۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تحرکات سیاسی نامطلوب از دانشگاه‌ها پرچیده شود
کد خبر: ۴۶۰۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

تحرکات سیاسی نامطلوب از دانشگاه‌ها پرچیده شود

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه در دانشگاه ها باید رشد علمی مورد توجه قرار گیرد گفت: تحرکات سیاسی نامطلوب از دانشگاه‌ها برچیده شود.

تحرکات سیاسی نامطلوب از دانشگاه‌ها پرچیده شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در ظهر امروز مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با تبریک 17 مرداد ماه روز خبرنگار اظهار داشت: پیام‌رسانی و خبر رسانی شغل انبیا است و قابل احترام می‌باشد.

وی ضمن سنگین و خطیر عنوان کردن رسالت خبرنگاران عنوان کرد: حرکت بر مدار اخلاق و حقیقت و پرهیز از شتاب‌زدگی و دامن زدن به شایعات باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه مردم کشورمان ادامه داد: تحریم‌های دشمنان به بهانه‌های مختلف ایجاد می‌شود و تنها راه عبور از این مشکلات نیز تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به وضعیت سیاسی در برخی دانشگاه‌ها با انتقاد از فضای تخریبی و تشنج آفرین تصریح کرد: توجه به توسعه علمی کشور با استفاده از رشد علمی دانشگاه‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

عابدینی به 16 مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی در قزوین با بهره‌مندی از نیروهای متدین، انقلابی و متعهد و متخصص توانسته است به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های مطلوبی دست یابد.

امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به هفته صنایع کوچک، توجه و حمایت از صنعت را موجب استقلال و عظمت کشور و همچنین تولید اشتغال و رونق اقتصاد دانست که باید مد نظر مسئولان این عرصه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: رشد علمی در کشور اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، به طوری که شتاب علمی کشور در چهار سال گذشته یعنی سال 1390 بیش از 20 درصد افزایش داشته که آن را می‌توان انقلابی در عرصه علمی دانست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رشد علمی در کشور، مرهون راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و تلاش دانشمندان کشورمان است، به طوری که به واسطه همین رشد علمی در سال 90، رشدی بیش از 13 برابر متوسط رشد علمی جهان را شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ایجاد فضای نشاط علمی در دانشگاه‌ها امری لازم است و باید به جای اینکه سیاسی‌بازی و جناح‌بازی در دانشگاه‌ها رونق بگیرد، وزارت علوم باید افرادی را که موجب تشنج در دانشگاه‌ و مانع از فراهم کردن نشاط علمی در دانشگاه می‌شوند، برچیند.

عابدینی ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه مستکبران علیه کشورمان عنوان کرد: وزرای دولت آمریکا بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، در جلسه‌ای تحریم‌ها و حمله نظامی به ایران را بی‌اثر دانسته و این مسئله نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران با اقتدار برابر مستکبران ایستاده و آنها شکست را در برابر ایران اسلامی پذیرفته‌اند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: باید برای عبور از تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد می‌کنند، بر ظرفیت‌های داخلی خودمان تکیه کنیم، به طوری که امروز فراوری محصولات داخلی می‌تواند به تولید اشتغال و صنعت در کشور کمک بسزایی کنند که در این راستا مسئولان با جلوگیری از خام‌فروشی برنامه جامعی را برای از میان برداشتن معضلات این حوزه اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان