۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۰ روز از دستور معاون روحانی گذشت/ ابهامات وام ۱۰ میلیونی ازدواج رفع نشد!
کد خبر: ۵۲۹۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

طحان‌پور:

۲۰ روز از دستور معاون روحانی گذشت/ ابهامات وام ۱۰ میلیونی ازدواج رفع نشد!

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: بانک‌های مرتبط تاکنون تعیین نشدند! دولت حمایت کند، کالاهایی به دست مردم می‌دهیم که ۹۰ درصد خرید کالای زوج‌های جوان را تأمین کند.

۲۰ روز از دستور معاون روحانی گذشت/  ابهامات وام ۱۰ میلیونی ازدواج رفع نشد!
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره تعهداتی که وزارت صنعت در قبال وام 10 میلیونی ازدواج داشته بیان داشت: بعد از گزارشی که منعکس شد، از سوی وزارت صنعت با ما تماس گرفتند و آقای هاشمی، مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، در رابطه با آن مصاحبه با بنده صحبت‌ کردند و قرار بر این شد تا جلسه‌ای برای رفع و حل مشکلات برگزار شود.
وی ادامه داد: جلسه‌ای که برگزار شد نتیجه بخش بود و تعدادی از تولیدکنندگان نیز در جلسه حاضر شدند و از سوی اتحادیه لوازم خانگی نیز راهکارهایی ارائه شد. و قرار بر این شد تا از این پس و طی هفته آتی جلسات دیگری نیز برگزار شود.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: متأسفانه تا پیش از این، طرح در حد شعار باقی مانده بود و عملی نشده بود، بنده که رئیس اتحادیه لوازم خانگی هستم شاید بیش از 50 پیش فاکتور خرید لوازم خانگی برای تولید داخلی داده‌ام، اما متأسفانه هیچ یک از این پیش فاکتورها از کارخانه‌ها جنس‌ها را نگرفتند بلکه پول آن‌ها در جاهای دیگر هزینه شد.
وی اضافه کرد: ما این پیش فاکتورها را برای خرید لوازم خانگی داده بودیم، اما بانک‌ها تنها به دنبال بهره خود هستند، پیگیری‌های جدی هم که از سوی وزارت صنعت صورت نگرفته بود لذا تمام این پیش فاکتورها صد در صد در جایی دیگر هزینه می‌شد.
طحان پور تأکید کرد: می‌توانید از تک تک تولیدکنندگان راجع به این طرح بپرسید که آیا کسی برای خرید لوازم خانگی در راستای اجرای این طرح به آن‌ها مراجعه کرده است؟ چند تا از تولیدکنندگان که در جلسه وزارت صنعت حضور داشتند اذعان داشتند که کسی سراغ ما نیامده است. بنابراین این طرح تنها یک طرح صوری بود و عملی نشده بود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز این تذکر را به دوستان می‌دهیم که نمی‌شود با شعار حمایت از تولید ملی هر کالایی را به دست مردم داد. ما این را قبول نداریم و در همین راستا در سایت خود نام کالاهای با کیفیت داخل را ذکر کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: بدون شک اتحادیه لوازم خانگی از هر سازمان دیگری اطلاعات بیشتری در زمینه تخصصی خودش دارد، زیرا با مشتری و بازار روبه رو است و می‌داند که کدام کالا بهتر است و کدام یک خدمات پس از فروش دارد و کدام یک ندارد.
طحان پور گفت: هدف از این طرح نیز این است که هم به جوانان در امر ازدواج کمک شود و هم این که چرخ تولید داخلی بچرخد، اما هر چیزی راهی دارد، ما به آقایان نیز این موضوع را مطرح کردیم که اگر قرار است این طرح عملی شود، مردم را سرگردان نکنند.
وی افزود: ابتدا بانک‌ها و منابعی را برای دادن وام برای ازدواج در نظر گرفته و مشخص کنند و وقتی این مسائل حل شد ما نیز مشتاقانه اقدام کرده و می‌توانیم 5، 6 سبد را درست کنیم.
وی با بیان این که مردم می‌توانند در ابتدا بیایند و کالاها را ببینند و بعد از آن به آن‌ها فاکتور داده می‌شود به نسیم گفت: وقتی که متقاضیان چک را از بانک دریافت کردند می‌توانند بیایند و کالاهای خود را دریافت کنند، اگر دوستان وزارت صنعت می‌خواهند که این طرح هرز نرفته و پول صنعت لوازم خانگی هزینه پیش پرداخت رهن خانه و یا خرید ماشین نشود، راهش این است که قبل از هر چیز بانک را به ما معرفی کنند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: ما با این ده میلیون تومان یک دستگاه تلویزیون 32 اینچ رنگی، یک دستگاه لباسشویی 6 کیلویی، یک دستگاه یخچال فریزر 20 فوت، یک تخته فرش ماشینی، پلوپز و بسیاری از کالاهای دیگر را با ده میلیون و با بهترین کیفیت و در درجه یک به دست مشتری خواهیم داد، خدمات پس از فروش آن را نیز متقبل می‌شویم.
وی اظهار داشت: مشکل دیگری هم این است که دوستان ما در وزارت صنعت باید تکلیف ما را در مورد برخی از کالاها از جمله دوو، ال جی و سامسونگ مشخص کند که آیا بالاخره این کالاها جز تولیدات داخلی محسوب می‌شوند یا خیر؟
طحان‌پور تأکید کرد: قطعا ما اعتقاد داریم که برخی از این اجناس ایرانی است، اما اگر از سوی وزارت صنعت مشخصا این موضوع تعیین شود، در آینده برای ما نیز مشکلات کمتری ایجاد خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش از گزارش شما پیشنهاداتی شده بود اما این پیشنهادات مورد تأیید نبود زیرا طبق آن نه تنها تولیدکننده به پولش نمی‌رسید بلکه مصرف کننده نیز سرگردان می‌شد، اما در نهایت با جلسه‌ای که چند روز پیش مطرح شد، کاملا حرف ما را پذیرفتند و اعلام کردند که جلسات دیگری باید بگذاریم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.



انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان