۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سازمان هدفمندی ریالی بابت حق‌بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت نکرده است
کد خبر: ۵۵۳۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نوربخش:

سازمان هدفمندی ریالی بابت حق‌بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت نکرده است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حدود ۱۶۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی قرار دارند اظهار کرد: علی رغم اینکه سازمان هدفمندی ریالی بابت سهم حق بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت نکرده، بیمه این گروه را قطع نکرده‌ایم و هنوز پوشش ادامه دارد.

سازمان هدفمندی ریالی بابت حق‌بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت نکرده است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، تقی نوربخش در پاسخ به اینکه سرانجام واگذاری مسئولیت بیمه زنان سرپرست خانوار به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان چه شد؟ اظهار کرد: بیمه زنان سرپرست خانوار دو گونه است.در نوع نخست 13.5 درصد حق بیمه از سوی خود فرد و 13.5 درصد از محل درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در این مکانیسم، حدود 160 هزار نفر تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی قرار دارند اظهار کرد: علی رغم اینکه سازمان هدفمندی ریالی بابت حق بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت نکرده، بیمه این گروه را قطع نکرده‌ایم و هنوز پوشش ادامه دارد.

نوربخش افزود:‌ نوع دوم بیمه زنان سرپرست خانوار این گونه است که منابع آن در بودجه عمومی می‌آید و دولت 20 درصد سهم کارفرمایی و بیمه شده نیز هفت درصد حق بیمه را می‌پردازد.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته 30 میلیارد تومان بودجه دیده شده که رقم قابل ملاحظه ای نیست و نمی‌شود از طریق آن افراد زیادی را پوشش داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه به منظور افزایش افراد تحت پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار بنا بر این شد که مسئولیت به صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان سپرده شود گفت: کف دریافتی برای بیمه تامین اجتماعی، حداقل حقوق و دستمزد است، اما در بیمه کشاورزان این گونه نیست و شخص متقاضی با 400 هزارتومان درآمد هم می‌تواند بیمه شود.

نوربخش افزود: هرچند این رقم 30 میلیارد تومان که به صندوق بیمه کشاورزان رفت هم رقم بالایی نیست و شاید حداکثر 30 هزار نفر را بتوانند پوشش دهند. تامین اجتماعی نیز آمادگی دارد با مکانیسم نوع اول، شمار افراد تحت پوشش زنان سرپرست خانوار را افزایش دهد که البته نیازمند تخصیص اعتبار است.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان