۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین امروز عده‌ای به دنبال اجرایی‌کردن طرح کاپیتولاسیون برای خود و فرزندانشان هستند/ حتی در صورت تصویب برجام ایران با آمریکا آشتی نخواهد کرد
کد خبر: ۵۳۹۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

امروز عده‌ای به دنبال اجرایی‌کردن طرح کاپیتولاسیون برای خود و فرزندانشان هستند/ حتی در صورت تصویب برجام ایران با آمریکا آشتی نخواهد کرد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حتی در صورت تصویب برجام ایران با آمریکا آشتی نخواهد کرد گفت: امروز عده‌ای به دنبال اجرایی‌کردن طرح کاپیتولاسیون برای خود و فرزندانشان هستند هرکس جرمی کرده باید مجازات شود.

امروز عده‌ای به دنبال اجرایی‌کردن طرح کاپیتولاسیون برای خود و فرزندانشان هستند/ حتی در صورت تصویب برجام ایران با آمریکا آشتی نخواهد کرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در نمازجمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به سالروز پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه در مقابل اسرائیل اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس در جنگ‌های متوالی در مقابل جریان مقاومت در منطقه شکست خورده است و این پیروزی به واسطه استقامت و ایستادگی مسلمانان بود.
وی در ادامه افزود: پیروزی حزب الله لبنان و مسلمانان فلسطینی با سلاح و نیروی محدود در برابر صهیونیست‌ها یادآور این کلام خدای متعال است که گروه اندکی که با توکل به خدا وارد میدان مبارزه با کفار می‌شوند با حمایت پروردگارشان پیروزی نصیب آنها می‌شود.
این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: ثمره این پیروزی و مقاومت در برابر ظالمان این است که جرات و شهامت مسلمانان در کشورهای اسلامی بیشتر شده و علیه زیاده خواهی‌ها قیام می‌کنند؛ آنچه مسلم است شعله‌های مبارزه با کفر تا برچیده شدن اسرائیل غاصب ادامه دارد.
جدیدترین دشمنی آمریکا علیه اسلام را طرح تجزیه عراق است
وی با بیان اینکه پیروزی بر دشمنان اسلام زمینه افزایش دشمنی آنها را بیشتر می‌کند ابراز کرد: استکبار جهانی از راههای مختلف به دنبال ضربه زدن به اسلام است و به طور یقین ذره ای از دشمنی آنها نسبت به ما کم نشده است؛ پس باید حتی با شکستی که در مقابل ما می‌خورند مراقب نیرنگ‌های آنها باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اگر در زمانی حرف دشمن از زبان دوست هم زده شود آن دوست هم باید دشمن دانست، زیرا زبان اسلام زیان خدا و پیامبر(ص) و معصومین(ع) است و حرف آنها معروف است؛ اگر کسی با دشمن هم پیاله شد آنها هم باید در نگاه ما با دشمن فرقی نداشته باشد، اگر بصیرت داشته باشیم فریب دشمن را نخواهیم خورد.
وی با بیان اینکه داعش دست پروده دنیای غرب و آمریکایی‌ها است بیان کرد: سران آمریکایی انسان‌هایی مکار و حیله گر هستند، آنها از پیش از انقلاب در سرکوب مردم و پس از آن در دوران جنگ تحمیلی، ترور17 هزار از نخبگان ملت ایران، ایجاد تحریم‌ها، ساقط کردن هواپیمای ایرانی دشمنی خود را به ایران ثابت کرده است.
عابدینی جدیدترین دشمنی آمریکا علیه اسلام را طرح تجزیه عراق دانست و گفت: البته آمریکا این آرزو را با خود به گور خواهد برد و حتی با حضور تروریست‌های داعش نیز نخواهد توانست خدشه ای به حضور اسلام در این کشور وارد سازد.
وی عنوان کرد: افرادی که از دشمن می‌ترسند یا طمع حمایت استکبار جهانی از خود را در سر می‌پرورانند این اشخاص دلباخته آمریکا هستند و متاسفانه در برابر آنها متواضع اند و تا حد ذلت پیش غربی‌ها هم عمل می‌کنند؛ اما در برابر ملت خود تواضع نداشته و بین مردم تفاوت قائل هستند
مگر مجرم نباید به واسطه جرمی که انجام داده مجازات شود؟
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه پیش از انقلاب آمریکا قصد تحمیل کاپیتولاسیون به ایران را داشت و امروز عده ای به دنبال اجرایی کردن این طرح برای خود و فرزندانشان هستند تصریح کرد: عده ای امروز اگر فرزندشان به واسطه جرمی که انجام داده و در دستگاه قضا ثابت شده باید به زندان برود چرا این حکم را زیر سئوال می‌برند.
وی در ادامه تاکید کرد: مگر مجرم نباید به واسطه جرمی که انجام داده مجازات شود؟ چرا عده ای برای خودشان حقی بیشتر از بقیه قائل می‌شوند و گویی می‌خواهند برای خود حق کاپیتولاسیون در نظر بگیرند، این قانونی است که ما برای لغو آن در برابر آمریکا ایستادیم و زیاده خواهان باید بدانند که به آنها اجازه اجرای کاپیتولاسیون در کشور را نمی‌دهیم.
این خطیب نمازجمعه با اشاره به روند بررسی برجام در مجلس اعلام کرد: در این شرایط دشمن قصد دارد در داخل کشور تفرقه و دو دستگی ایجاد کند و برای این اقدام به دنبال عوامل داخلی است؛ تنها راهی که می‌تواند دشمن را ناامید کند همراهی و هماهنگی و پیروی ما از رهبر معظم انقلاب است.
وی اشاره کرد: مذاکره کنندگان و نمایندگان مجلس باید مراقب باشند دشمن به مقاصد شوم خود نرسد؛ ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم که مسیرشان همان راه رهبری و امت باشد تا با سربلندی روند بررسی برجام طی شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حتی در صورت تصویب برجام ایران با آمریکا آشتی نخواهد کرد اذعان کرد: اگر شیطان دشمنی خود را تعطیل و خدعه و نیرنگش را کنار بگذارد، در این صورت دشمنی ما با آمریکا تمام خواهد شد تا زمانی که امام حسین(ع)، عدالتخواهی، نماز و ائمه(ع) هستند دشمنی ما با آمریکا به شدت ادامه دارد.
وی با اشاره به شروع دهه کرامت ابراز کرد: روز دختران را در پیش داریم و دختران نظام ما با دیگر دختران تفاوت‌های اساسی دارند، آنها دارای ایمان، تقوا، علم و دانش، حیا و پاکدامنی و کرامت نفس هستند؛ پس باید این شخصیت و کرامت خود را به دنیای اندک نفروشید.
عابدینی در ادامه اضافه کرد: هیچ ارمغانی به اندازه شخصیت انسان ارزشمند نیست، اگر کسی حریت خود را حفظ کرد دهانش به دروغ باز نمی‌شود و زنجیر بردگی را از دست و پای خود باز می‌کند؛ زیرا انسان آزاده زیر بردگی هیچ کس نمی‌رود و آزادی خود را به چیزی نمی‌فروشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان