۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خروج بیماران پیوندی از شمول بیماران خاص
کد خبر: ۴۷۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو هیات امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی خبر داد:

خروج بیماران پیوندی از شمول بیماران خاص

عضو هیات امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گفت: متاسفانه بیماران کلیوی که عمل پیوند انجام می‌دهند، پس از عمل پیوند دیگر بیمار خاص تلقی نمی‌شوند و دفترچه عادی بیمه دریافت می‌کنند.

خروج بیماران پیوندی از شمول بیماران خاص
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، داریوش آرمان درباره وضعیت دارو و درمان بیماران کلیوی که عمل پیوند را انجام داده‌اند، گفت:‌ در سال حدود 4 تا 5 هزار بیمار کلیوی به لیست بیماران ما اضافه می‌شود و لازم است که سالی 3 تا 4 هزار عمل پیوند در کشور انجام شود.

وی افزود: مشکل اساسی بیماران نیازمند کلیه، لیست‌های طولانی برای دریافت کلیه بود اما این مشکل مرتفع شده است.

عضو هیات امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به اینکه امروز مشکل بیماران ما با بیمه‌های پایه است، افزود: از بیمه‌ها انتظار داریم که بیماران پیوندی را نیز در لیست بیماران خاص نگه دارند.

آرمان با تاکید براینکه بیماری که با پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج می‌شوند، همچنان نیازمند حمایت‌های بیمه‌ای است، افزود: اما امروز بیماران پیوندی ما مجبور هستند که فرانشیز سهم بیمار را برای تهیه دارو‌های خود پرداخت کنند.

آرمان خاطرنشان کرد: به دلیل سخت بودن عمل پیوند و لزوم مصرف دارو لازم است که بیمار پیوندی تا مدتی داروی‌های خاصی را استفاده کند. مصرف این دارو‌ها شرایط عمل را تثبیت می‌کند و به نوعی وضعیت بیمار را ثابت نگه می‌دارد تا پیوند به اصطلاح پس زده نشود.

عضو هیات امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: اما متاسفانه این بیماران پس از عمل پیوند دیگر بیمار خاص تلقی نمی‌شوند و دفترچه عادی بیمه دریافت می‌کنند.

به گفته وی؛ یک فرد عادی شاید لازم نباشد که هر ماه آزمایش‌‌های متعددی را انجام دهد. اما یک بیمار پیوندی در ماه نیاز دارد که چند نوبت آزمایش بدهد و هر روز چند دوز دارو مصرف کند که عمل پیوند جواب بدهد.

آرمان با اشاره به اینکه در ماه هر بیمار پیوندی برای انجام آزمایش و مصرف دارو باید 500 تا 600 هزار تومان هزینه کند، گفت: انتظار داریم که بیمه‌های پایه به این موضوع توجه کنند و موضوع دفترچه بیماران پیوندی را ‌رفع کنند.

وی درباره لزوم توجه به سلامت فردی در جامعه، نیز افزود: ما پزشکانی را داریم که بی‌توجهی به سلامت‌شان موجب شده که در لیست بیماران دیالیز و حتی بیماران پیوندی قرار بگیرند.

عضو هیات امنای انجمن خیریه حمایت از بیمارن کلیوی گفت: مردم ما به موضوع چکاب توجه نمی‌کنند؛ در حالی که بیماری کلیه مرموزترین بیماری در کشور است و بیمار زمانی به پزشک مراجعه می‌کند که راه‌های درمانی‌اش بسیار محدود است.


انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان