۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کشف ارتباط مهارت تفکر با بیماری‌های قلبی
کد خبر: ۴۷۱۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

توسط دانشمند ایرانی

کشف ارتباط مهارت تفکر با بیماری‌های قلبی

دانشمند ایرانی مرکز پزشکی دانشگاه لیدن هلند و همکارانش در تحقیقات جدید خود دریافتند که افراد با نمرات پائین‌تر در یک آزمون مهارت‌های تفکر مورد نیاز برای استفاده از خرد، حل مشکلات و برنامه‌ریزی، ممکن است در معرض خطر بالاتر حملات قلبی یا سکته قرار داشته باشند.

کشف ارتباط مهارت تفکر با بیماری‌های قلبی
به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، کتر بهنام صبائیان، دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مولف این تحقیق اظهار کرد: این تحقیقات نشان می‌دهد که عملکرد مغزی و قلبی بیشتر از آنچه در ظاهر نشان می‌دهد، به هم مرتبط هستند.

وی متذکر شد: اگرچه این نتایج ممکن است در حال حاضر کاربرد بالینی فوری نداشته باشند، اما تاکید می‌کنند که ارزیابی عملکرد شناختی باید بخشی از ارزیابی خطرات قلبی‌عروقی آینده باشد.

این پژوهش شامل 3926 نفر با میانگین سنی 75 سال و بدون سابقه حمله یا سکته قلبی بود. این افراد همچنین به زوال عقل مبتلا نبودند.

در آغاز تحقیق، چهار آزمایش برای ارزیابی مهارتهای تفکر سطح بالای داوطلبان مورد استفاده قرار گرفت. این شرکت‌کنندگان سپس با توجه به نتایج بدست آمده، در سه گروه «پائین»، «متوسط» و «بالا» قرار داده شدند.

این افراد سپس برای میانگین سه سال مورد پیگیری قرار گرفتند تا امکان حمله یا سکته قلبی در آن‌ها سنجیده شود.

در طول این مدت، 375 حمله قلبی و 155 سکته گزارش شد.

افراد حاضر در گروه پائین مهارت‌های تفکر 85 درصد بیشتر احتمال داشت که نسبت به سایر گروه‌های بالاتر در معرض خطر حمله قلبی قرار بگیرند.

176 نفر از 1309 نفر دارای نمره پائین‌تر به حملات قلبی دچار شدند؛ این درحالیست که در گروه 1308 نفر دیگر، این میزان 93 نفر بود.

نتایج این پژوهش در مجله Neurology منتشر شده است.


منبع: ایسنا
انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان