۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بصیرت و ولایت مداری و حضور مردم در صحنه رمز پایداری انقلاب و نظام است
کد خبر: ۵۱۶۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان کل کشور:

بصیرت و ولایت مداری و حضور مردم در صحنه رمز پایداری انقلاب و نظام است

دادستان کل کشور در تاکستان گفت: اصل توانمندی ما مربوط به ملت دل داده به خداوند متعال و وجود مقدس حضرت امام جعفر صادق (ع) است که اساس قدرت و توانمندی ملت ما در گرو این معرفت علوی است یعنی با این بصیرت، ولایت مداری و حضور در صحنه با تمام وجود شکل گرفته است که رمز اساسی و پایداری این انقلاب و نظام است.

بصیرت و ولایت مداری و حضور مردم در صحنه رمز پایداری انقلاب و نظام است

به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین ، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم سوگواری شهادت امام جعفرصادق(ع) که در مسجد حجتی شهرستان تاکستان برگزار شد با اشاره به موضوع ولایت و شناخت آن تصریح کرد: برخی ولایت شعار و برخی نیز ولایت مدار هستند، کسانی که به امر نائب امام زمان (عج) و برای دین و ارزش های دین حرکت کردند به طوری که برخی حتی پنج تا شش شهید نیز تقدیم راه اسلام و انقلاب کردند، انسان های وارسته ای هستند که ولایت مداری را پیشه خود کرده بودند.
حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: در دنیا نظام ها و ارتش های زیادی وجود دارد ولی اگر ما در جمهوری اسلامی سخن از نظام مقدس اسلامی، بسیج مقدس و غیره می زنیم این قدسیت در گرو ارتباط با هوالقدوس است والا هیچ قدسیت و تقدسی در عالم امکان وجود ندارد.
وی گفت: یعنی این نظام اتصال به وحی دارد، قوانین و مقررات آن مبتنی بر آموزه های دینی است یعنی اگر ماده ای قانونی بر خلاف دین تصویب شود از درجه اعتبار ساقط است و برای این امر سازوکار شورای نگهبان تدارک دیده شده است.
دادستان کل کشور افزود: اگر به وصیت نامه شهدا بنگریم، می بینیم که بعد از دعا و ثنا وجه مشترک همه این وصیت نامه ها این است که آنها برای خدا رفته اند و به امر نائب امام زمان (عج) قدم در این راه گذاشتند و سفارش می کنند نگذاریم این انقلاب، نظام و ارزش ها تنها بماند که مخاطب این سخن امروز ما هستیم و باید با تهذیب نفس، اخلاق و ارتباط با خود و دیگران و خداوند سبحان و همچنین عالم، به این موضوع تحقق بخشیم.
وی اعلام کرد: ما در تتورات زمان تغییر در روش ها داریم ولی تغییر در ارزش ها نداریم از این رو می بینیم که اقتضای زمان ائمه مختلف نیز متفاوت است ولی آنچه ثابت است همان گفتمان امامت و ولایت است در نتیجه پس از اینکه حضرت امام خمینی (ره) رحلت کردند، مقام معظم رهبری در بیانی شیوا فرمودند راه امام راه ما، کلام امام کلام ما و هدف امام هدف ماست.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: دشمن یک تداوم راه امام، آل سعود، آل خلیفه و داعش در منطقه است چراکه آنها تداوم نظام سلطه هستند و در این میان تداوم راهبردی ما در منطقه نیز هویت اسلامی است.
وی عنوان کرد: در نتیجه امروز نیروی مردمی خودباور و خدایاور در یمن و سوریه مبارزه می کند و این جنگی است که در برابر نظام سلطه قرار دارد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: تا زمان پافشاری بر ارزش ها ستیز با استکبار وجود دارد، دیروز رزمندگان ما در جبهه های نبرد حق علیه باطل سنگری داشتند و امروز در عرصه جنگ نرم، دشمن همه باورها و ولایت مداری ها را هدف قرار داده است یعنی به دنبال آن است باورها و اعتقادات ما را سست کند.
وی یادآور شد: امروز مرزبانی فکری و فرهنگی جامعه و همه فرهیختگان لازم است و در این میان کسانی که در عرصه مبارزه با فساد در اقسام و انواع آن تلاش می کنند در حوزه مسئولیت خویش برای پاسداری از ارزش ها بیش از پیش مجاهدت کنند و ما از خداوند متعال مسئلت می کنیم که توفیق عمل به وظیفه و کسب رضایت الهی را به ما نصیب کند.
انتهای پیام/

منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان