۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین یک‌پارچه کردن مدیریت شهری به نفع شهرداری‌ها نیست
کد خبر: ۴۷۷۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام حسینی:

یک‌پارچه کردن مدیریت شهری به نفع شهرداری‌ها نیست

حجت الاسلام حسینی در جمع شهرداران قزوین گفت: یک‌پارچه کردن مدیریت شهری به نفع شهرداری‌ها نیست.

یک‌پارچه کردن مدیریت شهری به نفع شهرداری‌ها نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام حسینی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در مجمع شهرداران استان، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند "زینت ما باشید و آبروی ما را نبرید" و این زینت بودن در همه‌جا باید باشد.
وی افزود: یک مسئول باید به نحوی با افراد برخورد کند که حتی اگر نتوانست کاری انجام دهد، در نگاه مردم متانت داشته باشد.
حسینی گفت: شهرداران باید بدانند وقتی کار مردم را به آن ها سپرده شده، خداوند لطف بزرگی به آن‌ها کرده است، زیرا خداوند وقتی می‌خواهد کسی را عزیز دارد، کار مردم را به آن ها می‌سپرد.
وی تاکید کرد: در قبال چنین لطفی، شهرداران باید مراقب رعایت حق الناس باشند و زیرا حق الناس مسئولیت بسیار سنگینی دارد.
نماینده مردم قزوین وظیفه اصلی شهرداران را رعایت حق مردم برشمرد و افزود: شهردار باید در چارچوب قانونی نسبت به امور تصمیم گیری کند ولی در اگر برخی موارد خلا قانونی وجود داشت، شهردار باید نسبت به تصمیمات بسیار محتاط باشد.
وی خاطر نشان کرد: شهردارها جز اعضای مهم نظام هستند زیرا مردم آنان را از اعضای اصلی نظام می‌دانند زیرا در هر جایی از شهر با شما سر و کار دارند بنابراین باید شهرداران تمام همت خود را به کار بگیرند و به اندازه وسع خود مردم را راضی نگه دارید تا بدبینی به نظام پیش نیاید.
حسینی یک‌پارچه کردن مدیریت شهر را مهم برشمرد و اظهار کرد: یکی از معایب این کار این است که تمام مسئولیت‌ها به گردن نهادی مانند شهرداری می‌افتد ودولت دیگر زیر بار هزینه هایی مانند آب و برق و گاز را که در حال حاضر که توسط دولت پرداخت می‌شود، نمی‌رود زیرا شهرداری دارای درآمد مالی مستقل است و این یک مسئولیت سنگین را به دنبال دارد.
وی همچنین عنوان کرد: اگر مجلس بخواهد مدیریت یکپارچه شهری را تصویب کند باید سازوکار مالی آن هم در نظر بگیرد تا به شهرداری‌های شهرهای کوچک، ظلم نشود.

انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان