۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هدیه بانوان به ایرانی‌ها و کسب یک قهرمانی/ قلعه‌نویی زود جا زد!
کد خبر: ۵۲۸۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اتفاقات هفت روز ورزش

هدیه بانوان به ایرانی‌ها و کسب یک قهرمانی/ قلعه‌نویی زود جا زد!

عنوان اولی و دومی جام جهانی اسکی، قهرمانی فوتسال آسیا، عنوان اول و سوم جام جهانی تیراندازی، همراه با نایب قهرمانی والیبال و ووشو و قهرمانی درشطرنج ۳۴ مدال برای ورزش ایران در این هفت روز به ثبت رساند.

هدیه بانوان به ایرانی‌ها و کسب یک قهرمانی/ قلعه‌نویی زود جا زد!
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، این هفت روز رو به پایان از هفته‎های پرمدال برای ورزش ایران در رشته های مختلف بود. در این هفته بیش از ۳۰ مدال توسط ورزشکاران ایران در رشته‎های مختلف و در میادین آسیایی و جهانی به دست آمد که تنها ۲۷ مورد آن توسط ووشوکاران در مسابقات قهرمانی آسیا کسب شد که به نایب قهرمانی این تیم هم منجر شد.

کسب اولین مدال طلای جام جهانی اسکی در رشته مارپیج بزرگ که توسط مرتضی جعفری که پس از مدال نقره وی در رشته مارپیچ سرعت همین رقابت‎ها به دست آمد، قهرمانی تیم فوتسال تاسیسات دریایی در آسیا، نایب قهرمانی تیم دوم والیبال ایران در مسابقات مردان آسیا، قهرمانی بانوی شطرنجباز ایران در میان حریفان آسیایی که منجر به جهانی شدن وی هم شد و از همه مهتر عنوان اولی و سومی الهه احمدی و نجمه خدمتی در رقابت‎های جام جهانی آذربایجان که منجر به المپیکی شدن آنها نیز شد، دیگر مدال‎‏های رنگارنگ ورزش ایران در این هفته رو به پایان را موجب شدند.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

سقوط سه پله‌ای فوتبال ایران در جهان
در جدیدترین رده‎‏بندی فدراسیون جهانی فوتبال که پنجشنبه گذشته اعلام شد، تیم ملی ایران با ۷۱۸ امتیاز و با سه پله سقوط، رتبه چهل‌و یکم را در جهان و مکان اول را در آسیا به خود اختصاص داد. دراین رده‎بندی تیم کره‌جنوبی با ۵۹۹ امتیاز (پنجاه‌‌و‌چهارم جهان - دو پله سقوط)، تیم ژاپن با ۵۹۵ امتیاز (پنجاه‌وششم جهان - شش پله سقوط) ، تیم استرالیا با ۵۵۱ امتیاز (شصت‌و‌یکم جهان - دو پله سقوط) و تیم امارات با ۴۸۴ امتیاز (هفتادهم جهان - یک پله سقوط) بعد از ایران دوم تا پنجم آسیا هستند.

درگذشت یک قهرمان
بهمن مطلق قهرمان پیشین وزنه‌برداری ایران و آسیا که مدتی به دلیل عارضا نخاعی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود، پنجشنبه گذشته دار فانی را وداع گفت. مراسم خاکسپاری مرحوم مطلق روز شنبه برگزار شد. 

تاسیسات دریایی قهرمان فوتسال آسیا شد
دیدا فینال مسابقات ششمین دوره فوتسال جام باشگاه‌های آسیا جمعه گذشته بین دو تیم تاسیسات دریایی ایران و القادسیه کویت در سالن نقش جهان اصفهان برگزار شد که طی آن نماینده ایران با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری دست یافت و صاحب عنوان قهرمانی شد. این سومین جام قهرمانی فوتسال باشگاهی آسیا بود که به ایران رسید. پیش از این تیم‎های فولاد سپاهان و گیتی پسند در این رقابت‎ها قهرمان شده بودند.

دیدار تیمهای فوتسال تاسیسات دریایی ایران و القادسیه کویت

کسب اولین مدال طلای جام جهانی در اسکی 
در چارچوب رقابت‎های جام جهانی اسكي چمن که به ميربانی پيست بين‌‏المللی ديزين در جریان بود و در رشته مارپيچ بزرگ، سيد مرتضی جعفری با زمان ٥١/٠٩ موفق شد برای نخستين‎بار در تاريخ اسكی ايران به مدال طلای جام جهانی اين رشته دست پيدا كند. جعفری در روز نخست این رقابت‎ها نیز موفق به کسب مدال نقره رشته مارپیچ سرعت شده بود.

پیروزی تعیین کننده استقلال و شکست پرسپولیس در گام دوم
پانزدهمین دوره رقابت‎های لیگ برتر فوتبال طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته با برگزاری دیدارهای هفته دوم پیگیری شد. در روز نخست این هفته از مسابقات دیدار تیم‎های پدیده مشهد با فولاد خوزستان و نفت تهران با صبای قم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، سایپا با ۲ گل برابر راه آهن به برتری دست یافت. پرسپولیس هم در این روز از مسابقات مقابل استقلال خوزستان صف آرایی کرد و با شکست ۲ بر یک به کار خود پایان داد.

چهار دیدار دیگر هفته دوم رقابت‌های لیگ پانزدهم روز جمعه برگزار شد. در این روز از مسابقات استقلال با ۲ گل برابر ملوان پیروز شد، این نتیجه به فاصله یکی دو روز بعد تغییرات کلی در کادر فنی ملوان را موجب شد. دیگر اینکه روز جمعه استقلال اهواز و سپاهان اصفهان با نتیجه مشابه یک بر صفر به ترتیب در مصاف با تیم های سیاه جامگان مشهد و ذوب آهن اصفهان به پیروزی دست یافتند ضمن اینکه گسترش فولاد هم در دیدار خانگی برابر تراکتورسازی تبریز ۳ بر یک شکست خورد.

اتفاقات هفته

جام والیبال از ایران رفت!
دیدار نهایی هجدهمین دوره رقابت‎های والیبال قهرمانی آسیا را شنبه گذشته تیم‌های ب ایران و ژاپن در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورشی آزادی تهران برگزار کردند که طی آن تیم ژاپن با حساب ۳ بر یک به پیروزی رسید و مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. بدین ترتیب بعد از دو قهرمانی متوالی ایران، جام از تهران خارج شد و به ژاپنی‌ها رسید.

۴ ایرانی در جمع بهترین های والیبال آسیا
در پایان مسابقات والیبال قهرمانی آسیا که با عنوان نخست تیم ملی ژاپن همرا بود، پوریا فیاضی عنوان بهترین دریافت کننده مسابقات را کسب کرد. حمزه زرینی هم در این بخش صاحب عنوان شد. در دفاع روی تور مصطفی شریفات از ایران به همراه یک چینی بهترین معرفی شدند. فرهاد پیروت پور از ایران بهترین قطر پاسور برگزیده شد.

تیم ووشو مردان نایب قهرمان آسیا شد
مسابقات ووشو قهرمانی آسیا در حالی یکشنبه گذشته در چین به پایان رسید که در بخش ساندا اعضای تیم ووشوی جوانان ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند. در مجموع دو بخش تالو و ساندا، تیم ووشوی جوانان ایران موفق به کسب ۶ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱۰ برنز شد. ۲۷ مدال ایران توسط زهرا کیانی (دو مدال طلا)، فاطمه جزینی، شاهین بنی‌طالبی، آرمین افراز ملک‌رودی و یوسف صبری ۶ مدال طلا، عادل نجفی، مرتضی رئیسی، مائده هاشمی، نازنین بازدار، زهرا سلحشور، زهرا کیانی (یک مدال) سپیده شاکریان و سوگند گلشنی ۱۰ مدال نقره، حسین رحمانی، فاطمه بنی اسدی (سه مدال) سپیده شاکریان، شاهین بنی طالبی، مهدی مختاپور، طاها بدیعی (دو مدال) و فاطمه کیانی‌زادگان به دست آمد. 

سعیدی رئیس فدراسیون گلف باقی ماند
مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف یکشنبه گذشته در پایان سه دور رقابت میان کاندیداها، با ابقاء کیکاووس سعیدی به‌عنوان رئیس چهار ساله آینده این فدراسیون به پایان رسید. وی پس از رقابت با کاندیداها در دور نخست، در دور دوم رای‎گیری و در رقابت با اژدر شهابی صاحب ۱۷ رای مساوی با وی شد اما در دور سوم رای گیری مجمع انتخاباتی گلف که باز هم میان سعیدی و شهابی برگزار شد، سعیدی با کسب ۱۸ رای ریاست چهار سال آتی گلف را از آن خود کرد. 

کسب دو سهمیه المیکی توسط تیراندازان 
دوشنبه گذشته و در جریان رقابت‌های جام جهانی تیراندازی آذربایجان، الهه احمدی و نجمه خدمتی در فینال رشته تفنگ بادی به ترتیب به مدال طلا و برنز  دست پیدا کردند تا جواز حضور در المپیک ریو را به‌دست آورند. مه‌لقا جام‌بزرگ دیگر فینالیست ایران در این ماده به رتبه هشتم رسید.

الهه احمدی

استیلی جایگزین قلعه نویی در ملوان شد
امیر قلعه نویی پس از گذشت تنها دو هفته از آغاز لیگ پانزدهم از هدایت تیم ملوان بندرانزلی کنار رفت. در همین رابطه دوشنبه گذشته حمید استیلی از سوی مدیریت باشگاه به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد. به دنبال آن نیز جواد زرینچه بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و استقلال که سابقه حضور در کادر فنی آبی پوشان را نیز دارد، به عنوان دستیار استیلی معرفی شد اگرچه وی به فاصله چندساعت از این مسئوولیت انصراف داد. 

جهانی شدن بانوی شطرنجباز ایران با قهرمانی در آسیا
در چارچوب مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا و در آخرین دور این رقابت‌ها، میترا حجازی پور در مصاف با استاد بین‌المللی هندی به نام "آن گومز" به برتری دست یافت. حجازی‌پور که در مراحل پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز نتایج خوبی برابر حریفان خود کسب کرده بود، با کسب این پیروزی قهرمانی شطرنج زنان آسیا در سال ۲۰۱۵ میلادی را از آن خود کرد. بدین ترتیب این شطرنجباز کشورمان به تنها سهمیه قاره آسیا برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان نیز دست یافت. 

اهدای دیپلم بازی جوانمردانه به سعید عبدولی
پس از ناداوری‌های صورت گرفته در مسابقه کشتی سعید عبدولی و حریف کره‌ای در بازی‎های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، کمیته بازی‎های جوانمردانه ۱۷ مهرماه از این ملی‎پوش کشتی فرنگی کشورمان تقدیر خواهد کرد.تقدیر از سعید عبدولی طی مراسمی که در شهر باکو کشور آذربایجان برگزار می‎شود انجام شده و در آن دیپلم بازی جوانمردانه به وی اهدا شود. سعید عبدولی در بازی‌های آسیایی در حالی که حریف کره‌ای خود را با نتیجه عالی شکست داده بود با دخالت داوران، بازنده شد و مدال طلای این رقابت‌ها را از دست داد.



انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان