۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین راه رسیدن به توسعه پایدار در کشور علم است
کد خبر: ۵۳۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس:

راه رسیدن به توسعه پایدار در کشور علم است

مسلمی: امروز برای رسیدن به توسعه پایدار که خود متضمن رفاه، سعادت، آسایش، خوشبختی، عزت، سربلندی، عدم وابستگی و استقلال کشور است، تنها از راه علم میسر است.

راه رسیدن به توسعه پایدار در کشور علم است
به گزارش صبح قزوین: سید باقر مسلمی، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاحیه مدرسه راهنمایی دخترانه شهیدان شالباف قزوین گفت: کار خیر در نزد ایرانی ها سابقه طولانی دارد و شاید صدها کار خیر در کشور ما وجود دارد که مردم با توجه به دیدگاه خود به یک یا چند مورد از این کارهای خیر اقدام می کنند.
مسلمی عنوان کرد: یکی از این کارهای خیر که در چند سال گذشته توجه مردم را به خود جلب کرده است و براساس آمار و ارقام موجود اهمیت بسیاری پیدا کرده است و از کارهای خیر دیگر که مورد رضای پروردگار متعال می باشد، کار خیر مدرسه سازی است که از کارهای دیگر در جامعه پیشی گرفته است، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ادامه داد: امروز کار مدرسه سازی تنها افراد متمکن جامعه را دربر نمی گیرد و تمامی افراد جامعه متوجه این مسئله مهم شده اند که امروز برای رسیدن به توسعه پایدار که خود متضمن خوشبختی، عزت، سربلندی، عدم وابستگی و استقلال کشور است، تنها از طریق علم میسر می باشد.
وی به جایگاه بلند وقف در بین همه مردم اشاره کرد و ابراز داشت: چه چیزی باعث شده است که آن پیرزن اهل خاف خراسان رضوی که خود تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است و از تمام زندگی دنیا تنها فرزند پسری داشت، که آن هم در حادثه تصادف رانندگی وی را از دست داد، این پیرزن دیه ای که برای فرزندش مشخص شده و می توانست با آن دیه زندگی خود را متحول کند، آن را برای امر مدرسه سازی در روستای خود صرف می کند.
مسلمی تصریح داشت: چرا خیری در کشور تمام زندگی اش را صرف ساخت مدرسه ای کرده بود و زمانی که این مدرسه به پایان رسید تصمیم گرفت که به نیت پنج تن آل عبا، پنج مدرسه دیگر بسازد، پس از اتمام آن به نیت 14 معصوم، 14 مدرسه ساخت و در حال حاضر با توجه به تقدس عدد 110 تصمیم گرفته است که 110 مدرسه بسازد.
در حال حاضر یک صد و هشتمین مدرسه را ساخته و آن را تحویل آموزش و پرورش داده است.
وی ادامه داد: پاسخ این موضوع را می توان در دین مبین اسلام، بیانات و فرمایشات پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه معصومین (ع) و علمای دین می توان یافت.
در آن جایی که خداوند متعال در 550 آیه قرآن کریم مسلمین را به فراگیری علم و دانش توصیه می کند و پیامبرخاتم (ص) بیش از 120 حدیث، توصیه حیرت آوری درباره توسعه علم و دانش و فن آوری بیان داشتند.
وی یادآور شد: خداوند متعال برای مسلمانان تکالیفی را مقرر کرده است که جزء اصول دین می باشد وعمل به آن برای مسلمانان واجب و ترک آن موجب خروج مسلمانان از دین اسلام می شود.
اعمالی نظیر روزه، نماز، زکات، جهاد و غیره از جمله این موارد است.
مسلمی تأکید کرد: اگر امر جهاد در بین مسلمانان وجود نداشت، در طول این 1400 سال هجمه ویرانگر و شدیدی که دشمنان به دین و شریعت ما وارد کردند، این دین به دست ما نمی رسید و جهاد در راه خداوند متعال بود که موجب شد تا دین اسلام زنده و پاینده به دست ما برسد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در پایان خاطر نشان کرد: با این وجود پیامبر اعظم (ص) درباره ضرورت پرداختن به علم می فرماید:"طلب علم و فراگیری دانش در نزد پروردگار متعال برتر از نماز، حج، روزه و جهاد است".
از این رو زمانی که مشاهده می کنیم که عزیزانی در این عرصه و بستر توسعه علم و فراگیری دانش وارد شده اند، عمق و معرفت آنها را نسبت به این عمل خیر مدرسه سازی نشان می دهد.
انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان