۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دلتنگی برای پدر را نمی‌شود در غالب کلمات بیان کرد/برای پدرم فیلم نخواهم ساخت!
کد خبر: ۴۷۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سلما بابایی:

دلتنگی برای پدر را نمی‌شود در غالب کلمات بیان کرد/برای پدرم فیلم نخواهم ساخت!

سلما بابایی پدرش را مردی می بیند که در تمام دوره زندگی تلاش کرد با نفس سرکش مبارزه کند. به گزارش پایگاه خبری دانشجویان قزوین "کیوسنا"، شهید سرلشگر عباس بابایی جوان نخبه ای بود که تمام زندگی و جانش را در راه خداوند متعال وقف سرزمینی کرد که مسیر بهشت را به او معرفی کرده است.

دلتنگی برای پدر را نمی‌شود در غالب کلمات بیان کرد/برای پدرم فیلم نخواهم ساخت!
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین ، سلما بابایی پدرش را مردی می بیند که در تمام دوره زندگی تلاش کرد با نفس سرکش مبارزه کند.
شهید سرلشگر عباس بابایی جوان نخبه ای بود که تمام زندگی و جانش را در راه خداوند متعال وقف سرزمینی کرد که مسیر بهشت را به او معرفی کرده بود.

عباس می توانست یک پزشک باشد چرا که به راحتی در سال ۱۳۴۸ در رشته ی پزشکی پزیرفته شده بود اما روح بلند و آسمانیش چیز دیگری را اقتضا می کرد.
همان طور که بسیاری از ما این جمله را شنیده ایم او عاشق آسمان بود و خلبانی را نزدیک ترین راه برای رسیدن به آسمان می دید.
شهید عباس بابایی پس از گذراندن دوره آموزش ابتدایی خلبانی آن را در آمریکا تکمیل کرد. او فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان در طول جنگ بود و ۶۰ عملیات موفق را به انجام رساند و نهایتا در یکی از عملیات های خارج از مرز در منطقه سردشت به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید بابایی سه فرزند به نام های "سلما" ، "محمد" و "حسین" از خود به یادگار گذاشته است.

مصاحبه زیر گفتگوی صمیمانه تنها دختر ایشان در مورد پدر بزرگوار و دغدغه این روزهای زندگی است.
سلما بابایی که کار خود را در تحصیل رشته مدیریت بازرگانی به پایان رسانده این روزها به شدت سرگرم تکمیل کار خود در علاقه اش به کارگردان است.

00225221
او که دوره های کارگردانی را به پایان رسانده و توانسته است در جشنواره رویش حرفهایی برای گفتن داشته باشد و با ساخت کارهای ارزشی مخاطبان مشتاقی را راضی نگه دارد، از شخصت ویژه پدری می گوید: آنچه بیش از هر چیزی در زندگی پدر به چشم می آید و من به عنوان فرزندشان همیشه تحت تاثیر آن قرار دارم غلبه بر نفس است.
پدرم در راه غلبه به نفسشان در دوره های مختلف زندگی از بسیاری از رفاه هایی که در اختیارشان قرار می گرفت چشم پوشی کردند.
وی ادامه می دهد: امکانات بسیاری در اختیار ایشان قرار داشت که اگر مورد استفاده هم قرار می گرفت بسیار عادی و در مقام ایشان ابتدایی هم محسوب می شد اما شخصیت پدر طور دیگری بود.
فرزند شهید بابایی به ساده زیستی و اهمیت دادن به ناتوانان در زندگی پدر اشاره می کند: طرز فکر پدر به این گونه بود که می خواست ساده زندگی کند تا افراد پایین دست جامعه ببینند و به این واسطه امید به زندگی در دل آنها تقویت شود و بهتر زندگی کنند.
فرزند شهید بابایی پدرش را مردی معرفی می کند مانند همه آدم های دیگر، با این تفاوت که مبارزه با نفس، ایمان بی چون و چرا به خداوند و توکل به او در تمامی کارها و اتفاقات زندگیش جریان دشت، به همین دلیل نیز می تواند نمونه یک انسان سالم باشد برای زندگی های امروز که جای خالی خیلی چیزها در آن حس می شود
سلما بابایی از احساسات دخترانه اش به جای خالی پدر می گوید: اینکه بخواهم احساسم را نسبت به جای خالی پدر بیان کنم در توانایی های من نمی‌گنجد اما آنچه بتوانم به زبان بیاورم حس غریبی است و بسیار سختی است که همیشه احساس می‌کنم؛ پدرها رابطه ویژه ای با دخترانشان برقرار می کنند و حس دوطرفه ویژه ای را می سازند که محرومیت از آن بسیار دشوار است.
او در پاسخ به این سوال که اگر پدر این روزها در کنارش بود چه حرفهایی بینشان رد و بدل می شد بان کرد: دوره های سخت و پر چالش، گرفتاری ها و مشغله در زندگی همه وجود دارد، اگر پدر امروز در کنارم بود از نظر فکری به ایشان تکیه می کردم و در راهی که انتخاب کرده ام در جهت نشر ارزش های زندگی شهدا از ایشان و نوع نگاهشان کمک می گرفتم.
سلما بابایی از مشغله های فکری این روزهایش می گوید: این روز ها وقت خود را صرف شناساندن تعدادی از شهدای خلبان می‌کنم که نامشان کمتر مطرح شده است و اطلاعات کمتری در ارتباط با آنها وجود دارد، به تصویر کشیدن زندگی این شهدا می تواند ارزشی باشد که اثر آن را می توان در نسل های آینده دید.
در برابر این پرسش که آیا قصد دارد در ارتباط با پدرش نیز فیلم بسازد می گوید: به هیچ وجه قصد انجام این کار را ندارم چرا که شهید بابای برای اکثر افراد جامعه شناخته شده اند و همه حد اقل آشنایی کمی با ایشان دارند در حالی که از بسیاری از شهدا در کمال غربت نامی برده نمی‌شود.
تنها دختر شهید بابای درباره تصمیمش در مورد ساخت فیلم در ارتباط با شهدا توضیح می دهد: اینکه در ارتباط با شهدا کاری انجام دهم حس خوبی دارم و احساس می‌کنم پدر هم از این کار من راضی باشد.
وقتی اولین کار را شروع کردم متوجه شدم که آن روز تولد پدرم است و این موضوع را به فال نیک گرفتم.
سلما بابایی نگاه ویژه ای به فرهنگ ایثار دارد: معتقدم کم کاری های زیادی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس اتفاق افتاده است، این فرهنگ و ذات دفاع مقدس جای فعالیت بسیاری دارد.
در رسانه ها امکان اختصاص هر چه بیشتر زمان به فرهنگ شهادت وجود دارد و از آنجایی که تمام رویداد های دفاع مقدس از واقعیت محض سرچشمه می‌گیرد، سوژه ای است که می توان به بهترین نحو از ان استفاده کرد.
فرزند شهید بابایی با اشار به همراهی بی نظیر مادرش در تمام مراحل زندگی با پدر می گوید: اینکه ما تصمیم بگیریم زندگی سالمی داشته باشم و در جهت هر چه خدایی تر شدن زندگیمان گام برداریم به عهده خود ما است اما این راه ستی ها و چالش های بسیاری را در پی درد.
اگر بخواهیم در یک مسیر سخت قدم برداریم همراهی نیاز خواهیم داشت که بتواند درک روشنی از راه ما داشته باشد و ما را به ادامه راهمان تشویق کند؛ مادر من نمونه واقعی تمام این کلمات بودند و در تمامی سختی ها در کنار پدر قدم برداشتند.

635373966789067528
او نمونه واقعه جمله "از دامن زن مرد به معراج می رود" است و در طول زندگی اش با پدر بارها با از خودگذشتگی و صبر توانست راه گشای سختی های راه پدر باشد.
سلما بابایی در پایان این گفت و گو یاد تمامی شهدا را گرامی دانست و بیان کرد: عزیز ترین چیزی که هر انسان دارد جان شیرینی است که خداوند به او بخشیده است، همه شهدا این عزیز ترین داشته شان را در دست گرفتند و حاضر شدند در راه خدا و سربلندی کشورشان هر چه که دارند را فدا کنند، حفظ یاد آنها و الگو برداری از زندگی آنان مثبت ترین کاری است که می توان انجام داد.




انتهای پیام/7008

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان