۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین خداوند در این سه ماه رجب، شعبان و رمضان ثواب ها را به حراج می گذارد
کد خبر: ۵۱۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

موسوی شالی:

خداوند در این سه ماه رجب، شعبان و رمضان ثواب ها را به حراج می گذارد

امام جمعه شال گفت: از امام صادق می پرسند رجبیون چه کسانی هستند ؟ ایشان می فرمایند « کسانی که ولو یک روز از ماه رجب را روزه گرفته باشند». خداوند در این سه ماه رجب، شعبان و رمضان ثواب ها را به حراج می گذارد.

 خداوند در این سه ماه رجب، شعبان و رمضان ثواب ها را به حراج می گذارد
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام موسوی شالی امام جمعه شهر شال در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان سخنان امام که فرمود«اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود اظهار کرد: اسرائیل دشمن شماره یک جهان اسلام و غده ای سرطانی است.
وی افزود: در سیاست خارجی ما، بعضی سیاست ها قابل تغییر نیستند یکی از این ها مبارزه با اسرائیل و تلاش برای محو اسرائیل است.
موسوی ادامه داد: در حال حاضر سیاست اصلی نظام و سیاست خارجی ما همین است هر کس برخلاف این حرف بزند ولو آن حرف مغرضانه نباشد مسئولین نظام او را بر می گردانند و اگر مغرضانه باشد در مقابلش می ایستند.
این سیاست قابل تغییر نیست.
وی همچنین اذعان داشت: به هر بهانه ای ما باید انزجار خود را نسبت به اسرائیل ابراز کنیم و یکی از این راهها راهپیمایی امروز است که این تلاش قطعاً به نتیجه خواهد رسید .
غیر ممکن است این روش مبارزه ادامه داشته باشد و اسرائیل از صحنه روزگار محو نشود.
و این بستگی به این دارد که چطور ملت ها به صحنه بیایند و چطور این مبارزه ادامه داشته باشد.
امام جمعه شال با اشاره به اینکه اکثریت قریب به اتفاق دولت های اسلامی انگیزه ای برای مبارزه با اسرائیل ندارند و گاهاً موافق با جریان اسرائیل هستند خاطر نشان کرد: اما ملت ما این طور نیستند و به فضل الهی دوباره تاریخ نشان خواهد داد که خداوند پشت سر این مردم و غیرت عظیم ایران اسلامی است که پیشگام در مبارزه با اسرائیل بوده اند و در آینده شاهد نابودی اسرائیل خواهند بود.
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه به اهانت های اخیر به مقدسات مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: برخی فرقه های ملحد و انحرافی نسبت به بعضی از گناهان را با عنوان مسلمانی انجام می دهند که انسان مات و مبهوت می ماند.
این خطیب سپس با اشاره به فرقه های وهابیت گفت: با اینکه این فرقه نسبت به جمعیت میلیاردی مسلمانان کم هستند اما هم پول در اختیار دارند و هم به شدت از سوی برخی دولت ها حمایت می شوند و هم از فعالیت های نظامی گسترده برخوردارند که مرکزش در عربستان است.
وی افزود: این ها با کوچکترین بهانه ای نسبتِ شرک و کفر به مسلمان ها می دهند و احساسات مسلمان ها را به بازی می گیرند-بحث شیعه و سنی نیست-چرا که بسیاری از اهل تسنن با کار آن ها مخالفند یکی از این کارها اهانت به قبر و پیکر صحابه رسول خدا(ص) حجر بن عدی است.
موسوی شالی سپس با بیان ابعاد شخصیت حجر افزود: آن چنان حجر برای مسلمانان جایگاه ویژه داشت که خود سیدالشهدا نسبت به کشتن ایشان به معاویه نامه نوشت طوری که معاویه به دست و پای شان افتاد و دلیل تراشی کرد.
وی همچنین اذعان داشت: قطعاً کسانی که این کارها را انجام می دهند یک پشتوانه محکم دارند و با این کار می خواهند اختلاف بین شیعه و سنی را تشدید کنند.
راه مبارزه با این اهانت ها این است که ملت های مسلمان دائماً ابراز انزجار و مخالفت با دشمنان کنند و مخالفت خود را با توهین به مقدسات اعلام نمایند.
موسوی در خطبه اول به فرا رسیدن ماه رجب اشاره کرد و گفت: امام صادق فرمودند«وقتی قیامت برپا می شود یک منادی ندا می دهد( اَین الرَجبیون) کجایند اهل ماه رجب.
یک عده از مردم بلند می شوند در حالی که هزار فرشته در سمت چپ، و هزار فرشته در سمت راستشان هستند و با تاجی از دُر و یاقوت وارد بهشت می شوند.
وی ادامه داد: از امام صادق می پرسند رجبیون چه کسانی هستند ؟ ایشان می فرمایند « کسانی که ولو یک روز از ماه رجب را روزه گرفته باشند».
خداوند در این سه ماه رجب، شعبان و رمضان ثواب ها را به حراج می گذارد.
انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان