۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دومین نشست هم اندیشی منطقه‌ای توسعه گردشگری در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۵۲۴۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با حضورمعاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور؛

دومین نشست هم اندیشی منطقه‌ای توسعه گردشگری در قزوین برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی منطقه‌ای توسعه گردشگری با عنوان «مقصد و مسیرهای تازه گردشگری» با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در قزوین برگزار شد.

دومین نشست هم اندیشی منطقه‌ای توسعه گردشگری در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، دومین نشست هم اندیشی منطقه‌ای توسعه گردشگری با عنوان «مقصد و مسیرهای تازه گردشگری» عصر امروز با حضور مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و مدیران کل، معاونان و نهادهای صنفی تاسیسات گردشگری استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل و زنجان و قزوین در تالار باغستان سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.
مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این نشست اظهار کرد: سرزمین ما دارای اقیلم‌های مختلف، چهار فصل، سرشار از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی، تاریخی و مذهبی است که بخش‌های مختلف این کشور پهناور را در برگرفته است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: موضوع مهم این است که چگونه می‌توان این ظرفیت‌ها را طبقه بندی و دسته بندی نمود و در منظر بازاریابی و عرضه به جامعه ذی نفع و متقاضی به خوی معرفی کرد به شکلی که هم مورد استفاده ذی نفعان قرار گیرد و هم تنوع و گستردگی گردشگری را پوشش دهد.
رحمانی موحد خاطرنشان کرد: این سوال بزرگی است که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد به طوری‌که وقتی وارد مباحث اجرایی ، فنی و نظری می‌شویم با تعدد فرهنگ‌ها و آداب و رسوم روبرو می‌شویم که در مسیری که می خواهیم آن را طراحی کنیم رابطه و تعامل جامعه مهمان و میزبان بسیار مهم است چرا که تعامل در بستر گردشگری قدری متفاوت از سایر بخش‌های کشور است.
این مسئول بیان کرد: نکته مهم دیگر بستر اقتصادی تعاملات است به طوری‌که گردشگری به شکوفایی، پیشرفت و برجسته شدن و مطرح شدن جامعه میزبان کمک کند و این رفت و آمدها نوع جدیدی از مشاغل، رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار را فراهم کند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در مدل شماره یک در 5 استان اصفهان، فارس، یزد، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد که ترکیبی از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی کشور بوده و در مجاورت هم هستند و می توانند یک ظرفیت سازی و انرژی مضاعفی را در بخش معرفی مقاصد و مسیرهای بسته‌ تورهای سفر یک روزه ایجاد کنند جلساتی برگزار شد.
رحمانی موحد بیان کرد: وظایفی نیز برای استان‌ها معین شده که بخش اصلی آن بر دوش بخش های اجرایی و تصدی گری این کار قرار دارد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر به مدل جمع حاضر رسیدیم که مجموعه‌ای است که هم در بخش ظرفیت‌ها و منافع و هم در محصول و جاذبه ها و هم در زیرساخت‌ها و بسترهایی که برای اجرایی شدن این طرح نیازمند است می تواند به هم کمک کند و در نهایت بسته‌ای کامل فعالیت و تورهای تلفیقی منطقه‌ای را برای ما تهیه کند که هم در مسیرهای هوایی و زمینی و هم در بخش ریلی ساماندهی و اجرایی شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان