۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین معلم نوک پیکان صحنه تعلیم و تربیت قرار دارد
کد خبر: ۴۸۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

معلم نوک پیکان صحنه تعلیم و تربیت قرار دارد

حبیبی گفت: تحولی بنیادین را در دست داریم تا دانش آموزانی در طراز جمهوری اسلامی ایران به بار آوریم.

معلم نوک پیکان صحنه تعلیم و تربیت قرار دارد

به گزارش صبح قزوین، مهندس حبیبی مدیرکل آموزش وپرورش استان ، به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: بنا به فرمایشات رهبری، از اینکه سالگرد شهادت مرتضی مطهری را روز معلم نامیده اند معنایی نهفته و آن پاداش بزرگی است که خدای متعال شهادت را نصیب او کرد و در واقع او را زنده نگه داشت.

حبیبی ابراز داشت: در هفته معلم دوهدف عمده را بررسی می کنیم ، هدف اول توجه به آحاد جامعه و مسئولان محترم به جایگاه رفیع معلم و ارج نهادن به مقام معلم است.

وی در همین رابطه به تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای واجب این است که آحاد ملت ما از کوچک و بزرگ از مقامات عالی، همه و همه قدر معلم را بداند و حرمت معلم را بشناسد که از کارهای اساسی است.

 حبیبی ادامه داد: هدف دوم توجه خود معلمان به این جایگاه رفیع و رسالت سنگین وخطیری که دارند است که باید نیم نگاهی به مسئولیت خود داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش اذعان داشت: تحولی بنیادین را در دست داریم تا دانش آموزانی در طراز جمهوری اسلامی ایران به بار آوریم، چرا که تحول بنیادین در واقع نقشه تعیین برنامه تعلیم و تربیت، در آموزش و پرورش است.

وی توصیف کرد: طبق این سند، تدوین و تالیف کتب درسی براساس برنامه درسی ملی اتفاق می افتد که برگرفته از مبانی ارزشمند اسلامی از جمله قرآن کریم است.
همانطور که مقام معظم رهبری سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش را ابلاغ کردند به دنبال این حرکت تحول آفرین اسناد متقنی در دست داریم.

حبیبی در ادامه یادآور شد: برای اینکه مدارس بتوانند به فناوری های روز مجهز شوند در راستای بهره گیری از تکنولوژی، زمینه را مهیا می کنیم که هم اکنون 1341 کلاس درس مجهز به فناوری روز تحت عنوان هوشمند سازی هستند.

 وی با بیان اینکه، 12مدرسه خاص قرآنی در استان راه اندازی کرده ایم که فعالیت دارند گفت:  از آنجایی که استان قزوین با سابقه درخشان قرآنی روبه رو است، میزبان مسابقات کشوری قرآن کریم در تابستان امسال خواهیم بود.

حبیبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که می فرمایند، معلم سرانگشت ماهری است که مواد خام را تبدیل به محصول برتر میکند عنوان کرد: گرانبها ترین سرمایه های جامعه در دستان معلمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه آموزش و پرورش و معلم در نوک پیکان صحنه تعلیم و تربیت قرار دارند اما وظیفه آحاد جامعه است که از مسئولیت و ظرفیت جامعه بهره گیریم.

انتهای پیام/4003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان