۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین در سال جديد تحصيلي، دانشجويان ۳۰ درصد بيشتر زير پوشش وام شهريه قرار مي‌گيرند
کد خبر: ۵۲۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم:

در سال جديد تحصيلي، دانشجويان ۳۰ درصد بيشتر زير پوشش وام شهريه قرار مي‌گيرند

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم ضمن بازديد از خوابگاه‌ها و رستوران دانشجويي، طي نشستي با حضور رياست و برخي از مسئولان دانشگاه قم، به بررسي مشكلات و نيازهاي دانشجويان در حوزه رفاهي پرداخت.

 در سال جديد تحصيلي، دانشجويان ۳۰ درصد بيشتر زير پوشش وام شهريه قرار مي‌گيرند
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، يزدان مهر، رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم ضمن بازديد از خوابگاه ها و رستوران دانشجويي، طي نشستي با حضور رياست و برخي از مسئولان دانشگاه، به بررسي مشكلات و نيازهاي دانشجويان در حوزه رفاهي پرداخت.

در اين ديدار حجت الاسلام ديرباز، ضمن اشاره به روند شكل گيري دانشگاه قم، نكاتي پيرامون شرايط موجود دانشگاه بيان كرد.

در ادامه رهسپار فرد، معاون دانشجويي و نوراللهي، مدير دانشجويي دانشگاه نيز پيرامون وضعيت و امكانات مورد نياز خوابگاهها، صنعتي كردن آشپزخانه ها، ارتقای كيفيت طبخ و توزيع غذا، يارانه تغذيه، بيمه، وام هاي دانشجويي، شهريه و وديعه مسكن و ساير مسائل مرتبط به حوزه دانشجويي و رفاهي مطالبي را مطرح كردند.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم ضمن قول مساعد جهت اختصاص بودجه كافي در خصوص موارد مطرح شده،‌ گفت: تمام تلاش ما علي رغم وجود مشكلات بودجه اي، اين است كه باري از دوش دانشگاه ها برداشته شود.

يزدان مهر گفت: امسال سعي كرديم درصد پوشش وام شهريه را حدود ۳۰ درصد افزايش دهيم تا دانشجويان بيشتري از اين امكان استفاده كنند.

وي افزود: يكي از مشكلاتي كه با آن مواجه بوديم وام شهريه بود و در اين زمينه نگراني هاي وجود داشت، زيرا بخش اعظمي از دانشجويان، شهريه پرداز هستند؛ بنابراین در اين زمينه مشكلاتي دارند و امسال تدابير انديشيده شده و رايزني با بانك ها، سود بانكي مربوطه را كاهش داديم.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم تصريح كرد: علاوه بر اين جهت سهولت و صرفه اقتصادي دانشگاه ها اقداماتي هم در امور بازرگاني انجام شده و در اين راستا با برخي از شركت ها به تفاهم رسيديم تا كالاهاي اساسي را بتوانيم تهيه کنیم.

وي با بيان اينكه متاسفانه در اعطای وام شهريه وضعيت خوبي وجود ندارد، گفت: نامه اي نيز در اين خصوص با امضاي وزراي علوم و بهداشت به رياست جمهوري نگاشته شده است و اميدواريم كه وضعيت وام شهريه بهتر شود.

يزدان مهر افزود: با اين وجود، سعي كرديم در بودجه هاي عمومي رقم بالاتري را جذب و در درآمدهاي اختصاصي نيز ۴۰ درصد افزايش درآمد داشته باشيم و همچنين با بهره گيري از حمايت هاي خيرين، به سمت ايجاد درآمدهاي پايدار برويم.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم با بيان اينكه وضعيت خوابگاهي دانشگاه ها در شرايط مطلوبي قرار ندارد و برنامه پنجم نيز ساخت خوابگاه را ممنوع كرده است، تصریح كرد: بخشنامه اي را ابلاغ كرديم تا اجاره واحد خوابگاه ها پرداخته شود و دانشگاه ها نيز ما را در اين زمينه ياري رساندند و در بخش يارانه تعمير و تجهيز خوابگاه ها نيز مبلغ وام را افزايش داديم.

وی با اشاره به اينكه امسال در بحث تغذيه، قيمت تمام شده افزايش پيدا كرده است، گفت: با اين وجود، براي مراعات حال دانشجويان، امسال قيمت ژتون غذا را ۳/۱۴درصد افزايش داديم در حاليكه اين افزايش در سال گذشته ۲۱ درصد بوده است و اجاره خوابگاه را نيز ۳/ ۱۴دهم درصد افزايش خواهد يافت.

يزدان مهر در پایان گفت: در برنامه ششم بحثي را دنبال مي كنيم تا يارانه تبديل به تسهيلات شود و سعی مي كنيم كه منوهاي مختلفي را به دانشگاه ها ارائه شود تا دانشجويان بتوانند حق انتخاب داشته باشند و اين اقدام قطعا هم براي دانشگاه و هم براي دانشجويان مفيد خواهد بود.


انتهای پیام/7008

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان