۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انبیاء بزرگ‌ترین خبرنگاران جهان بشریت/ تلاش خبرنگاران برای برجسته کردن آرمان‌های الهی
کد خبر: ۴۹۵۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد:

انبیاء بزرگ‌ترین خبرنگاران جهان بشریت/ تلاش خبرنگاران برای برجسته کردن آرمان‌های الهی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین از انبیاء به عنوان بزرگ‌ترین خبرنگاران جهان بشریت یاد کرد و گفت: خبرنگاران باید در راستای برجسته کردن آرمان‌های الهی، کرامت انسانی و ارزش‌های متعالی تلاش کنند.

انبیاء بزرگ‌ترین خبرنگاران جهان بشریت/ تلاش خبرنگاران برای برجسته کردن آرمان‌های الهی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم نکوداشت روز خبرنگار شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان، شهردار قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی از خبرنگاران در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این مراسم با اشاره به رسالت مهم کار خبرنگاری اظهار کرد: خبرنگاری شغل انبیاست و این موضوع را می‌توان با سندهای مختلف بیان کرد به طوری‌که در آموزه‌های دینی، قرآن، روایات ائمه معصومین(ع) رفتار و سیره مختلفی برای اصحاب رسانه اشاره شده است.
وی افزود: خبرنگاران باید در راستای برجسته کردن آرمان‌های الهی، منافع ملی، کرامت انسانی و ارزش‌های متعالی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: انبیاء بزرگ‌ترین خبرنگاران جهان بشریت بودند که دارای چند شاخصه مهم و برجسته از جمله صداقت در گفتار بودند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین حضور رسانه‌ای را در صحنه کربلا توسط امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) مشاهده می‌کنیم که به خوبی نقش رسانه‌ای خود را ایفا کرده و در حقیقت به اسوه و الگویی برای خبرنگاران تبدیل شدند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: در واقعه غدیر خم نیز خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) مأموریتی رسانه‌ای داد تا با استفاده از فضای حج، امامت و ولایت را برای جهان اسلام و افکار عمومی تبیین کند.
وی در ادامه گفت: ولایت و امامت در آموزه‌های دینی همچون قلب انسان است که زندگی افراد به تپش آن بستگی دارد بنابراین اگر خبرنگاران نیز به همه وظایف خود عمل کنند اما در معرفی ولایت و امامت کوتاهی کنند سایر فعالیت آنها نیز کم رنگ می‌شود.
عابدینی تاکید کرد: خبرنگاری شغلی مهم و ارزشمند است که با شغل انبیاء هم‌پایی می‌کند زیرا شغل انبیاء نیز خبرنگاری و آگاهی بخشی به عموم مردم بود.
در ادامه مراسم سید عبدالعظیم موسوی، رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت رفاه حال خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با یکی از موسسات مالی و اعتباری منعقد شده است که بر اساس آن با معرفی خانه مطبوعات به تعدادی از خبرنگاران وام قرض الحسنه اعطا می‌شود.
وی با تاکید بر انجام نقد منصفانه از سوی خبرنگاران گفت: انتقاد کردن یکی از ویژگی‌های کار خبرنگاری است اما باید با احاطه کامل به مسائل و جریانات و با شیوه‌ای منصفانه صورت گیرد.
مسعود نصرتی، شهردار قزوین دیگر سخنران این مراسم با اشاره به نقش مهم رسانه‌ در معرفی تخصصی شهر قزوین اظهار کرد: شهر پر افتخار قزوین نیاز به معرفی تخصصی دارد که بخشی از این کار توسط خبرنگاران محقق می‌شود.
نصرتی افزود: متاسفانه در معرفی این شهر غفلت شده به طوری‌که جاذبه‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهر قزوین نه در سطح کشوری و نه در سطح بین المللی آنطور که شایسته است، معرفی نشده است.
شهردار قزوین با تاکید بر استفاده از توانایی ملی و فراملی برای معرفی شایسته شهر قزوین عنوان کرد: باید از همه ظرفیت و توانایی موجود برای تحقق این هدف استفاده کرد چرا که هر کاری با همت، مشارکت و همدلی شدنی است.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان