۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ۲۵ درصد ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده است
کد خبر: ۴۷۶۳۳ نویسنده: abdollahi تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

۲۵ درصد ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده است

قزوین- سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: ۲۵ درصد ناوگان تاکسیرانی در قزوین نیازمند نوسازی است.

۲۵ درصد ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده است

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ، عبدالعلی دربندی زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با اشاره به این که تاکسی از جمله خدمات شهری است که هر روزه در ارتباط مستقیم با مردم است، اظهارداشت: با وجود این شرایط تاکسی های شهری در قزوین عمدتا فرسوده هستند و نمی توانند خدمات مناسبی به شهروندان ارائه دهند.

وی افزود: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با کرایه پایین سبب شده تا این انتظار ایجاد شود که اگر فردی کرایه بالاتر تاکسی را انتخاب می کند بتواند از بهترین خودرو ها برای جابه جایی استفاده کند.

دربندی زاده تاکید کرد: البته اعتقاد خود سازمان تاکسیرانی نیز بر این موضوع است که از خودروهای پژو و سمند برای تاکسیرانی استفاده شود اما با توجه به محدودیت های موجود توان نوسازی ناوگان تاکسیرانی قزوین را نداریم.

وی با اشاره به برنامه تاکسیرانی قزوین در خصوص نوسازی ناوگان تصریح کرد: اولین حسن نوسازی این ناوگان برای تاکسیرانان و پس از آن برای مسافران است چرا که ما اعتقاد داریم تاکسی باید برازنده شخصیت مسافران قزوین باشد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی قزوین با اشاره به فرسودگی ناشی از نگهداری نادرست از تاکسی های دورن شهری در قزوین تصریح کرد: در حال حاضر کارواش مناسب و مخصوص تاکسی در شهر قزوین وجود ندارد و با منظور حفظ احترام مسافرین مکان مناسبی به جهت خدمات رسانی بهتر به ناوگان تاکسی رانی برای شست و شو و نظافت خودرو ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته در این بین خود تاکسیرانان قزوین نیز دچار مشکلات فراوانی هستند و با استفاده از این فضا کلیه خدماتی که به تاکسی ارائه می شود را می توان در این مکان ۴ هکتاری شامل نظافت، امکانات رفاهی اولیه برای تاکسیرانان و تعمیرگاه های مناسب در نظر گرفت.

دربندی زاده تاکید کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های تاکسیرانی سازماندهی درست تاکسیرانان و نظارت دقیق و رصد های لحظه ای است که سبب شده امنیت به بهترین شکل در جامعه و در خصوص حمل و نقل ایجاد شود و خانواده ها با خیال راحت از تاکسی استفاده کنند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی قزوین با اشاره به مکان کنونی ساختمان تاکسیرانی قزوین گفت: در آینده نزدیک فضای مناسبی به منظور ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر به مردم و تاکسیرانان ایجاد خواهد شد و با توجه به این که حضور مردم در این تاکسیرانی همیشگی است بتوانیم مکانی در شان مردم آماده کنیم.

وی بیان کرد: رضایت مردم همیشه محور فعالیت های ما بوده است و تلاش شده تا در هر دوره ای به شیوه های مختلف پل های ارتباطی مناسبی بین مردم و تاکسیرانی ایجاد شود در این راستا کد های مخصوص تاکسیرانان در شیشه های عقب خودرو ها نصب شده است تا مردم در صورت رضایت یا شکایت با شماره های تاکسیرانی قزوین۳۳۸۴۸ و شماره پیامک ۳۰۰۰۸۴۳۴ تماس گرفته و اعلام کنند.

دربندی زاده اظهارداشت: تعداد کل تاکسی های قزوین با احتساب تاکسی های شرکتی و گردشی در قزوین ۳ هزار ۸۹۴ دستگاه خودروی تاکسی است که با رنگ های نارنجی و زرد گردشی در قزوین فعالیت می کند که از این تعداد ۹۵۲ دستگاه احتیاج به نوسازی دارد که تا پایان سال ۹۳  باید در قزوین نوسازی می شد که تنها  در سال گذشته نیز ۱۸ ناوگان نوسازی شد.

وی افزود: با توجه به این که قیمت خودرو در کشور ثبات ندارد و از سوی دیگر مشخص نبودن اعتبارات و کمک های دولتی نمی توان زمان مشخصی برای نوسازی این سازمان انجام داد اما به محض رسیدن اعتبارات دولتی و همکاری ها و یارانه های دولتی تلاش می کنیم در آینده نزدیک بتوانیم این ناوگان را نوسازی کنیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: از زمانی که اعتبارات به دست ما برسد و این طرح در کشور و به خصوص قزوین انجام شود در مدت زمان ۲۴ ماه کل ناوگان تاکسیرانی قزوین نوسازی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان