۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رشد کمی مطبوعات از مولفه‌های مهم توسعه فرهنگی است/پرهیز خبرنگاران از نقدهای تخریبی با مقاصد سیاسی و شخصی
کد خبر: ۴۸۳۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رشد کمی مطبوعات از مولفه‌های مهم توسعه فرهنگی است/پرهیز خبرنگاران از نقدهای تخریبی با مقاصد سیاسی و شخصی

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مولفه های مهم در توسعه فرهنگی جامعه، تعدد مطبوعات و رسانه است که امیدواریم شاهد رشد کمی مطبوعات در استان باشیم.

رشد کمی مطبوعات از مولفه‌های مهم توسعه فرهنگی است/پرهیز خبرنگاران از نقدهای تخریبی با مقاصد سیاسی و شخصی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: امیدواریم فضای فرهنگی جامعه به سویی حرکت کند که مسئولین حمایت‌های مالی و معنوی خبرنگاران را مود توجه جدی خود قرار دهند.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 60 عنوان نشریه و رسانه در استان گفت: یکی از مولفه های مهم در توسعه فرهنگی جامعه تعدد مطبوعات و رسانه است که امیدواریم شاهد رشد کمی مطبوعات در استان باشیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: گرچه وجود شبکه‌های مجازی و خبری الکترونیکی نقش روزنامه‌ها و مطبوعات را کم‌رنگ کرده اما همچنان از جایگاه برجسته‌ای برخوردارند.
نوش‌آبادی با اشاره به بیمه خبرنگاران عنوان کرد: بر اساس قانون مطبوعات مدیر مسئول مطبوعات و رسانه موظف به بیمه کردن خبرنگاران هستند به شرطی که خبرنگاران نیز به تعهدات خود در قبال رسانه عمل کنند.
وی افزود: چنانچه خبرنگاری به صورت پاره وقت در چند رسانه فعالیت دارد باید از طریق ثبت نام در سایت سمان ارشاد این موضوع را اعلام کند که خبرنگار فرا نشریه‌ای است تا حمایت‌های لازم از سوی ارشاد انجام شود.
نوش‌آبادی اضافه کرد: منعی برای ثبت نام و عضویت در سایت ارشاد و صندوق حمایت از نویسندگان و خبرنگاران وجود ندارد مشروط بر اینکه هویت خود را به عنوان خبرنگار ثابت کنند.
معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران و صاحبان امتیاز مطبوعات باید لیست اسامی بیمه شدگان را برای ما ارسال کنند تا یارانه آنها پرداخت شود که در غیر این صورت در راستای حمایت از خبرنگاران ممکن است یارانه معمول آنها پرداخت نشود.
وی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: نقد آگاهانه و دلسوزانه موجب پیشرفت کشور می‌شود اما خبرنگاران باید از نقدهایی که از روی حب و بغض و با مقاصد سیاسی و تخریب شخصیتی افراد انجام می‌شود؛ پرهیز کنند.
معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تحلیل‌های مناسب و نقد سالم با کمک ابزار رسانه، رشد و پویایی و افزایش آگاهی عموم جامعه را در پی خواهد داشت بنابراین باید نقد عملکرد مسئولین را با پایبندی به اصول و قوانین کشور مد نظر قرار داد.
نوش‌آبادی تصریح کرد: بر اساس قانون مشاغل سخت، خبرنگاران با 20 سال فعالیت مستمر می‌توانند بازنشسته بشوند بنابراین خبرنگاران باید سوابق خود را محفوظ نگه دارند.
این مسئول بیان کرد: خداوند متعال بزرگ‌ترین رسانه یعنی قرآن را در اختیار دارد که در آن به راه و رسم درست زندگی و مسیر رشد و پیشرفت انسان‌ها اشاره شده استو نامگذاری دو سوره قرآن به نام نبا و سوره قلم نشان دهنده اهمیت کار خبری و نویسندگی است چرا که هدف از نزول قرآن، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بوده است.
نوش آبادی تصریح کرد: همانطور که خداوند حق محور و هدایت گر و واقعیت نگر است خبرنگاران نیز باید این گونه به انعکاس اخبار صحیح بپردازند.
وی از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم یاد کرد و گفت: برای حفظ شأن و جایگاه قلم و اندیشه باید در ابتدا خود برای آن ارزش قائل شویم.

انتهای پیام/7003





دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان