۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیمه ها به تعهدات خود عمل نکرده اند
کد خبر: ۵۵۳۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیربهداشت:

بیمه ها به تعهدات خود عمل نکرده اند

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با انتقاد شدید از بیمه ها گفت: بیمه ها نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند.

بیمه ها به تعهدات خود عمل نکرده اند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، حسن قاضی زاده هاشمی در گفتگوی زنده برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با موضوع طرح تحول سلامت شرکت کرده بود، افزود: بر اساس قانون بیمه ها باید حداکثر ظرف یک ماه پرداختی ها خود را واریز کنند که عدم تحقق آن باعث شده بیمارستان ها و پزشکان مطالبات بیمه ای را به عهده ی خود بیماران بگذارند.
وی افزود مشکل بیمه ها جدید نیست و حدود 10 سال پیش با استدلال این که ارایه دهنده و خریدار خدمات نمی توانند یکی باشند بیمه ها را از وزارت بهداشت جدا کردند که این اقدام صحیح نبود.
دکتر هاشمی ادامه داد: اگر می خواهیم حوزه سلامت سامان یابد باید متولی مشخصی داشته باشد.
وی گفت: ما 10 برابر آنچه انتظار هست به تخت ها اضافه می کنیم وبا کمک نهادهای خیریه و روسای دانشگاها این کا را انجام می دهیم.
وی خاطر نشان کرد: اشتباه اغلب افراد این است که فکر می کنند پولی که در اختیار وزارتخانه است را می توان در هر راهی خرج کرد در حالی که این گونه نیست.
وزیر بهداشت در تشریح این گفته خود به ذکر مثالی پرداخت و افزود: به طور مثال پول هدفمندی یارانه ها باید تنها برای رواج زایمان طبیعی، کاهش هزینه های پرداختی ،افزایش پایگاه هوایی اورژانس و غیره خرج شود و تنها حق داریم یک سوم آن را برای تکمیل و تجهیز بیمارستان ها در نظر بگیریم. بنابراین باید از سایر مسیرها برای رفع کمبود بیمارستان استفاده کرد .
وی ادامه داد: راه چاره این است که در بخش بهداشت و درمان همان کاری انجام شود که در بخش زراعت انجام شد.به عبارت دیگراز ظرفیت بخش خصوصی باید استفاده شود.
وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:یکی از مشکلات اساسی ما عدم اجازه استخدام افراد جدید بود این در حالی است که نزدیک 100هزار نفر پرسنل قراردادی داریم که منتظر تغییر شرایط خود هستند.
وی با بیان اینکه حدود دو ماه پیش توانستیم برای 36 بیمارستان تازه تاسیس مجوز استخدام 7 هزار نفر را بگیریم، گفت: هر تخت آی سی یو حداقل یک پرستار نیاز دارد که با وجود کمبود نیرو در حال حاضر به ازای هر 10 تخت یک پرستار وجود دارد.
دکترهاشمی در مورد اقدامات وزارت بهداشت برای بیماران خاص نیز بیان کرد: مصوبه ای داشتیم که طبق ان نباید بیماران خاص هزینه ای متحمل شوند در واقع انان نباید دغدغه ای جز بیماریشان داشته باشند امامتاسفانه برای تعدادی از بیماران که کم هم نیستند در دولت مصوبه ای نداریم.
وی اضافه کرد: مهم ترین اقدام دولت در خصوص دسترسی آسان به دارو بوده است که پیش از این، این بیماران با بحران شدید دارو مواجه بودند. پس از ان افزایش اقلام دارویی و در اختیار گرفتن داروهای موثر از کشورهای اروپایی و امریکایی فراهم شد.
وزیر بهداشت در مورد پرستاران نیز گفت: پس از گذشت 25 سال براساس قانون طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد را مطرح کردیم یعنی هر کسی کار بیشتری انجام دهد دریافتی بیشتری خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: اختلاف دریافتی بین دو پرستار در یک بخش در بیمارستان های مختلف یا حتی در یک بخش از جمله مسایل مطرح شده بود به همین خاطر بنا براین شد که پزشکان و پرستاران به طور دلخواه نظام پرداخت سابق یا جدید را انتخاب کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان