۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مجموع طول تونل های جاده قزوین- الموت- تنکابن به ۱۲ کیلومتر می رسد
کد خبر: ۵۰۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير كل راه و شهرسازي:

مجموع طول تونل های جاده قزوین- الموت- تنکابن به ۱۲ کیلومتر می رسد

جاده قزوين- الموت- تنكابن با پيشرفت ۶۰ درصدي فاز اول اين طرح چند روزي است كه كار اجرايي فاز دوم آن كليد خورده است.

مجموع طول تونل های جاده قزوین- الموت- تنکابن به ۱۲ کیلومتر می رسد
به گزارش صبح قزوین، محمد زاده مدير كل راه و شهرسازي گفت: در 3 بخش اصلي اين پروژه اجرا مي شود 62 كيلومتر اول از اتوبان قزوين شروع مي شود و بازگشايي آن انجام شده، قطعه دوم از شهرك آغاز و به روستاي جيربالان مازندران مي رسد كه طول آن 54 كيلو متر است و قطعه سوم بهسازي مسير 2 هزار و 3 هزار است.
وي اظهار كرد: مجموع تونل ها در اين مسير به 12 كيلومتر مي رسد و جمعاً 28 تونل در اين محور خواهيم داشت و 100 پل آبرو داريم كه 6 تا از اين پل ها بين 150-60 متر هستند و پل هاي نسبتاً بزرگ محسوب مي شوند.
بار ترافيكي سنگين جاده هاي شمال كشور باعث شد تا بعد از 80 سال راه جديدي در رشته كوه البرز باز شود اين بار از قزوين به مازندران و طولانی ترین تونل کشور با طول 4300متر در این پروژه ساخته می شود.
در احداث اين پروژه سعي شده تا از گردنه هاي صعب العبور و برف گير حذف شود و آسيبي به پوشش گياهي مخصوصاٌ در ختان در معرض انقراض ارس وارد نشود.
با ساخت اين جاده بار ترافيكي محورهاي موازي تهران و البرز به شمال كشور به طور چشم گيري كاهش پيدا مي كند و پيش بيني مي شود كه سالانه 3 ميليون خودرو با 4 ميليون ليتر كاهش مصرف سوخت در اين جاده تردد كنند.
از مزاياي ديگر تسهيل براي رسيدن دسترسي به معاون منطقه و همين طور 320 كيلومتر بين اين 2 استان كاهش چشمگيري پيدا مي كند.
انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان