۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نگفته‌ام دارایی بلوکه شده ۱۸۰ میلیارد دلار است
کد خبر: ۴۷۵۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نگفته‌ام دارایی بلوکه شده ۱۸۰ میلیارد دلار است

<a href= 'http://www.sobhegazvin.ir' > خبرگزاری </a> <a href= 'http://www.sobhegazvin.ir' > صبح قزوین </a>: استاندار تهران با بیان اینکه بنده نگفته‌ام دارایی‌های بلوکه شده ایران ۱۸۰ میلیارد دلار است، گفت: ما با شهرداری تهران در مدیریت شهری همکاری خوب و نزدیکی داریم.

نگفته‌ام دارایی بلوکه شده ۱۸۰ میلیارد دلار است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین ، سید حسین هاشمی استاندار تهران امروز در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در محل این استانداری برگزار شد، از نبود یک شبکه تلویزیونی اختصاصی برای استان تهران انتقاد کرد و گفت: حقیقتا این وضع یعنی نبود یک شبکه اختصاصی برای تهران مناسب و شایسته ظرفیت‌های این استان نیست.

وی افزود: در دو سفری که جناب رئیس جمهور به شهرستان‌های این استان داشته‌اند ما از این ناحیه وضعیت مناسبی نداشته‌ایم، خوب است که مسئولان و به خصوص دست‌اندرکاران صدا و سیما فکری برای این موضوع کنند.

هاشمی همچنین در خصوص مشکل آب در تهران اظهار داشت: ما با مدیریتی که داشتیم تا حدی توانستیم بحران آب در تهران را حل کنیم.

استاندار تهران همچنین این استان را در پیشگیری و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بر اساس احکام قوه قضائیه پیشگام از سایر استان‌ها دانست.

وی با بیان اینکه مسئله ساخت و ساز غیرمجاز به خصوص در حریم رودخانه از مواردی است که ما نسبت به آن حساس هستیم، تصریح کرد: در همین قضیه سیل تهران ما دیدیم که چه خسارت‌هایی به این ساخت و سازها در بستر رودخانه وارد شد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره نحوه مدیریت شهری استان تهران و اینکه بالاخره استانداری تهران مسئول مدیریت شهر تهران است یا شهرداری، تصریح کرد: باید بگویم که در این زمینه هیچ چالش جدی با شهرداری نداشته‌ایم. مدیریت دست هر که باشد باید مورد تایید بوده و امکانات لازم را در خدمت مردم بگذارد. ما در تهران مشکلی با کار آقای قالیباف نداریم و همکاری خوبی بین ما برقرار است. اما اگر قانون وظایف را مشخص کند، قطعا برخی مسائل گذشته تکرار نخواهد شد. به هر حال تهران یک استان خاصی است و خوب است که قانون در این زمینه وظایف را مشخص کند.

استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت انتقال پایتخت از تهران گفت: در جلسه‌ای که در این زمینه با حضور کارشناسان، صاحبنظران و همچنین معاون اول رئیس جمهور برگزار شد جمع حاضر با انتقال پایتخت مخالف بودند اما با موضوع ساماندهی شهر موافقت کردند به هر حال این کار زمان‌بر و نیازمند اعتبار بالایی است.

وی همچنین با اشاره به برخی مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه استاندار تهران رقم دارایی‌های بلوکه شده ایران را 180 میلیارد دلار اعلام کرده بود، تصریح کرد: این واقعا یک ناانصافی بود من چنین چیزی نگفتم فقط توضیح دادم که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها چه مقدار دارایی بلوکه شده در خارج از کشور دارند و حتی چیز مکتوبی که بنده جایی ببینم که گفته‌ام 180 میلیارد دلار را ندیده‌ام.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره بررسی‌های استانداری تهران درباره اخلال در سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام(ره) گفت: در این زمینه توضیحات لازم در گذشته داده شده است؛ فقط این را بگویم که درباره اخلال در سخنرانی رئیس جمهور به صورت سازماندهی شده تردید داریم.

استاندار تهران درباره تمهیدات اندیشده شده برای برگزاری انتخابات مجلس گفت: ما از شهریورماه نشست‌های‌مان با موضوع انتخابات آغاز می شود. قطعا تمهیدات لازم را خواهیم اندیشید و به آنچه که مردم انتخاب خواهند کرد احترام خواهیم گذاشت. وظیفه ما صیانت از آرای مردم است و هر چه را مردم انتخاب کنند ما آن را قبول می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص  آخرین وضعیت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در اسفندماه در تهران گفت: در این زمینه شورای نگهبان و وزارت کشور مرتبا با هم جلساتی را برگزار می‌کنند و به چارچوب‌هایی در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات رسیده اند. اراده هر دو مبنی بر برگزاری الکترونیکی انتخابات است اما باید زمینه‌های آن فراهم شود.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص اعتراض مردم به فرمانداری‌ها مبنی بر ثبت نکردن اعتراضات‌شان برای دریافت یارانه نیز گفت: این‌گونه نبوده و چنین گزارشی نداشتیم حتی بر اساس آمار 17 هزار نفر از کسانی که یارانه‌شان قطع شده بود و اعتراض کرده بودند برگردانده می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان