۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رسانه ها یکی از ارکان مهم مردم سالاری محسوب می شوند
کد خبر: ۴۶۹۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ابتکار:

رسانه ها یکی از ارکان مهم مردم سالاری محسوب می شوند

رئیس سازمان محیط زیست گفت: رسانه ها در کنار سمن ها(سازمان های مردم نهاد)یکی از ارکان مهم مردم سالاری محسوب می شوند به طوری که می توانند به عنوان دیده بان جامعه را رصد کنند.

رسانه ها یکی از ارکان مهم مردم سالاری محسوب می شوند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، معصومه ابتکار شامگاه جمعه در مراسم نخستین نشست روزنامه نگاران نیازهای حرفه ای، مسائل اجتماعی که با همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: من خود را خبرنگار می دانم زیرا به عنوان نخستین مسئولیتم در سال 1359 در موسسه کیهان انگلیسی آن زمان به عنوان عضو شورای سردبیری کیهان دعوت به کار شدم.
رئیس سازمان محیط زیست با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید و همچنین خبرنگارانی که هم اکنون در شرایط دشوار و محدود فعالیت می کنند، اظهار داشت: این روزنامه نگاران با صبر و مقاومت و فداکاری خود توانستند شرایط بهتری را برای این حرفه ایجاد کنند.
وی با یادآوری هشت سال گذشته، گفت: خبرنگاران حوزه محیط زیست شرایط دشواری را در آن روزها سپری کردند به طوری که پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعدادی از روزنامه نگاران این حوزه به دلیل بیان برخی از واقعیات در این حوزه به دادگاه معرفی شده بودند.
وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، تمام شکایات بر علیه خبرنگاران محیط زیست پس گرفته شد و پیمان بستیم که از هیچ خبرنگاری شکایت نکنیم.
معاون رئیس جمهوری گفت: البته برخی از خبرنگاران که نمی شود نام آنها را خبرنگار گذاشت کارهای غیراخلاقی و چارچوب های غیرقانونی را طی کردند و از هیچ اتهامی علیه سازمان محیط زیست فروگذاری نکردند.
وی ادامه داد: معتقدم جریان آزاد اطلاعات،از فضای امنیتی که با ایجاد محدودیت مانع نقد و جریان آزاد اطلاعات می شود، بهتر است.
وی یادآور شد: خبرنگاران در حوزه محیط زیست نیاز است که آموزش های لازم را کسب کنند و سازمان محیط زیست درخصوص برگزاری دوره های تخصصی برای آنان اقدام کرده است.
رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر موضوع نقد یادآور شد: فضای نقد می تواند به پیشرفت اهداف محیط زیست کمک کند.
وی با اشاره به ایجاد شورای عالی اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، افزود: تقویت سیستماتیک و ساختاری ارتباط با خبرنگاران هدفی است که تاکنون دنبال شده زیرا دولت تدبیر و امید بحران محیط زیست را که از اهمیت بسیاری در کشور برخوردار است، جدی تلقی کرده است.
رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: موضوعات محیط زیستی در ذات خود شادی و زیبایی به دنبال دارند و می توان این جریان اجتماعی را با تدبیر و امید در کشور ایجاد کرد.


منبع: ایرنا
انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان