۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خدمت به بچه های معصوم بالاترین خدمات است
کد خبر: ۴۸۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حسین عاملی :

خدمت به بچه های معصوم بالاترین خدمات است

معلم نمونه بوئین زهرا گفت: اگرمعلم دانش آموزان خوبی تربیت کند، فردا رئیس جمهور و مملکت خوبی هم خواهیم داشت و با این تربیت صحیح فردا روز این دانش آموز پای هر سند خائنانه ای را امضا نخواهد کرد.

خدمت به بچه های معصوم بالاترین خدمات است

به گزارش صبح قزوین، حسین عاملی معلم نمونه  از شهرستان بوئین زهرا در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین گفت:از اینکه یک معلم هستم خوشحالم و این شغل را دوست دارم و خدمت به بچه های معصوم را از بزرگترین خدمات می دانم و احساس می کنم ادامه دهنده ی راه انبیاء هستم.

عاملی در ادامه با توجه به بعضی ضعف ها در سیستم آموزش و پرورش تصریح کرد: انتقادهایی نیز به سیستم آموزش و پرورش دارم که از جمله ی آن ها نحوه ی انتخاب معلمان ، نحوه ی سنجش آنان و معیارهای انتخاب معلمان نمونه است.

 درست است که به گفته شهید رجایی معلمی هنر است معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است.
بنده هم این سخن این شهید بزرگوار را قبول دارم اما هنرمند اگر فکرش، ذهنش درگیر مسائل دیگر باشد این هنرش خاموش می شود؛ یا به خاموشی می گراید.

وی ادامه داد: معلمی که بیشتر از شغل معلمی، بیشتر از کلاس و حتی بیشتر از سیستم آموزشی حاکم ، به مسائل حاشیه ای فکر کند، نمی تواند وظیفه اش را آن طوری که شایسته است انجام دهد.

عاملی سپس به وظیفه خطیر آموزش اشاره و اذعان داشت: آموزش و پرورش ، پرورش دهنده ی تمامی افراد گرداننده ی جامعه است؛ پس می توان گفت مهمترین نهاد در جامعه است.
کما اینکه اگرمعلم دانش آموزان خوبی تربیت کند، فردا رئیس جمهور و مملکت خوبی هم خواهیم داشت و با این تربیت صحیح فردا روز این دانش آموز پای هر سند خائنانه ای را امضا نخواهد کرد.

وی افزود: درد جامعه، درد آموزش و پرورش است  و درد آموزش و پرورش درد جامعه است و این دو از هم جدا نیستند.
 بر این اساس از مسئولین رده بالا تقاضا دارم که به سیستم آموزش و پرورش بها دهند و این سیستم را از این حالت سکون و سستی درآورند.

این معلم نمونه در ادامه با انتقاد به نحوه ی گزینش معلمان نمونه گفت: گزینش ها کمتر بر اساس تعهد و تخصص صورت می گیرد و یا اگر در مواردی هم گزینش صحیح باشد در ادامه کار بر اساس اهمال کاری دچار ضعف می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از معیارها به صورت ظاهری مد نظر قرار می گیرد و افراد متعهد معمولاً در حاشیه قرار می گیرند.

وی در جواب خبرنگار ما مبنی بر ارائه راهکار جهت انجام درست گزینش گفت: بهتر است قرارداد معلمان به جای 30 ساله ، به صورت سه یا چهار ساله باشد و با معیارهای صحیح فعالیت ها لحاظ شود و بعداً قراردادها تمدید گردد تا کسی که توان کار ندارد از این گردونه خارج شود و این سیستم 30 ساله حاشیه ی امن برای افراد بدون تعهد نباشد.

عاملی سپس به نحوه ی تدریس در کلاس درسش پرداخت و تشریح کرد: در تدریس، زمان، زمان گذشته نیست که روش سخنرانی موثر باشد.
اگرچه در گذشته نیز این روش تاثیر گذار نبود.
در حال حاضر با پیشرفت فناوری و به روز شدن دانش آموز، معلم باید به روشهایی اتکا کند که دانش آموز را جذب کند، که این روش ها باید روش های فعال باشد و معلم نقش هدایت کننده داشته باشد.

وی سپس به اهداف و برنامه های خود اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال ادامه تحصیل و موفقیت بیشتر در مسائل آموزشی هستم.

حسین عاملی دانشجوی کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد تاکستان است که فعالیت های پژوهشی و آموزشی مانند چاپ مقاله در سطح ملی، چاپ سه جلد کتاب در زمینه شعر، کسب مقام برتر در جشنواره الگوهای تدریس برتر، مقاله های مختلف در زمینه ی فقهی، و همکاری در تهیه، تنظیم وچاپ کتب داخل آموزش و پرورش به عنوان فعالیت های خود در مدت 8 ساله خدمت خود در آموزش و پرورش بیان کرد.

انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان