۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سامانه و بانک اطلاعاتی خبرنگاران راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۴۸۴۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

سامانه و بانک اطلاعاتی خبرنگاران راه اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع خبرنگاران استان قزوین خبر داد.

سامانه و بانک اطلاعاتی خبرنگاران راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسمی که شب گذشته به مناسبت روز خبرنگار در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 17 مرداد یادآور سالروز شهید فداکاری است که در خبرگزاری جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و با بذل جان خویش نشان داد که در راه حق گویی، حق جویی و حق پویی حرفی برای گفتن دارد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت کار خبرنگاری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب طی سخنانی فرموده‌اند، مطبوعات مسئله تشریفاتی و تجملاتی نیست بلکه آن قدر مهم است که با نظام ما گرده خورده و چون نظام ما نظامی مردمی است بنابراین رمز موفقیتش آگاهی مردم است.
احمدی افزود: تاکید رهبری نشان دهنده اهمیت حوزه اطلاع رسانی است و اگر امروز دستگاهی بخواهد تصویر روشنی از عملکرد خود ارائه دهد این امر توسط خبرنگاران و فعالان عرصه خبر قابل تبیین است و هیچ نهادی در عرصه اجتماع قادر به بیان عملکرد خود نیست مگر اینکه تصویرگر زمانه آن را به خوبی به جامعه بیان کند.
احمدی عنوان کرد: رسانه همچون آینه‌ای است که می‌توان انعکاس اخبار را بدون کم و کاست در آن بیان کرد بنابراین امروز میثاق می‌بندیم که حق گویی، حق بینی و حق پویی را نصب العین خود قرار دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع خبرنگاران استان گفت: بانک اطلاعاتی جامع خبرنگاران به منظور شفاف سازی بیشتر در حوزه رسانه و پیگیری مشکلات خبرنگاران با همکاری خانه مطبوعات استان راه اندازی می‌شود.
در ادامه مراسم رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات بیمه خبرنگاری پیگیری‌هایی انجام شده اما همچنان با مشکل بیمه خبرنگاران مواجه هستیم که امیدواریم با همکاری آقای نوش‌آبادی این موضوع به زودی حل شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی خانه مطبوعات عنوان کرد: بازدید از نمایشگاه کتاب، بازدید از نمایشگاه مطبوعات در تهران، انعقاد قرار داد با سینما برای تماشای فیلم به صورت رایگان توسط خبرنگاران، برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری دادگستری قزوین برای آشنایی با جرائم رسانه‌ای از جمله کارهای انجام شده در یکسال اخیر است.
موسوی در ادامه از برگزاری جشنواره مطبوعات در قزوین خبر داد و گفت: این جشنواره اواسط شهریور ماه سال جاری به مناسبت روز قزوین برگزار می‌شود.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین عنوان کرد: در نظر داریم تا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاس های آموزش پیشرفته در زمینه گرافیک، عکاسی و خبرنگاری با حضور اساتید از تهران برگزار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سطح اطلاعات خبرنگاران در یک‌سال گذشته یک دوره کلاس آموزش خبرنویسی، مصاحبه و گزارش نویسی در 16 جلسه 72 ساعته به شکل تئوریک و عملی با حضور 38 خبرنگار از استان برگزار شد.
موسوی با اشاره به افتتاح موزه مطبوعات در استان بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان، محلی برای تاسیس موزه مطبوعات در نظر گرفته شده که در وسط شهر قرار دارد و امیدواریم پس از انجام تعمیرات لازم شاهد افتتاح موزه مطبوعات باشیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان