۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دشمنان درصدد شعله ور کردن آتش فرقه گرایی در کشورهای اسلامی هستند
کد خبر: ۴۷۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

دشمنان درصدد شعله ور کردن آتش فرقه گرایی در کشورهای اسلامی هستند

آیت اله باریک بین گفت: همه نگاه ها به ۲۴ خرداد دوخته شده است،در انتخابات شورا و ریاست جمهوری باید از تجارب گذشته استفاده کرد.

دشمنان درصدد شعله ور کردن آتش فرقه گرایی در کشورهای اسلامی هستند

به گزارش صبح قزوین، نماز جمعه این هفته به امامت آیت اله هادی باریک بین امام جمعه و نماینده ولی فقیه در قزوین اقامه شد.

خطیب نماز جمعه این هفته با اشاره به کسب فضائل اخلاقی، یکی از اهداف مهم تشکیل نظام اسلامی را توسعه و ترویج اخلاق حسنه دانست و اظهار داشت: یکی از منابع مهم کسب معارف اخلاقی پس از قرآن کریم، منابع روایی شیعه است.

آیت اله باریک بین ادامه داد: کتاب شریف صحیفه سجادیه از کتاب های مهمی است که در دعاهای مختلف خود از جمله دعای بیستم که به مکارم الاخلاق معروف است به بیان افعال واخلاق انسانی پرداخته و یک رساله عملیه در باب اخلاق است.

وی تصریح کرد: ملت شریف ایران در 24 خرداد با شرکت در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد.

باریک بین تاکید کرد: دشمن شدید ترین تحریم های  اقتصادی و سیاسی را به ملت ایران تحمیل کرد تا شکاف بین نظام ایجاد کند اما نتوانست و امسال که به نام حماسه سیاسی و اقتصادی مزین شده است با حرکت دسته جمعی و گروهی در این حماسه بزرگ سیاسی مردم  نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تشریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبری ظهور و بروز اقتدار ملت،  شرکت همه مردم و مشارکت همگانی را می طلبد.

وی با اظهار داشت:  هرگاه همه مردم با شور و شوق به صحنه بیایند، دشمنان متوجه خواهند شد که این نظام قدرتمند است که متکی به اراده ملت مسلمانان است و البته توطئه ها را نقش بر آب خواهد کرد.

باریک بین اضافه کرد: همه نگاه ها به 24 خرداد دوخته شده است، هم در انتخابات شورا و هم ریاست جمهوری باید از تجارب گذشته استفاده کرد و ملاک هایی که امام راحل ومقام معظم رهبری بیان فرموده اند، در سوابق، روحیات و خصوصیات کاندیدها در نظر گرفت چرا که یک وظیفه دینی، سیاسی واجتماعی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به برگزاری اجلاس علما و بیداری اسلامی در تهران  توصیف کرد: این اجلاس تامین کننده عزت و افتخار امت اسلامی بود، نفس گرد هم آمدن حدود 700 عالم و اندیشمند از ملیت های گوناگون تحت یک عنوان " بیداری اسلامی " بسیار ارزشمند است.

آیت اله باریک بین ابراز داشت: دشمنان در صدد انحراف بیداری اسلامی می کوشند علمای ما را از از هم متفرق کنند و آتش فرقه گرایی را در کشور های اسلامی شعله ور کنند.

نماینده ولی فقیه در استان توصیه کرد: علما به عنوان ورثه انبیاء، آنچه به عنوان خیر دنیا وآخرت است را تبیین نمایند و خطرات جدایی دین از سیاست را به خوبی بازگو کنند.

وی  یادآور شد: شعله بیداری اسلامی فروزان شده است، هدایت کشتی بسیار سرنوشت ساز است که علما باید ناخدای کشتی باشند تا به انحراف کشیده نشود.

انتهای پیام/4003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان