۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بازگشت استیلی درروز تقابل کادر پیشین تیم ملی/ ۴ تیم برد می‌خواهند
کد خبر: ۵۱۷۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

هفته سوم لیگ برتر؛

بازگشت استیلی درروز تقابل کادر پیشین تیم ملی/ ۴ تیم برد می‌خواهند

تقابل دوباره برانکو و فرکی در بالاترین سطح فوتبال ایران، بازگشت حمید استیلی به لیگ و تلاش شاگردان دایی و منصوریان برای رسیدن به نخستین برد، از مهمترین اتفاقات هفته سوم لیگ برتر است.

بازگشت استیلی درروز تقابل کادر پیشین تیم ملی/ ۴ تیم برد می‌خواهند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، هفته سوم از رقابتهای فوتبال لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور فردا پنجشنبه با برگزاری ۴ دیدار آغاز می‌شود که طی آن یکی از مهمترین دیدارهای نیم‌ فصل در اصفهان و بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار خواهد شد.

همچنین حمید استیلی که جانشین امیر قلعه‌نویی در تیم ملوان شده است، پس از مدت‌ها در بازی با استقلال اهواز هدایت یک تیم را در لیگ برتر برعهده می‌گیرد. در مشهد و قم هم چهار تیم سیاهجامگان – نفت و صبای‌قم، گسترش فولاد برای کسب نخستین برد خود به میدان میروند. در زیر نگاهی به دیدارهای روز نخست از هفته سوم لیگ پانزدهم می‌اندازیم:

سیاه‌جامگان مشهد - نفت تهران
شاگردان رسول خطیبی لیگ پانزدهم را با دو شکست آغاز کردند و در دومین بازی خانگی خود در این فصل در اندیشه رسیدن به پیروزی هستند. این تیم که امروز در رتبه پانزدهم جدول قرار داشته و جزو دو تیم بدون امتیاز این رقابتها محسوب میشود، برای اینکه از همین ابتدای فصل دچار بحران در نتیجه‌گیری نشود، نباید در خانه امتیازی از دست بدهد. البته گرفتن امتیاز از تیم نفت تهران که می‌خواهد یکی از مدعیان لیگ پانزدهم باشد، کار سختی است.

شاگردان علیرضا منصوریان که در لیگ امسال تنها دو تساوی به دست آوردند، اگر در مشهد هم امتیازی نگیرند، شروع ناامید کننده‌ای در لیگ پانزدهم داشته و روزهای پرحاشیه‌تری را پیش‌رو خواهند داشت. آنها که خود را برای دیدار حساس با نماینده عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز آماده می‌کنند، باید در لیگ برتر علاوه بر کسب آمادگی، از نظر نتیجه‌گیری نیز موفق باشند تا با روحیه بالا در آن رقابت مهم به میدان بروند.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و ملوان بندرانزلی

ملوان بندرانزلی - استقلال اهواز
بازگشت حمید استیلی به لیگ برتر مهمترین اتفاق این بازی است، مسابقه‌ای که دو تیم نیمه بالای جدول برابر هم قرار می‌گیرند و برنده آن جایگاه بهتری را در هفته‌های نخست برای خود به دست خواهد آورد. ملوان که لیگ را با پیروزی مقابل ذوب‌آهن آغاز و در هفته قبل در تهران مغلوب استقلال شد، در نبرد با دیگر آبی‌پوش لیگ، تنها به پیروزی فکر می‌کند تا شروع امیدوارکننده‌ای با سرمربی جدیدش داشته باشد.

این تیم پرطرفدار انزلی که با مشکلات مالی و مدیریتی مواجه است، با پیروزی مقابل استقلال اهواز به آرامش می‌رسد، اما تیم جنوبی نیز برای بهتر کردن جایگاهش در لیگ به فکر پیروزی و یا کسب امتیاز در این بازی مهم است. آبی‌های اهوازی در دو هفته نخست ضمن کسب تساوی برابر صبا در قم، سیاه‌جامگان را هم در خانه شکست دادند، حالا برای ادامه روند رو به رشد خود، در اندیشه گرفتن امتیاز در انزلی هستند.

صبای قم - گسترش فولاد تبریز
نبرد دو تیمی که در لیگ پانزدهم هنوز به پیروزی نرسیده‌اند، در قم جذابیت‌های خاص خودش را دارد؛ آن‌هم در روزی که مهدی تاتار مربی صبا از ادامه همکاری با این تیم انصراف داده است. صبایی‌ها که با علی دایی بیش از گذشته در تیررس رسانه‌ها قرار گرفته‌اند، برای رسیدن به نخستین برد خود در این رقابتها در حالی به میدان می‌آیند که در دو بازی گذشته لیگ خصوصا هفته دوم، به راحتی پیروزی را از دست دادند.

بردن گسترش فولاد می‌تواند آرامش روحی را به تیم صبا بازگردانده تا این تیم با هدایت علی دایی، روزهای بهتری را در لیگ تجربه کند؛ اما تبریزی‌ها هم هر چند تا به امروز تنها یک امتیاز گرفته‌اند، اما حریف دست و پا بسته‌ای نیستند. گسترش فولاد بعد از شکست در دربی تبریز برای فراموش کردن آن باخت و فرار از مثلث قعرنشینان لیگ، می‌خواهد قم را با کسب پیروزی ترک کند زیرا تساوی در این بازی هم دردی از این تیم دوا نخواهد کرد.

سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران
دومین رویارویی سرمربی و مربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ در لیگ برتر ایران، نبرد دوباره سپاهان با پرسپولیس است. نخستین تقابل برانکو ایوانکویچ و حسین فرکی در لیگ پانزدهم با برتری سپاهانی‌ها در تهران همراه شد و حالا این دو همکار قدیمی در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که پرسپولیس واقعا نیاز به پیروزی دارد.

این تیم سرخپوش تهرانی که لیگ را با تساوی برابر پدیده و شکست مقابل استقلال خوزستان در اهواز آغاز کرد، برای اینکه وارد بحران عدم نتیجه‌گیری در ابتدای لیگ نشود و از حاشیه‌های بیشتر فرار کند، باید در اصفهان به پیروزی برسد.

برانکو که امسال تیمش را جوان کرده، در روزی‌که باز هم ممکن است عدم هماهنگی در خط دفاع و کم‌تجربگی در درون دروازه برای او و تیمش مشکلساز شود، باید با ارائه یک بازی زیبا و کسب امتیاز کامل در اصفهان به انتقادات، بهترین پاسخ را بدهد. مطمئنا تساوی یا شکست این تیم را به رتبه‌ای پایین‌تر از دوازدهم جدول می‌رساند و این مربی کروات روزهای سخت‌تری را پیشرو خواهد داشت.

اما حسین فرکی و یارانش که به خاطر تفاضل گل در رده دوم جدول ایستاده‌اند، پس از پیروزی در دربی اصفهان مقابل ذوب‌آهن، انگیزه بالایی دارند که یکی از مهمترین دیدارهای نیم‌فصل که همان رویارویی سپاهان با پرسپولیس است را با موفقیت پشتسر گذاشته و حتی شانس صدرنشین شدن در پایان هفته سوم را داشته باشد.

سپاهان اصفهان که مدافع عنوان قهرمانی و یکی از مدعیان رسیدن به جام در لیگ پانزدهم است، نمی‌‌خواهد برابر پرسپولیس حی یک امتیاز از دست بدهد تا از همین ابتدا در رقابت با مدعیان لیگ عقب نیفتد.

دیدار تیمهای فوتبال پرسپولیس و سپاهان

برنامه دیدارهای هفته سوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - ۲۲ مردادماه
* سیاه‌جامگان مشهد - نفت تهران، ساعت ۱۷:۴۵، ورزشگاه ثامن مشهد
* ملوان بندرانزلی - استقلال اهواز، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
* سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۹:۲۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صبای قم - گسترش فولادتبریز، ساعت ۱۹:۲۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

جمعه - ۲۳ مردادماه
* تراکتورسازی تبریز - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران
* فولاد خوزستان - استقلال خوزستان، ساعت ۱۹:۲۰، ورزشگاه غدیر اهواز
* سایپا تهران - پدیده مشهد، ساعت ۱۹:۲۵، ورزشگاه دستگردی تهران

جدول رده بندی لیگ در پایان هفته دوم

 نام تیمبازیبردتساویباختزدهخوردهتفاضل گلامتیاز
۱استقلال تهران۲۲--۴۱۳۶
۲سپاهان اصفهان۲۲--۲-۲۶
۳تراکتورسازی تبریز۲۱۱-۳۱۲۴
۴سایپا تهران۲۱۱-۲-۲۴
۵استقلال اهواز۲۱۱-۱-۱۴
۶استقلال خوزستان۲۱-۱۲۲-۳
۷ملوان بندرانزلی۲۱-۱۱۲۱-۳
۸پدیده مشهد۲-۲-۳۳-۲
۹فولاد خوزستان۲-۲-۳۳-۲
۱۰نفت تهران۲-۲-۱۱-۲
۱۱صبای قم۲-۲-۱۱-۲
۱۲پرسپولیس تهران۲-۱۱۳۴۱-۱
۱۳راه‌آهن تهران۲-۱۱۲۴۲-۱
۱۴گسترش فولادتبریز۲-۱۱۱۳۲-۱
۱۵سیاه‌جامگان مشهد۲--۲۱۳۲--
۱۶ذوب‌آهن اصفهان۲--۱-۲۲--



انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان