۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بازگشت حرکت پا در معلولان نخاعی با دستاورد محقق ایرانی
کد خبر: ۴۸۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

پایان دوران معلولیت اندامها

بازگشت حرکت پا در معلولان نخاعی با دستاورد محقق ایرانی

با همکاری محقق ایرانی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس امید بازگشت معلولان حرکتی به زندگی عادی بدون انجام اعمال جراحی تهاجمی و پیچیده زنده شد.

 بازگشت حرکت پا در معلولان نخاعی با دستاورد محقق ایرانی
به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، دکتر مرتضی مدبر که پیشتر از دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شده و حالا در دانشگاه کالیفرنیا به تحصیلات خود ادامه می دهد عضوی از یک تیم تحقیقاتی است که متوجه شده اند بدون نیاز به انجام اعمال جراحی پیچیده و تهاجمی و تنها با تحریک نخاع فرد معلول می توان تا حد چشمگیری اندامهایی که سالها بی تحرک بوده اند از جمله پاها را به جنبش درآورد.

در این مطالعه بی سابقه محققان تنها با قرار دادن الکترودهایی در نقاط کلیدی زیرپوست به ویژه در بخش تحتانی بدن و نزدیک به نخاع ۵ فرد معلول که از نظر علم پزشکی کاملا معلول به شمار می آیند درمان متفاوتی را آغاز کردند. آنها در ادامه از الگوی خاصی از جریانهای الکتریکی استفاده کرده و در کمال ناباوری موفق به بازگرداندن حرکت و پویایی به اندامهای از کارافتاده آنها شدند.

ویژگی مهم این تکنیک درمانی در این است که جریان الکتریکی مورد استفاده هیچ مشکلی برای معلول ایجاد نمی کند.

نتایج این یافته مهم پزشکی در تازه ترین شماره نشریه Journal of Neurotrauma منتشر شده است.

به گفته محققانی که این دستاورد پزشکی را ارایه کرده اند، اکنون نوبت آن رسیده که نگاه تازه ای به جراحی ستون فقرات داشته باشیم.

به عقیده آنها، دوران اینکه به آسیب دیدگان نخاعی و معلولان حرکتی گفته می شود دیگر نمی توانند راه بروند و اندامهای خود را حرکت دهند پایان یافته است.

تنها در آمریکا نزدیک به ۶ میلیون معلول حرکتی زندگی می کند که از این تعداد ۱.۳ میلیون تن از جراحات مربوط به نخاع رنج می برند و حالا می توان امید داشت که از این نوآوری غیرتهاجی برای بازگشت دوباره آنها به زندگی عادی استفاده کرد.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان