۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تحولات سیاسی ایران تا پیش از کودتای ۲۸ مرداد در «حق گمشده» شبکه افق
کد خبر: ۵۵۱۴۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تحولات سیاسی ایران تا پیش از کودتای ۲۸ مرداد در «حق گمشده» شبکه افق

<a href= 'http://www.sobhegazvin.ir' > خبرگزاری </a> <a href= 'http://www.sobhegazvin.ir' > صبح قزوین </a>: نخستین قسمت مستند «حق گمشده» با موضوع تحولات سیاسی ایران تا پیش از کودتای ۲۸ مرداد از شبکه افق پخش می شود.

تحولات سیاسی ایران تا پیش از کودتای ۲۸ مرداد در «حق گمشده» شبکه افق

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری صبح قزوین ، مستند «حق گمشده» به تاریخ معاصر ایران می‌پردازد و در نخستین قسمت به سراغ بخش هایی از سرگذشت این سرزمین که مصادف است با ظهور سلسله پهلوی تا کودتای 28 مرداد 1332 خواهد رفت.

این کودتا که با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی غربی خصوصا آمریکا صورت گرفت و منجر به از دست رفتن بسیاری از تلاش های مردمی برای محدود کردن قدرت شاه گردید، فصل نوینی در دیکتاتوری و خشونت علیه ایرانیان بود و دایره حکومت پلیسی و نظامی را دو چندان کرد.

نخستین قسمت مستند «حق گمشده» شرحی بر تحولات سیاسی و برخی تحولات اجتماعی در ایران، از آغاز سلطنت رضاخان تا کودتای 28 مرداد 1332 در زمان محمدرضا شاه و شامل مصاحبه با مورخان و اساتید و پژوهشگران سیاسی و تاریخی است.

شرایط اجتماعی، دخالت بیگانگان و استبداد پادشاهان موجب شد کودتای 28 مرداد 32، مانع تحقق دموکراسی در ایران تا سال 1357 شود.

این مستند به تهیه‌کنندگی امیرحسین نوروزی و احسان معراجی فر روز یکشنبه 25 مرداد ساعت 20:30 دقیقه و تکرار آن روز دوشنبه ساعت 11 از شبکه افق پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم- فرهنگی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان