۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وزیر اقتصاد چوب دولت را می خورد/ دادن کارت به وزیر ناعادلانه بود
کد خبر: ۵۱۶۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی:

وزیر اقتصاد چوب دولت را می خورد/ دادن کارت به وزیر ناعادلانه بود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه کارته شدن وزیر اقتصاد اظهار داشت: وزیر اقتصاد چوب دولت را می خورد.

وزیر اقتصاد چوب دولت را می خورد/ دادن کارت به وزیر ناعادلانه بود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه کارته شدن وزیر اقتصاد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، گفت: پس از این جلسه ۲۵ نماینده درخواست استیضاح وزیر اقتصاد را مطرح کردند.
وی افزود: با توجه به سه کارته بودن وزیر، این استیضاح در اولویت کاری مجلس قرار می‌ گیرد. در صورتی که متقاضیان استیضاح امضای خود را پس نگیرند، استیضاح در جلسه یکشنبه هفته آینده اعلام وصول خواهد شد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان دیگری نیز بودند که با این استیضاح مخالف هستند و سؤالاتی که از وزیر در طول این جلسات شده را مغایر با وظیفه ذاتی این وزارت خانه می دانند و تمامی نمایندگان سعی بر اصلاح امور دارند و نه استیضاح.
این مسئول با اشاره به دلایل نارضایتی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: رشد نقدینگی، فشار مالیاتی به عرصه اصناف، رشد قاچاق در ۲ سال اخیر و عدم تحقق وعده‌های مربوط به وام ازدواج و نیز مشکلات واگذاری طبق اصل ۴۴ مانند سهام صندوق بازنشستگی فولاد از جمله محورهای اصلی استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس عنوان شده است.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در بحث نقدینگی یا بحث مالیات اصناف، چیزی نبود که بتوان در این مجال به آن پاسخ داد. به نظر می رسد اگر بخواهیم میان وزرا نگاه منصفانه ای داشته باشیم، وزیر اقتصاد از کارکرد قابل قبولی برخوردار است؛ البته این درست است که ما در اقتصاد مشکلاتی داریم، اما باید به اینکه مشکلات چقدر بوده و الان چقدر شده، توجه شود.
وی گفت: زمانی که طیب نیا وزیر شد، تنها برنامه ای که بیشترین مانور روی آن بود، کاهش نرخ تورم بود؛ بنابراین، اگر بخواهیم منصف باشیم در کاهش نرخ تورم هم موفق بوده است، در مباحث مالیات هم که اشاره شد، زمانی که مالیات شخصی در یک سال، دو میلیون تومان است و سال دیگر مجبور می شود، یک میلیارد تومان مالیات پرداخت کند، این یعنی اینکه توانسته از فرار مالیاتی هم جلوگیری کند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که وزیر اقتصاد چوب دولت را می خورد، گفت: استیضاح وزیر اقتصاد در این موقعیت موضوعیت ندارد و خیلی از گیرهایی که تا کنون داده شده و می شد، توسط وزیر برداشته شده است.
حسینی در پایان بیان داشت: مباحثی هم مربوط به حوزه بانک هاست که این از اختیارات وزیر خارج است و بارها هم این را گفته اند. کاش این مباحث به گونه ای دیگری بحث و پیرامون آن سؤالاتی مطرح می شد که وزیر نمی توانست به آنها پاسخ دهد؛ اما این مباحث که از وزیر سؤال شده و به وی کارت داده اند، بیشتر خارج از موضوع و دادن کارت به وزیر هم ناعادلانه بوده است. این روند منصفانه نبوده و می شد کار را به اینجا نکشاند.
انتهای پیام/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

ع ص / ۲۳ مرد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶

درودبر حسینی نماینده منصف و شجاع مجلس شورای اسلامی.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان