۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قدم قابل قبولی در تامین نیازهای حرفه‌ای خبرنگاران برنداشته ایم
کد خبر: ۴۷۴۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ابوترابی در نخستین نشست روزنامه نگاران مطرح کرد:

قدم قابل قبولی در تامین نیازهای حرفه‌ای خبرنگاران برنداشته ایم

نایب رئیس اول مجلس گفت: ابتدا باید نیازهای خبرنگاران را بشناسیم تا بتوانیم امنیت، سلامت و زندگی قابل قبولی برای آنها فراهم کنیم.

 قدم قابل قبولی در تامین نیازهای حرفه‌ای خبرنگاران برنداشته ایم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت اله محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس در نخستین نشست روزنامه نگاران که عصر روز گذشته در سالن تلاش برگزار شد، با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع رسانی اظهار کرد: دریافت درست خبر، تبیین، تحلیل و انتقال درست آن به مردم یکی از مهمترین اقدامات برای کارایی نظام و افزایش رضایت مندی مردم و ارتباط مردم با حکومت و دولت مردان است.

وی افزود: در این امر نقش مسئولان بسیار برجسته است که آنچه را که قابل انتقال است، در معرض سهم و دریافت مردم قرار دهند.

نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: نباید پنهان کاری داشته باشیم و همه امور بجز مسائل استثنایی طبقه بندی شده باید به صورت شفاف در منظر دید عموم مردم قرار بگیرد.

ابوترابی با تاکید بر اهمیت خبرنگاری در جامعه امروز افزود: خبرنگاران باید واقعیت‌ها را تحلیل و تبیین کنند و با استفاده از ظرفیت‌ها، بر ظرفیت رسانه ملی و ابزارهایی که در اختیار دارند مطبوعات و اخبار را با وجود شبکه‌های اجتماعی گسترده و انواع ابزارهای رسانه‌ای دیگر به صورت در دسترس مردم قرار دهند.

نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: مسئولان باید صادقانه آن‌چه را که هست بیان کنند و خبرنگاران نیز با امانت و صداقت و دانش و تخصص آن‌چه را که دریافت کرده‌ و در اختیار جامعه قرار دهند.

ابوترابی ادامه داد: به نظر می‌رسد امروز جامعه خبرنگاری کشور در مقایسه با کشورهای توسعه یافته از جایگاه قابل قبولی برخوردار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تامین نیازهای حرفه‌ای جامعه خبرنگاران گفت: به نظر من در تامین نیازهای حرفه‌ای جامعه خبرنگاران قدم قابل قبولی برنداشتیم، البته اقدامی که وزیر کار در برگزاری نخستین نشست روزنامه نگاران به منظور تحلیل امور خبر و خبرنگاری برداشته‌اند، قدمی به سمت بررسی نیازهای حرفه‌ای خبرنگاران است که باید اولا نیازها را بشناسیم و بتوانیم امنیت، سلامت و زندگی قابل قبولی را برای جامعه خبرنگاران که از مسائل مهمی محسوب می‌شود، در نظام به آن توجه و تامین کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام لایحه قانون مطبوعات تصریح کرد: ما در انتظار هستیم که دولت لایحه را تقدیم کند و با تمام ظرفیتی که داریم، به بررسی و تصویب آن بپردازیم.

وی افزود: شرایط جدید و فضایی که در آن قرار داریم، باید قوانین گذشته نقد و رصد شود و قانون آینده با ظرفیت بهتری به تصویب برسد تا بالاترین سطح از امنیت،سلامت و فرصت برای خدمت به خبرنگاران را فراهم آوریم.



انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان