۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری پرونده‌های زمین خواری گیلان/صدور مجوز ساخت و ساز در گردنه حیران ممنوع شد
کد خبر: ۵۴۶۹۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری پرونده‌های زمین خواری گیلان/صدور مجوز ساخت و ساز در گردنه حیران ممنوع شد

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری پرونده‌های زمین خواری گردنه حیران در استان گیلان خبر داد.

تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری پرونده‌های زمین خواری گیلان/صدور مجوز ساخت و ساز در گردنه حیران ممنوع شد

کاظم پالیزدار دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین با اشاره به رسالت اصلی این ستاد در هماهنگی دستگاه‌های مختلف در مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور اظهار داشت: ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در راستای تکالیف قانونی خود براساس گزارش‌های واصله در حوزه زمین‌خواری برنامه‌ریزی‌های گوناگونی را در جهت بررسی و پیگیری این گزارش‌ها تاکنون داشته است.

وی افزود: در پی این گزارش‌ها سفرهای مختلفی به استان‌های کشور از جمله مازندران، البرز و گیلان به جهت پی‌گیری پرونده‌های زمین خواری صورت گرفته تا بتوان از نزدیک این پرونده‌ها را بررسی کرده و با تخلفات انجام شده برخورد قانونی شود.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به سفر اخیر خود به گیلان و پیگیری پرونده‌های موجود در این استان تصریح کرد: قبل از انجام این سفر گزارش‌هایی را پیرامون زمین خواری دریافت کرده بودیم که با حضور در این استان و شرکت در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت و سازهای غید مجاز که متشکل از جلسه شورای عالی اداری و اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال است پرونده‌های مذکور ریز به ریز و نکته به نکته بررسی و پیگیری شدند.

پالیزدار تاکید کرد: در جریان جلسه مذکور پرونده‌های زمین خواری در منطقه گردنه حیران مطرح شد و مقرر شد استاندار گیلان با تشکیل کارگروهی ویژه این مسئله ملی را به طور جدی پیگیری کند و تا رسیدگی کامل به پرونده و بررسی تخلفات صدور هر گونه مجوز جدید متوقف شود.

وی با اشاره به بازرسی ویژه از گردنه حیران ادامه داد: در راستای سخت گیری جدی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پیگیری پرونده های زمین خواری و به سرانجام رسیدن آن‌ها بازدید میدانی توسط بنده و با حضور فرماندار آستارا، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس امور اراضی، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع ، معاون شورای عالی شهرسازی ، معاونین استاندار گیلان، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کل کشور از منطقه گردنه حیران صورت گرفت.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه پرونده‌های مذکور توسط کار گروه ویژه در استان گیلان در حال پیگیری است اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گزارشی از روند پیگیری پرونده‌های زمین خواری موجود در استان گیلان و بخصوص گردنه حیران به اعضای این ستاد ارائه شد.

پالیزدار خاطرنشان کرد: از 160 هکتاری که در طرح توسعه روستای حیران تصویب شده تنها 7.2 هکتار آن مجوز ساخت و ساز داشته است.

وی گفت: همچنین قصد داریم نسبت به بازنگری طرح هادی روستای مورد نظر از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کنیم.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان