۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برای تغییر آمدیم/نظام بیمه جراحی شود
کد خبر: ۴۸۴۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر بهداشت تاکید کرد

برای تغییر آمدیم/نظام بیمه جراحی شود

وزیر بهداشت بر لزوم جراحی نظام بیمه‌ای کشور و تجمیع بیمه‌ها تاکید کرد و گفت: صرف‌نظر از بحث‌های پیش پا افتاده و کودکانه، معتقدیم که نظام باید در مورد بیمه درمان، تصمیم جدی بگیرد.

برای تغییر آمدیم/نظام بیمه جراحی شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سیدحسن هاشمی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت جهت تجمیع بیمه‌ها، اظهار کرد: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری که در بند 9 آن به موضوع بیمه و در بند هفتم نیز به تولی‌گری وزارت بهداشت در حوزه سلامت اشاره کرده بودند، لایحه‌ای را جهت سامان‌بخشی بیمه‌ها در راستای منویات رهبری پیشنهاد کردیم، که همچنان در نوبت کمیسیون اجتماعی مجلس است.

سامان‌دهی بیمه‌ها از نظر محتوایی باشد

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت وظیفه خود را در این زمینه انجام داده است، تاکید کرد: امیدواریم که نه فقط از جهت شکلی بلکه از جهت محتوایی، این بخش مهم از نظام سلامت کشور سامان پیدا کند. به هر حال دو سال از دوره ما به پایان رسید و مابقی آن نیز به سرعت سپری خواهد شد، اما واقعیت این است تا زمانی که بیمه‌ها، صرف نظر از اینکه توسط چه وزارتخانه‌ای اداره شوند و کجا باشند، اصلاح نشوند، بعید است که ما بتوانیم به یک نظام کارآمد در حوزه سلامت برسیم.

هاشمی افزود: برخی دوستان بدون توجه، این موضوع را در محاق حاشیه‌ها می‌برند، به این صورت که می‌گویند چه گروهی و در چه سازمانی ارائه خدمت می‌شود؛ در حالی که اصلا هدف ما این نیست، بلکه هدف ما استفاده از تجربه بین‌المللی و علم اداره بیمه است که در دنیا بسیار مورد توجه بوده است.

نظام بیمه باید جراحی شود

وزیر بهداشت تاکید کرد: صرف نظر از این بحث‌های پیش پا افتاده و کودکانه معتقدیم که نظام باید در مورد بیمه درمان، تصمیم جدی بگیرد و نظام بیمه باید حتما جراحی شود. ما نیز برای تغییر آمدیم، نیامدیم که شرایط گذشته را ادامه دهیم. بنابراین اگر مطلبی می‌گوییم عمدتا از سر خیرخواهی و برگرفته از دانش موجود بشری بوده و از تجربه کشورهایی‌ که نظام سلامت کارآمدی دارند، بدست آمده است. بنابراین امیدواریم در ادامه مسیر و قبل از پایان دولت این مهم میسر شود و کشور برای خدمات پایه، دارای بیمه‌ای باشد که همه به استفاده از آن افتخار کنند و اگر بیماری یا مشکلی برایشان پیش آمد، دغدغه‌ای نداشته باشند.

یکسان‌سازی خدمات بیمه به معنای تجمیع بیمه‌ها نیست

هاشمی در پاسخ به برخی گفته‌ها مبنی بر اینکه با یکسان‌سازی خدمات نیازی به تجمیع بیمه‌ها نیست، اظهار کرد: خیر این آدرس درستی نیست. معنای یکسان‌سازی خدمات، مدیریت صحیح منابع بیمه و رفتارسازی برای ارائه دهندگان خدمت نیست. البته بیمه می‌تواند رفتار ارائه دهندگان خدمت را متاثر کند و یکسان‌سازی خدمات یک ضرورت است، اما به معنای تجمیع نیست.

یکسان‌سازی خدمات به صورت یکطرفه قابل قبول نیست

وی در پایان تاکید کرد که البته یکسان‌سازی خدمات به صورت یک طرفه هم قابل قبول نیست و حتما باید با هماهنگی ارائه‌دهندگان خدمت که بخش خصوصی و وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های ارائه‌کننده خدمات از جمله نیروهای مسلح، بنیاد شهید، خیریه‌ها که تعداد آنها قابل توجه است، باشد و اینگونه میسر خواهد شد.




انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان