۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه توسط شهرداری قزوین
کد خبر: ۴۶۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

صبح امروزصورت گرفت؛

افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه توسط شهرداری قزوین

شهردار قزوین: ۲ نشان بهترین عملکرد جهانی به شهرداری قزوین اهداء شد.

افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه توسط شهرداری قزوین
به گزارش صبح قزوین، صبح امروز 10 اردیبهشت 92 شهرداری قزوین روز پر کاری را پشت سر گذاشت و چندین افتتاح پروژه و کلنگ زنی را انجام داد.
فاز 2 بوستان بانوان، بوستان اصفان، کمربند سبز، پل عابر پیاده شهیدبابایی از پروژه های افتتاحی امروز و کلنگ زنی فرهنگسرا و مهدیه قزوین، تقاطع های غیر همسطح باغستان و دریا دلان کربلای 4 از دیگر برنامه های شهرداری بوده است.
روز 14 اردیبهشت 92 نیز شهرداری برنامه افتتاح المان مینودر، فازهای مرمت شده سعدالسلطنه و تقاطع های غیرهمسطح شهید مطهری، بلوار مطهری و پل یثار را خواهد داشت.
شورای شهر باید متخصصین را جدا کند مسعود نصرتی شهردار قزوین در برنامه امروز با بیان اینکه قزوین در سال جاری به عنوان شهر پاک انتخاب شده است، گفت: 2 نشان بهترین عملکرد جهانی در بحث اسکان سازمان ملل متحد به شهرداری قزوین اهداء شد، یکی از این افتخارت پارک بانوان بود که از 600 طرح ارائه شده به مسابقه جهانی به مرحله پایانی و 10 بنای برتر راه یافت.
وی ادامه داد: دومین پروژه راه یافته به مرحله پایانی مسابقات بحث احیای 5 حلقه قنات با انجام تحقیق و پژوهش در این زمینه بود و در حال حاضر آب خام فضای شهری از این قنوات تأمین می شود.
نصرتی خاطر نشان کرد: اولین فاز پارک بانوان به ساحت 7/2 هکتار در سال 88 افتتاح شد و فاز دوم آن به مساحت 1 هکتار امروز و فاز سوم این پارک نیز با همکاری شهرداری منطقه 2 کار تملک آن ادامه دارد.
شهردار قزوین با اشاره به اینکه ما یک کشور اسلامی هستیم یادآور شد: در این مکان خانم ها محدودیت پوشش نخواهند داشت و همین فکر هم باعث احداث چنین محلی شده و از صفر تا صد این مکان به دست خود خانم ها مدیریت می شود.
نصرتی با اشاره به نقش شوراها در فضای شهری عنوان کرد: شورایی حرکت کردن و بهترین تصمیم را انجام دادن و لحظه به لحظه در کنار دستگاه اجرایی بودن، موفقیت در پروژه های است که نتایج آن را در شهر می بینیم.
وی خطاب به مردم قزوین برای انتخاب شورای شهر توصیه کرد: عزیزانی را که نگاه شورایی داشته و می توانند متخصصین را برای انجام امور شهری جدا کنند، را انتخاب کنید.
با توجه مقارن بودن برنامه های افتتاحی شهرداری با میلاد حضرت زهرا (س)، کار افتتاح فاز 2 پارک بانوان به دست مادر شهیدان محمدرضا و علی قاقازانی صورت گرفت.
افتتاح پروژه های زودتر از موعد باعث نشاط مردم می شود در ادامه برنامه شهرداری، کلنگ زنی فرهنگسرا و مهدیه قزوین با دست احمد عجم استاندار قزوین صورت گرفت.
وی با بیان اینکه کمبود چنین مکانی در استان قزوین احساس می شد، گفت: بنده به عنوان خدمتگزار این مردم، امیدوارم این مکان محل مناسبی برای عبادت بندگان خدا و مردم ولایتمدار قزوین باشد.
عجم با اشاره به عملیات های اجرایی و عمرانی در استان اذعان داشت: الحمدالله در استان ما کارهای عمرانی زودتر از موعد به بهرداری می رسد و استان قزوین در این زمینه پیشتاز است.
وی اظهار داشت: اصل قصه همکاری همه است، تا در یک سال وعده داده شده عملیات اجرایی بی نظیری صورت گیرد، زیرا افتتاح پروژه های زودتر از موعد باعث نشاط مردم می شود.
صباغ مدیریت پروژه فرهنگسرا و مهدیه با بیان اینکه همه مردم می توانند در احداث این پروژه سهیم باشند، بیان کرد: هدف از ایجاد چنین مکانی در قزوین که کمبود آن مورد توجه بود، ترویج فرهنگ مهدویت و قرآنی در بین جوانان است.
وی اعلام کرد: قرار است مهد قرآنی با همکاری پرویز خوش پنجه، نیز جزء این مجموعه قرار گیرد.
نصرتی شهردار قزوین دلیل نام گذاری تقاطع غیر همسطح دریا دلان کربلای 4 را اینطور توضیح داد: شروع کار از طرف ناصر گنجی ریئس شهرداری منطقه 3 بوده است و ایشان از رزمندگان شرکت داشته در عملیات کربلای 4 هستند و به یاد آن هایی که قهرمانانه در این عملیات به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: مبلغ 5/3 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظرگرفته شده و زمان بهره برداری از آن حداکثر 12 ماه به طول خواهد انجامید.
سامان دهی ورودی های شهر رشد اقتصادی را سبب می شود.
منوچهر حبیبی معاونت فنی و عمرانی استانداری قزوین با اشاره به سامان دهی ورودی های شهر گفت: یکی از نقص های استان قزون نحوه ارتباط است و سامان دهی ورودی های قدیم و جدید شهر بایستی در اولویت کاری قرارگرفته و به طور مستمر پیگیری شود.
وی اضافه کرد: سامان دهی ورودی های قدیم و جدید شهر باعث رشد و توسعه اقتصاد شهری، با جاذبه های تاریخی می شود.
سرانه فضای سبز باید به استاندارد جهانی برسد کمربند سبز در مسیر اتوبان قزوین – زنجان نیز به دست ظاهری ریاست شورای شهر صورت گرفت.
مهندس کاظمی ریئس پارک ها و فضای سبز قزوین در رابطه با این کمربند سبز، گفت: 4 هکتار از این فضا سازی از سال گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: سرانه فضای سبز در استان قزوین 5/14 مترمربع است که در مقیاس کشوری خوب بوده، ولی باید تلاش کنیم که به استاندارد جهانی نزدیک شویم.
شهردار قزوین با اشاره به افتتاح بوستان اصفهان در جنوب شهر ابراز داشت: یکی از سیاست گذاری های شهرداری، احداث پارک و فضای سبز در مناطق جنوب شهر بوده و به سرعت در حال تحقق است.
وی تأکید کرد: نزدیکی این باغستان در محورهای اصلی مثل نسیم شمال، هم نقش پارک محلی دارد و هم استراحتگاه مسافرین خواهد بود.
آخرین پروژه ای که در امروز کلنگ آن به زمین خورد، پروژه احداث پل های ابوترابی، شرق ملاصدرا و کانال آب قزوین با هدف روان سازی ترافیک، ایجاد اشتغال و زیبا سازی شهر بود.
تاریخ شروع این پروژه 25 اسفند 91 بوده و قراراست 15 شهریور 93 به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان