۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مسابقه فیلم کوتاه «اربعین» در ماه محرم
کد خبر: ۵۴۵۸۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مسابقه فیلم کوتاه «اربعین» در ماه محرم

ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺩﻓﺘﺮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻭ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻋﺘﺮﺕ ارشاد از برپایی مسابقه فیلم کوتاه «اربعین» خبر داد و گفت: این مسابقات در محرم سال جاری برگزار می‌شود.

مسابقه فیلم کوتاه «اربعین» در ماه محرم

به گزارش گروه فرهنگی « صبح قزوین »، «اصغر امیرنیا» ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺩﻓﺘﺮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻭ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻋﺘﺮﺕ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به واقعه اربعین و خیل عظیم عاشقان اباعبدالله(ع)، اظهار داشت: پس از سقوط صدام پیاده‌روی اربعین بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت به طوری که در این روز میلیون‌ها عاشق امام حسین(ع) با پای پیاده از نجف تا کربلا به زیارت آن حضرت می‌آیند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 20 میلیون عاشق اهل‌بیت(ع) این مسیر را طی کردند، افزود: بسیاری از مردم عراق همواره منتظر این روز هستند تا علاوه بر اموال، خانه خود را نیز برای زائران امام حسین(ع) مهیا سازند. در مسیر پیاده‌روی افراد از هیچ کوششی برای راحتی زائران دریغ نمی‌کنند و سعی دارند ثوابی از این حرکت ببرند.

 

امیرنیا با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در سال گذشته، افزود: در این نمایشگاه که سال گذشته در 5 استان برگزار شد، عکس‌های مختلفی از پیاده‌روی اربعین و همچنین عکس‌های خاطره‌انگیز از برنامه های این روز در معرض نمایش قرار گرفته بود.

 

ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺩﻓﺘﺮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻭ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻋﺘﺮﺕ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ با بیان اینکه امسال در نظر داریم مسابقه فیلم کوتاه اربعین برگزار کنیم، گفت: این مسابقه در دو بخش فیلم از پیاده‌روی اربعین در عراق و فیلم‌های هیأت‌های داخل کشور در این روز برگزار می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری این مسابقه را نشان دادن اتحاد و همدلی بین مسلمانان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد مقدس است ما برگزاری این مسابقات را به استان خراسان رضوی سپردیم تا از این طریق پیوند شیعیان را مستحکم‌تر کنیم.

 

امیرنیا درباره زمان برگزاری مسابقه فیلم کوتاه «اربعین» خاطر نشان کرد: این مسابقات در محرم سال جاری برگزار می‌شود به همین جهت سعی داریم تا اواخر تابستان فراخوان این مسابقه را اعلام کنیم.

 

منبع: فرهنگی خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان