۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین سامانه دیجیتال در مناطق الموت راه اندازی شد
کد خبر: ۴۸۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عجم:

سامانه دیجیتال در مناطق الموت راه اندازی شد

تلاش این است که پوشش دیجیتالی را در سطح استان کامل کنیم و مردم راحت تر بتوانند از آن بهره مند شوند.

سامانه دیجیتال در مناطق الموت راه اندازی شد
به گزارش صبح قزوینٰ عجم استاندار قزوین گفت: ما و دولت کمک می کنیم که این توسعه جدی تر شود و هم اکنون با تجهیز مرکز فرستنده اکبرآباد تقریباً حدود 35-30 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش کامل شبکه قرار دهیم.
وی در ادامه افزود: تلاش این است که پوشش دیجیتالی را در سطح استان کامل کنیم و مردم راحت تر بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی در انتها افزود: با نصب و راه اندازی سامانه دیجیتال در ایستگاه اکبر آباد مردم مناطق الموت غربی و شرقی می توانند برنامه های 20 شبکه تلویزیونی را دریافت کنند.

تلاش نیروهای سازمان صدا و سیما باعث شده که تا به حال 70 درصد جمعیت کشور تحت پوشش فرستنده های دیجیتال باشند که فعلاً بخش های مرکزی استان قزوین از این موهبت بی بهره اند.

مزایای فرستنده دیجیتال: افزایش تعداد شبکه ها، کیفیت بالاتر صدا و تصویر، راهنمای الکترونیکی برنامه ها، وجود شبکه های رادیویی در کنار تلویزیون، امکان ارائه زبان دوم و پیام نما است.

پخش آنالوگ روشی برای ارسال تصاویر تلویزیونی است که از ابتدای پیدایش تلویزیون به منظور پخش محتواهای تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفته است، اما در تلویزیون دیجیتال، تصاویر تلویزیونی به شکل بیت های صفر ویک در آمده و از طریق تجهیزات دیجیتالی در همان طیف فرکانسي تلویزیون آنالوگ ارسال می شود.

بیشتر، امکان ارائه خدمات و امکانات جدید در تلویزیون آنالوگ وجود نداشت که با استفاده ازفناوري تلویزیون دیجیتال این امکانات فراهم شده است:

درسراسر دنیا خدمات دیجیتال از طریق بسترهای گوناگون انتشار ، بطور فزاینده ای با خدمات آنالوگ ، جایگزین می شوند.
همانطور که می دانیم طیف فرکانسی هر کشور منابع ملی آن محسوب شده و محدود هستند و دست اندرکاران موظفند طیف فرکانسی را طوری تنظیم کنند که بهترین استفاده از آن صورت پذیرد.

سازمان صداو سیما نیز از جمله نهادهایی است که از این طیف به منظور ارسال تصاویر تلویزیونی استفاده می کند پس تنظیم و استفاده بهینه از طیفی که سازمان در اختیار دارد از جمله وظایف آن محسوب می شود.

در مقایسه با تلویزیون آنالوگ زمینی، تلویزیون دیجیتال زمینی ، باعث استفاده بهینه از طیف فرکانسی و بکارگیری فرکانس های آزاد شده در راستای ایجاد ظرفیت های جدید از جمله افزایش تعداد شبکه ها و همچنین افزایش کیفیت صدا و تصویر و ارائه تصاویر با کیفیت HD  است.

انتهای پیام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان