۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین درآمدزایی شهرداری‌ها الگوی مناسب اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۴۷۷۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

محمدی اعلام کرد:

درآمدزایی شهرداری‌ها الگوی مناسب اقتصاد مقاومتی است

داوود محمدی در جمع شهرداران قزوین ابراز کرد: درآمدزایی شهرداری‌ها الگوی مناسب اقتصاد مقاومتی است.

درآمدزایی شهرداری‌ها الگوی مناسب اقتصاد مقاومتی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مجمع شهرداران قزوین امروز در شهرداری بیدستان تشکیل شد.
داوود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس، در جمع شهرداران استان قزوین ابراز کرد: در حال حاضر الگوی شهرداری‌ها، الگوی مناسبی است.
وی افزود: من در جلسات مکرر گفته‌ام که ابرای اجرای اقتصاد مقاومتی الگوی مناسبی داریم و نیازی به تولید الگو جدید نیست.
محمدی اظهار کرد: همین که شهرداری‌ها بدون اتکای جدی به بودجه دولت و به صورت خودکفا اداره می‌شوند و اینکه نسبت بودجه جاری به عمرانی آن‌ها نسبت قابل توجهی است، این یک الگوی خوب است.
وی عنوان کرد: در بودجه کشور بین 80 تا 85 درصد هزینه های جاری است و 15 تا 20 درصدهزینه‌های عمرانی است درحالی که این در شهرداری‌ها برعکس است، یعنی 30 تا 40 درصد هزینه‌های جاری و 60 تا 70 درصد هزینه‌های عمرانی است.
نماینده مردم قزوین تاکید کرد: درآمدزایی شهرداری‌ها الگوی مناسبی است که باید توسعه داده شود، همچنین این شهرداری‌ها با خلاقیت و نبوغ، هم منابع پایدار ایجاد می‌کنند، هم خلق ثروت جدید و در کنار این‌ها ارائه خدمات با نازلترین قیمت به شهروندان ارائه می‌نمایند.
محمدی یادآور شد: شهرداری‌ها اگر در دو جهت نگاه خود را معطوف کنند، می‌تواند به الگوی تمام عیار مبدل شوند؛ که این دو پیاده سازی الگوی شهر اسلامی و سبک زندگی اسلامی است.
وی افزود: این امر نیازمند ورود شهرداری در حوزه های مختلف است و یکی از حوزه‌ها آموزش حقوق شهروندی است؛ این می‌تواند در محدوده ترافیک، ساماندهی معین مدیریت پسماندها و در قالب های دیگر در آموزش عمومی متجلی شود.
محمدی شهرداران را متخصصین امور شهری برشمرد و گفت: با ارائه راه حل برای مشکلات موجود، شهرداران می‌توانند مجلس را در تنظیم راه‌حل‌ها یاری کنند.
این نماینده مجلس عنوان کرد: برنامه ششم توسعه و سال آخر برنامه بودجه در پیش است و ما فرصت کافی برای اصلاح برخی امور داریم.
وی یادآور شد: سهم ما از ارزش افزوده خیلی خوب است نزدیک به 166 میلیارد تومن از سهم ارزش افزوده به شهرداری‌ها کمک شده است.
محمدی تصریح کرد: ارزش افزوده یکی از مباحث جدی برنامه ششم است که اگر شهرداران پیشنهاداتی و بحث های راه گشایی دارند، باید به نمایندگان مجلس ارائه دهند.

انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان