۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کرسی آزاد اندیشی بهترین راه در گیر کردن دانشگاه ها با سیاست است
کد خبر: ۵۲۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جهان بین در نشست مطبوعاتی؛

کرسی آزاد اندیشی بهترین راه در گیر کردن دانشگاه ها با سیاست است

معاون فرهنگی دانشگاه امام خمینی(ره) در نشست شورای فرهنگی دانشگاه های استان گفت: طی جلساتی که ما با دانشگاهیان استان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه درگیر کردن دانشگاه با مسائل کشور کرسی های آزاد اندیشی است.

کرسی آزاد اندیشی بهترین راه در گیر کردن دانشگاه ها با سیاست است
به گزارش صبح قزوین، رئیس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی استان قزوین اعلام داشت: این شورا حدود یکسالی است که در قزوین تشکیل داده شده است که وظیفه اش هماهنگی سیاستگذاری فرهنگی در مراکز آموزش عالی استان است.
در استان ما رئیس این شورا معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) است، که اکنون بنده این سمت را بر عهده دارم.
جهان بین ادامه داد : این شورا متشکل از نماینده های دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه های غیرانتفاعی، بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور و همچنین دانشگاه امام خمینی (ره)است که این افراد نماینده طیف وسیعی از جامعه دانشگاهی ما در استان می باشند.
معاون فرهنگی دانشگاه امام خمینی (ره)تصریح کرد : دانشگاه ها نقش مهمی در تحولات سیاسی و فرهنگی دارند و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری این سال به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی»دانشگاه باید نقش موثرتری را ایفا نمایند.
جهان بین در ادامه افزود :اینطور نیست که عملکرد دانشگاه و دانشگاهیان دستوری باشد و اینطور هم نیست برای دانشگاه ها تکلیف صادرشود و دانشگاه ها ملزم به اجرای آن باشند بلکه دانشگاه ها خود را وامدار انقلاب می دادند و معتقد به این هستند که سهمی از انقلاب دارند و باید در رشد این انقلاب تلاش کنند و این تفکر نیز اشتباه است که بین دانشگاه و سیاست و مسائلی چون انتخابات انفکاک وجود دارد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد : شرکت بسیاری از اساتید و دانشگاهیان به عنوان کاندیدا در عرصه ریاست جمهوری و انتخابات شوراها نشان دهنده ی این عدم انفکاک است .
جهان بین اضافه کرد : در گذشته باور ما این بود که ما نمی توانیم و همین باور مسبب این شده بود که دانشگاه نقش مبدأ تحول بودن خود را از دست بدهداما با ظهور انقلاب اسلامی دانشگاه ها حقیقت خود را بازیافتند به این ترتیب دانشگاه ها حقیقت خود را نیز وامدار انقلاب می دانند و طبیعتاً برای رشد و تعالی انقلاب که حقیقتشان را به آن ها بازگردانده تلاش می کنند.
رئیس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی استان قزوین در ادامه جلسه به تشریح عملکر این شورا در زمینه انتخابات در دانشگاه ها پرداخت.
معاون فرهنگی دانشگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: در سطح یسبج اساتید علاوه بر نشست هایی که در تمام دانشگاه ها برگزار می شود ، نشستی برگزار شد که در نوع خود کم نظیر بود، نشستی که روسا و معاونین فرهنگی  و همچنین تشکل های اصلی دانشگاه های استان ، مسئولین عالی رتبه استان مانند امام جمعه، مدیر کل سیاسی استاندار و مدیر اطلاعاتی استان در آن حضور داشتند و نتیجه این نشست این شد که مهمترین ابزاری که می تواند دانشگاه ها را درگیر مسائل سیاسی و انتخاباتی کنند برگزاری کرسی آزاد اندیشی است .
وی در ادامه بیان داشت: در دانشگاه آزاد نیز دعوت از کاندیداها صورت گرفته است و چهار مورد کرسی آزاد اندیشی برگزار شده است و در دانشگاه پیام نور نیز کافه انتخابات راه اندازی شده است که این کافه فضای پرشور و انتخاباتی را در این دانشگاه به وجود آورده است.
جهان بین اضافه کرد: برگزاری دو کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی ، راه اندازی سایت کرسی آزاد اندیشی شامل اخبار تمام کرسی های آزاد اندیشی توسط جهاد دانشگاهی و تلاش برای برگزاری برنامه این عمار توسط بسیج جامعه پزشکی از دیگر فعالیت ها بوده است .
معاون فرهنگی دانشگاه امام خمینی (ره) درباره ی فعالیت ها ی صورت گرفته در این دانشگاه نیز گفت: دانشگاه امام نیز از اسفند تا به حال 2 کرسی ازاد اندیشی برگزار کرده است و 2 کرسی دیگر نیز 23 و 24اردیبهشت برگزار خواهد شد.
از فعالیت های دیگر این دانشگاه نیز می توان به به حضور 4 کاندید ریاست جمهوری در دانشگاه اشاره کرد که مهمترین ویژگی این جلسات به چالش کشیدن برنامه های کاندیداها توسط تشکل ها و انجمن های علمی بود.
وی افزود: انتشار هفته نامه جهت تشکل جامعه اسلامی، تنظیم سوالات علمی و تخصصی از رئیس جمهور آینده مثلاً در حوزه کشاورزی و اقتصاد از دیگر کارهای صورت گرفته در این دانشگاه بود.
جهان بین ادامه داد: از دیگر کارهای مهمی که در دانشگاه امام خمینی (ره) صورت گرفت تنظیم نامه ای از طرف جامعه دانشگاهیان بود که در آن از شورای نگهبان تحت تأثیر قرار نگرفتن شورای نگهبان در رد و تأیید صلاحیت ها مطالبه می شد.
انتهای پیام/3002/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان