۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برای تحقق شعار امسال باید با تمام قوا وارد میدان عمل شویم
کد خبر: ۴۸۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر محمدیه:

برای تحقق شعار امسال باید با تمام قوا وارد میدان عمل شویم

میکائیل سلمانی گفت: سال حماسه سیاسی- اقتصادی که رهبری فرمودند، در شعار نمی شود عملی کرد، بلکه برای تحقق این شعار ها باید برنامه ریزی کنیم.

برای تحقق شعار امسال باید با تمام قوا وارد میدان عمل شویم
به گزارش صبح قزوین، میکائیل سلمانی رئیس شورای شهر محمدیه، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:  در حال حاضر  دومین دوره از شورای شهر محمدیه است که فعالیت دارم.
 کاشناسی ارشد علوم سیاسی و همچنین کارشناس سیاسی شهرستان البرز هستم و ده سال تجربه شورای شهر محمدیه را دارم.
وی با بیان این که در قانون اساسی یکی از بندهای موجود بحث شوراها ی اسلامی در استان، روستا و شورای عالی کشور بوده است، افزود: اهداف شورای شهر محمدیه را می توان موارد زیر را در نظر گرفت: 1- استبداد و خودرایی در جامعه از بین می رود 2- آماده ساختن جامعه برای تصمیم گیری شرایط دشوار 3- کرامت بخشیدن به مردم 4- فراهم آوردن زمینه های بروز استعداد ها و تبلور تجربه های سازنده همگانی 5- تقویت و رشد سیاسی مردم سلمانی تصریح کرد: کارکرد شورای شهر محمدیه را به علت این که 4 سال متوالی شورای نمونه استان شده است، را می توانیم در چند بخش بررسی کنیم: اول این که اجرای عدم تمرکز و به نوعی، انتقال مدیریت از دولت به مردم 2- پر کردن خلاء مدیریتی 3- سپردن کار کرد مردم به خود مردم 4- مشارکت مردم 5- سرعت بخشیدن به امور مردم 6- آگاه سازی مردم نسبت به مشکلات 7- ارتقای مشارکت مردم شورای شهر محمدیه به معنی واقعی کلمه شورای شهر بوده است نه شورای شهرداری.
رئیس شورای شهر محمدیه ابراز داشت: هر دستگاه یا  ارگانی که احساس کند می تواند، در خدمت رسانی به مردم پیشقدم باشد، باید در این زمینه پیشگام شود.
ما سعی کردیم در تعامل با این ادارات بتوانیم خدماتی را برای مردم فراهم کرده و کمک رسان و حلال مشکلات مردم باشیم.
در این زمینه، به استقرار ادارات در محمدیه کمک کردیم.
از جمله شعبه تامین اجتماعی، دادگستری، دارائی و کمک به احداث مراکز بهداشتی و اجاره مکان ها برای مراکز بهداشتی، اهدای زمین برای بحث ایجاد فرماندهی انتظامی و کمک به سائر دستگاه های اجرائی، کمک به ساخت کتابخانه های سطح شهر صورت گرفته است.
سلمانی ادامه داد: در حدود 18 میلیارد تومان بودجه عمرانی شهر محمدیه است، که می توان به پارک بانوان، که زیباترین پارک استان محسوب می شود، اشاره کرد.
بحث کمربندی غرب محمدیه، که عبور و مرور شهروندان را تسهیل می بخشد.
احداث بوستان ها که پروژه ی سرای محله است که انشاء الله تا آخر سال انجام می شود.
این سه پروژه بزرگ در نیمه اول سال و پروژه های بعدی تا آخر سال انجام خواهد شد.
وی در خصوص مشکلات اصلی شهر محمدیه تشریح کرد: ما مشکلات اساسی که داریم می توان به مشکلات درمانی مخصوصا عدم وجود بیمارستان در شهر است، که در این مدت پیگیری زیادی داشتیم.
ساخت بیمارستان در شهر محمدیه هم از سفر دوم ریس جمهور پیگیری شد.
دیدار با معاون وزیر، دیدار با استاندار، دیدار و مکاتبه با نمایندگان محترم مجلس، منجر به این شد که با سفر رئیس جمهور بحث بیمارستان 66 تختخوابی در دستور کار وزارت محترم بهداشت قرار بگیرد، که با همت این عزیزان در قانون پنجم توسعه در ماده 15 برآورد هزینه شده است.
 انشاءالله در سال 94- 95 شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه خواهیم بود.
در این راستا با همکاری شهرداری زمینی 200 هکتاری برای این کار در اختیار مسئولین این پروژه قرار داده شده است.
پارک بانوان، کمربندی غرب محمدیه، ترمینال مسافربری در نیمه اول امسال افتتاح می شود، پروژه های احداث بوستان ها در محله ها، سرای محله و  پروژه ی مسکن مهر را در حال پیگیری هستیم.
سلمانی اذعان داشت: بحث دیگر، موضوع امنیت شهروندان می باشد که، با دوستان مان در نیروی انتظامی در حال رایزنی هستیم برای کیفیت بخشیدن به امنیت شهری.
شهرستان شدن محمدیه هم یکی از خواسته های مردم این شهر می باشد، این بحث را هم پیگیری با استاندار ان قبلی، طاهائی و عجم صحبت های زیادی داشتیم.
از نمایندگان محترم مجلس، وزارت کشور در حال پیگیری هستیم که روال اداری اش در حال گذراندن می باشد،تا به صورت لایحه ای تقدیم دولت شود.
انشاءالله در همین دولت رئیس جمهور احمدی نژاد، این پروژه به اجرا در آید و شهروندان ما به یکی از خواسته های شان برای شهرستان شدن، شهر شان برسند.
وی عنوان کرد: آثار تعامل مثبت شورای شهر و شهرداری را شهروندان می توانند از روی پروژه های انجام شده در سطح شهر مشاهده کنند.
شهرداری محمدیه و شورای شهر، توانستند در 4 سال متوالی در استان نمونه شوند.
همین تعامل مثبت آن ها باهم بوده که سبب این شاخص شدن ها شده است.
برخی از این اختلاف ها که در بعضی شورا و شهرداری ها هست، باعث به وجود آمدن عدم تعامل سالم و سازنده می شود، که  به لطف خدا، در اینجا مشاهده نمی شود.
رئیس شورای شهر محمدیه در پاسخ به این که برخی ها معتقدند اقدامات شورا و شهرداری موازی کاری است، گفت: این موضوع صحیح نیست.
شهردار بازوی اجرایی شورا است.
مصوبات شورا را شهرداری باید اجرا کند.
از نوعی دیگر مشکلات که مربوط به شهر و از سائر دستگاه ها و ارگان ها ناشی می شود، شورای شهر به عنوان نماینده مردم و به گونه ای، به عنوان واسطه ی بین مدیریت و مردم مشکلات را انعکاس و پیگیری می کند.
موازی کاری نیست.
بعضی طرح ها را شهرداری مطرح می کند، که شهرداری پیاده می کند.
این مقام مسئول ابراز داشت: آثار تعامل مثبت بین شورای شهر و شهرداری محمدیه را شهروندان ما به طور کامل احساس  کرده اند.
برخی شهرداری ها و شورای شهر معمولا با اختلافاتی که هست، باعث کم رنگ نشان دادن کارها می شود.
اما این موضوع در عملکرد ما وجود ندارد و یکی از نکاتی است که باعث ارتقای کیفیت کاری ما شده است.
وی گفت: سال حماسه سیاسی- اقتصادی که رهبری فرمودند، در شعار نمی شود عملی کرد، بلکه برای تحقق این شعار ها باید برنامه ریزی کنیم.
هر کس در حوزه اختیارات و توان خودش در این بخش می تواند، مفید باشد و ما در شهرداری و شورا به عنوان کارهای مان را در این راستا اولویت بندی کردیم.
به نوعی جذب سرمایه گذار و تشویق بخش خصوصی را داشته باشیم، در پروزهای شهرداری، پرهیز از تجمل گرائی در شهرداری انجام کارها در کمترین زمان(صرفه جوئی در وقت)، بحث این که تلاش در جهت جذب سرمایه پایدار برای شهرداری و برنامه محور- پرهیز از روزمرگی برنامه ریزی در جهت مسائل فرهنگی در شهر، در دستور کار ما قرار گرفته است.
سلمانی تشریح کرد: همه این مباحث باعث می شود رضایتمندی شهروندان مان حاصل و قطعا در حضورشان در انتخابات و شورا انتخاباتی موثر خواهد بود.
می توانند در سرنوشت خودشان دخیل شده و اگر حضورشان پر شور باشد، مطمئنا در بخش اقتصادی هم قوی تر عمل می شود و شهر ما پویاتر خواهد شد.
همه ی این مسائل باعث می شود رضایتمندی شهروندان ما حاصل شود.
آن چیزی که اگر همه ما مسئولین که در قبال این مردم عزیز بتوانیم به وظایف خومد عمل کنیم و رضایتمندی از عملکرد مسئولین صورت بگیرد و قطعا در پاسخ به عملکرد مسئولین در مشارکت ها حضور خواهند داشت.
قطعا همیشه این طور خواهد بود.
وی درباره انجام کارهای فرهنگی و ورزشی در شهر محمدیه اظهار داشت: در سال 91 توانستیم 200 میلیون در کارهای فرهنگی هزینه کرده و هر برنامه ای در شهر انجام شده، شهرداری و شورا در آن سهیم بوده است.
بحث کتابخانه شهر آفتاب، که 7000 عضو فعال دارد.
کمک به بخش محمدیه که در بحث اجرای قانون نیم درصد به انجمن کتابخانه سطح شهر را بر عهده گرفته است.
در حال حاضر 16000 نفر عضو کتابخانه در شهر داریم، به نوعی تمام هزینه ها را شهرداری می دهد.
در بحث ورزشی، در سال گذشته 4000 نفر ورزشکار بیمه شده سازمان دهی شده داشتیم.
 این افراد در قالب 20 هیئت ورزشی فعالیت دارند.
ورزش بانوان و ورزش همگانی نیز داریم.
رئیس شورا تاکید کرد: اعزام تیم های ورزشی به مسابقات استانی، کشوری، تجلیل از قهرمانان محمدیه، اعزام به مسابقات برون مرزی و تلاش در جهت ایجاد بحث نرم افزاری و سخت افزاری، در ورزش شهر و پارک بانوان، تهیه امکانات برای سطح شهر تا حدودی رضایت مندی نسبی را توانستیم، فراهم کنیم.
طرح های ورزشی نسبت به سرانه ما با دستگاه های شهرداری، آموزش و پرورش و تربیت بدنی مطلوب است، اما در مجموع نسبت به استان وضعیت مان بهتر است.
در زمینه امکانات برای بانوان، در یک سالن اختصاصی، روزهای زوج ساعت 8 صبح تا 8 شب در هیئت های ورزشی نتایج خوبی گرفته اند.
با هیئت هائی نظیر: اروبیک، رزمی، ووشو، والیبال، ژیمناسیک، بدمینتون نوید خوبی برای ورزش محمدیه است.
البته پیگیر برای امکانات بهتر هستیم، اما در جهت اقتصاد مقاومتی هم فعالیت ها یمان را بر نامه ریزی می کنیم.
سلمانی در پایان افزود: در حال حاضر از اعضای شورای فعلی 4 نفر برای دوره چهارم ثبت نام کرده اند و سیاوش طاهر خانی هم برای شورای استان کاندیدا شده است.
همچنین دو نفر به تعداد اعضای فعلی، اضافه شده است.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان