۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین جلیلی کاندیدای مورد نظر رهبری است
کد خبر: ۵۴۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ادعای جدید بی بی سی؛

جلیلی کاندیدای مورد نظر رهبری است

بی بی سی مدعی شد: برخی منابع خبری این نظر را دامن می زنند که آقای جلیلی نماینده مطلوب رهبر جمهوری اسلامی تلقی می شود، چرا که در پیشبرد دیپلماسی هسته ای آیت الله علی خامنه ای سرسختی نشان داده است.

جلیلی کاندیدای مورد نظر رهبری است
صبح قزوین: پایگاه اینترنتی تلویزیون فارسی بی بی سی (BBCPersian) در نوشتاری به قلم مفسر سیاسی خود، با هدف القای شکاف در جبهه اصولگرایی تلاش کرده است که برای معرفی بخشی از اصولگرایان واژه “جناح راست” را به کار ببرد.
نویسنده در توضیح واژه “جناح راست” آورده است: «جناح راست که مخالف احمدی نژاد است، متشکل از گروه هایی است که وی را در رسیدن به قدرت کمک کردند ولی بعدها از او فاصله گرفتند و اکنون از سرسخت ترین مخالفینش محسوب می شوند.
اکثر آن ها آیت الله مصباح یزدی را راهنمای معنوی و سیاسی خود می دانند.
» در نوشتار یادشده می خوانیم: ««سرانجام جناح راست با “سعید جلیلی” (مذاکره کننده هسته ای) و “کامران باقری لنکرانی” (وزیر سابق بهداشت در دولت احمدی نژاد) وارد صحنه انتخاباتی شد.
هر دو از پشتیبانی جبهه پایداری برخوردارند.
برخی منابع خبری این نظر را دامن می زنند که آقای جلیلی نماینده مطلوب رهبر جمهوری اسلامی تلقی می شود، چرا که در پیشبرد دیپلماسی هسته ای آیت الله علی خامنه ای سرسختی نشان داده است.
  کامران باقری لنکرانی از نزدیکان فکری احمدی نژاد بود و سپس از مخالفین او شد.
وی گفتمانی مشابه گفتمان احمدی نژاد را ارائه می کند و از جمله بر ضرورت حمایت از طبقات فرودست تأکید دارد.
وی گفته است: «آمده ایم تا نشان دهیم به کانون های قدرت وابستگی نداریم.
» در طول هفته، رسانه های جناح راست بیشترین حملات خود را متوجه اکبر هاشمی رفسنجانی کردند و او را خطر اول برای آینده اردوی اصولگرا و جمهوری اسلامی دانستند.
»»   منبع:http://golpanews.
com انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان