۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رسیدگی به ۴۵۰ پرونده حقوقی مددجویان بهزیستی
کد خبر: ۵۲۷۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت:

رسیدگی به ۴۵۰ پرونده حقوقی مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از رسیدگی به ۴۵۰ پرونده حقوقی مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان قزوین خبر داد.

رسیدگی به ۴۵۰ پرونده حقوقی مددجویان بهزیستی
حسین افشار مقدم، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از سال 93 تا کنون 450 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته كه از این تعداد 35 پرونده به کانون وکلای استان جهت ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان بهزیستی ارجاع شد و 415 پرونده نیز در دفتر حقوقی بهزیستی استان مورد مشاوره قرار گرفت و خدمات حقوقی ارائه شد.
وی طلاق و درگیرهای خانوادگی را عامل 60 % پرونده های مددجویی بهزیستی برشمرد و گفت: پرونده‌های دیگر مربوط به دعاوی اداره کار و دیوان عدالت اداری بوده است.
این مقام مسؤل افزود: یکی از اهداف اساسی این سازمان پيشگیری از شیوع انواع آسیب‌های اجتماعی در سطح استان است که با رسیدگی به دعاوی كيفري و حقوقي امور مددجویان بهزیستی با برنامه‌ریزی‌های مدون هدف مذکور تحقق می‌یابد.
افشار مقدم با اشاره به تمدید همه ساله تفاهم‌نامه همکاری بین بهزیستی و دادگستری استان قزوین بیان کرد: افزایش سلامت روان افراد جامعه، پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی همچنین ارائه خدمات حقوقی، روان‌شناختی و مددکاری به مددجویان بهزیستی از اهداف مهم این تفاهم نامه می‌باشد.
وی در ادامه با تشکر از همکاری قضات و مسئولان دادستانی استان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی تعامل كاملا سازنده و مؤثری با حوزه‌های مختلف بهزیستی در جهت حل مشکلات قضایی و حقوقی مددجویان بهزیستی در راستای اجرای تفاهم داشته‌اند.
این مسئول اضافه کرد: نتایج این همکاری مستمر در خصوص اجرایی شدن سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه کنترل و کاهش معلولیت‌ها و آسیب‌های ناشی از آن، تاسیس مرکزی با شرایط حفاظتی توسط دستگاه‌های مرتبط و موظف به حمایت از حقوق معلولان با رویکرد پیشگیری، حمایت از حقوق معلولان در مراجع قضایی که از تعهدات مشترک بین اداره کل بهزیستی و دادگستری استان قزوین بوده بسیار چشم گیر مؤثر بوده است.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین بیان کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی مشترک و ارائه دوره‌های آموزشی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های ناشی از معلولیت به مددجویان بهزیستی و انجام برنامه‌ریزی مدون بهزیستی و دادگستری قزوین به منظور پیشگیری از شیوع انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه نيز از موضوعات این تفاهم‌نامه است.
افشار مقدم گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی به صورت مستمر و تکمیلی برای افراد در آستانه ازدواج، آسیب‌دیده، در معرض آسیب، معلولان و خانواده‌های آنان و زوجین پس از طلاق از جمله تعهدات اداره کل بهزیستی استان قزوین در این تفاهم‌نامه بوده است.
وی اظهار داشت : بهزیستی استان قزوین مکلف است زنان، دختران و کودکان نیازمند دریافت خدمات حقوقی را به دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری ارجاع دهد و همچنین نسبت به پذیرش و ساماندهی معلولان یا افراد بی‌سرپرست در مراکز غیردولتی تابعه سازمان اقدامات لازم را انجام دهد.
این مسئول خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم‌نامه تیم تخصصی مداخله کاهش طلاق در دادگستری و شورای حل اختلاف مستقر و خدمات مداخله‌ای از طریق اورژانس اجتماعی به افرادی که در شرایط بحرانی مانند خودکشی، کودک‌آزاری، همسرآزاری و کودکان خیابانی هستند؛ ارائه می‌شود.
وی در پایان گفت: ارجاع افراد متقاضی طلاق به مرکز کاهش طلاق بهزیستی، حمایت قانونی و قضایی از مددکاران بهزیستی و همکاری با دفتر حقوقی بهزیستی و شناسایی کارشناسان حقوقی این دفتر از دیگر تعهدات دادگستری قزوین در تفاهم‌نامه مذکور می باشد.
انتهای پیام/7003







دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان