شدن انتخابات ریاست جمهوری امسال خاطرنشان کرد: خدا در قرآن وعده داده «یا ایُهاالَّذینَ آمنوا اِن تَتَّقوالله یَجعَل لَهُ فُرقانا»یعنی تقوا پیشه کنید تا به شما قدرت تشخیص و تمیز دهم.
خیلی از کاندیداها نیروهای متعهد به نظام و انقلاب و ولایتند.
حتی بزرگان و خواص ما هم نظرات متفاوت دارند و لذا انتخاب برای ما سخت شده است.
وی همچنین چنین انتخاب سخت را از الطاف خفیه الهی خواند و افزود: وجود گروه های مختلف در انتخابات نوید حماسه بزرگ پیش رو و مهر ناامیدی برپیشانی استکبار جهانی است که با رعایت تقوی و بصیرت و زمان شناسی حماسه ای بزرگ خلق خواهیم کرد، که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.
وی با فراخواندن مردم خصوصاً جوانان به هرچه باشکوه برگزار کردن مراسم اعتکاف گفت:تقوی و خودسازی کنید خصوصاً در ایام البیض که بسیار با فضیلت است و روزه داری و راز و نیاز و اعتکاف بسیار سفارش شده است.
موسوی شالی در ادامه خطبه ها به سالروز وفات آیت الله بهجت شخصیت ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: هر فقیهی یک مأموریت دارد همچنانکه ائمه هم در دوران مختص خودشان مأموریت های متفاوتی داشتند.
ایشان از فقهای نادر شیعه هستند.
امام جمعه موقت شال سپس به سالروز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا همیشه خصومت خود را چه به صورت تهاجم فرهنگی ، چه حمایت نظامی و به شکل های مختلف به مردم مسلمان ایران نشان داده، چرا که فشارهای آمریکا فشاربه مردم و ملت ایران است.
موسوی شالی سپس علت گرانی را تحریم و هم ضعف مدیریتی در کشور بیان داشت و افزود: بعضی ها بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می کنند ،آنان بدانند به محض رفتن پای مذاکره، فشار آمریکا دو برابر می شود؛ نمونه بارزش را در کشور الجزایرمی توانید ببینید.
وی همچنین اذعان داشت: بیشتر مشکلات اقتصادی کشور ما مشکل فرهنگ اقتصادی است.
رهبر انقلاب با نامگذاری امسال به نام حماسه اقتصادی فرهنگ اقتصاد را هدف گرفتند.
انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان