۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گفتمان عدالت شهري باید در تمامي نقاط شهر ايجاد شود
کد خبر: ۴۸۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

محمد رسول احمدی:

گفتمان عدالت شهري باید در تمامي نقاط شهر ايجاد شود

کارشناس عمران و محیط زیست شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: امروز در شهرمان شاهد اين هستيم كه عدالت در تقسيم خدمات شهري كمرنگ شده است.

 گفتمان عدالت شهري باید در تمامي نقاط شهر ايجاد شود
به گزارش صبح قزوین، احمدی درگفتگو اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین در غرفه این پایگاه خبری در چهارمین نمایشگاه کامپیوتر در پاسخ به اینکه مردم از شوراها چه توقعی باید داشته باشند تا به سوی پیشرفت گام برداریم گفت: كم كم با توجه به پايان يافتن ثبت نام كانديداهاي مختلف تنور انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا هر روز داغ تر از گذشته مي شود و در اين زمينه شرايط جديدتری پيش روي مردم قرار مي گيرد.
این کاندیدای شورای شهر اظهار داشت: امروز در اين حوزه بايد گفتمان جديدي در فضاي شهر و روستا مطرح شود كه شوراي شهر و شهرداري ها در همه حال خود را بدهكار مردم و كشور بدانند.
اينكه چند پروژه عمراني در شهر به اجرا رسیده است اين فرضيه را ايجاد نكنيم كه مردم بدهكار ما هستند و ما كارهاي بزرگي انجام داده ايم و اين فرضيه غلطي است كه بايد در نگاه مسئولان اصلاح شود.
وی تاکید کرد: گفتمان عدالت شهري باید در تمامي نقاط شهر ايجاد گردد و اجراي چند پروژه ما را از ساير امور باز ندارد و رسالت اصلي مان فراموش نگردد.
امروز در شهرمان شاهد اين هستيم كه عدالت در تقسيم خدمات شهري كمرنگ شده است.
وی در ادامه افزود: در حواشي شهر مشكلات زيادي براي شهروندان به وجود آمده كه از چشم مسئولين دور بوده است و نتوانسته ايم عمران و آباداني را در تمامي نقاط شهر گسترش دهيم.
در اين زمينه مصداق هاي متعددي قابل بيان است بطور مثال: در شهرك عارف مردم از حداقل نعمت زيرسازي و آسفالت و روشنايي معابر محروم هستند كه مشكلات عديده اي را براي شهروندان ايجاد كرده است.
احمدی تاکید کرد: شهر اسلامي در نگاه اسلام بايد به فرموده مقام معظم رهبري در راستاي حيات طيبه اسلامي ايجاد گردد و فعاليت هاي مربوط در مختصات شهر اسلامي به معماري و شهر سازي اسلامي توجهي ويژه شود.
حفظ اصالت اسلامي و ملي در ساخت و ساز ها ملاك قرار گيرد.
وی عنوان کرد: در شهر اسلامي بايد به تامين آرامش روحي، امنيت معنوي شهر، ظهوراعتلاي مظاهر اسلامي و انقلابي، زيبا سازي شهر، حفظ طبيعت و ايجاد فضاي سبز، سالم سازي محيط زيست، پرداختن به نيازهاي فوري شهر، توجه به نيازهاي جانبازان و مصدومان جسمي، بانوان ،جوانان و نوجوانان، توجه به زيبايي و استحكام بنا ها، گسترش نمادهاي دين و اخلاق، آسان سازي خدمت رساني و سهل الوصول بودن خدمات شهري به شهروندان پرداخته شود.
احمدی بیان کرد: بسياري از مشكلات مردم در حوزه شهری به راحتي قابل حل است و بايد با رعايت دقيق قوانين و مقررات مشكلات مردم را حل و فصل نمود.
امروز شاهد اين هستيم كه با حيله هاي شبه قانوني در كارها مشكلات زيادي براي مردم كشورمان ايجاد شده است كه بايد با ايجاد قوانين مدون در راستاي باز كردن گره هاي زندگي شهروندان گامهاي موثري برداريم و زندگي مردم در امور شهري را تسهيل نماييم.
وی در ادامه تصریح کرد: گاه اين قوانين سبب ايجاد فساد در داخل تشكيلات شهرداري ها مي گردد و شوراي اسلامي شهر و روستا از ديدگاه رهبر معظم انقلاب بايد خود سرباز وسط ميدان مبارزه با فساد باشد.
وی تاکید کرد: در شهر اسلامي بايد به مناطق مستضعف نشين و محرومين شهر نگاه ويژه اي شود و اين افراد در الويت قرار گيرند.
احمدی در انتها گفت: روح خدمتگذاري و اخلاص بايد در شهرداري ها نهادينه گردد و اخلاص به خدا در كارها رمز پيروزي در اين عرصه خواهد بود تا بتوانيم روح ديانت و اخلاق اسلامي را در فضاي شهر و مسائل فرهنگي و اجتماعي نهادينه کنیم.
انتهای پیام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان